Skip to main content

Samsung TV van voor 2019 in combinatie met nieuwste KPN afstandbediening (de bluetooth versie) geeft problemen. Het gaat om de TV van mijn schoonmoeder (91) die sinds kort alleen maar problemen met deze versie heeft. Telkens heeft de TV een scherm met alleen maar sneeuw. Dan is deze dus teruggevallen op een andere source dan de HDMI poort. Probeer een bejaarde dame van 91 maar eens uit te leggen hoe je telkens van source moet wisselen. Is hier een oplossing voor? Het lijkt me dat het een software probleem is. We hebben haar uitgelegd dat ze niet aan het source knopje moet komen omdat dan de tv van de HDMI source gaat. Hoe kunnen we dit oplossen?

Hi ​@Rene Dubbeld en welkom bij de KPN Community! Inderdaad niet handig, en ook gek, dat dit gebeurt. Ik weet niet om welke ontvanger het gaat precies, maar heb je HDMI CEC al eens aangezet in de instellingen? 

Als ze de TV+ Box heeft dan kom je hier door naar tandwieltje (intellingen) > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC > One Key Play aanzetten te gaan. 
Dat houdt in dat zodra je schoonmoeder de TV+ Box aanzet, de TV ook aangaat, en automatisch op het goede source kanaal staat. 

Hopelijk werkt dat wel goed voor haar. Laat je weten of het zo lukt?

Welke KPN tv ontvanger hebben jouw schoonouders?

Ook mijn Samsung (oktober 2019) blijft niet meer op HDMI 1 staan met stand-by.

Sneeuw geeft ie niet op andere HDMI. 

Als ie niet z'n eigen 'test' beeld geeft is er nog meer aan de hand. 

In de DIW7022 van kpn opgelost met HDMI CEC in combinatie met "ontvanger zet tv aan op juiste ingang".

Nog een voordeel: hoef alleen de ontvanger aan te zetten. 

In de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) moet je CEC aanzetten.

Soms moet je in de tv ook CEC aanzetten.

Daarna druk je op de kpn toets op de KPN ab en de DIW7022 zet de tv aan cq uit.

Maar hier ga ik ervan uit dat je schoonouders de DIW7022 hebben.

De vraag is dus, welke KPN tv ontvanger hebben jouw schoonouders?

Eerst een andere Samsung tv op de TV+box aangesloten. Storing ook op deze tv kunnen reproduceren. 

Instellingen aangepast en op one key play gezet.

Vervang TV schakelde prima. Daarna oude TV weer geinstalleerd  en alle instellingen hetzelfde gemaakt.

Het ziet er naar uit dat de TV nu goed werkt. 

Bedankt voor het meedenken

Reageer