Skip to main content
Beantwoord

Ongewenste info te zien op televisie scherm, winkelmodus actief?

• September 18, 2025
  • 43 reacties
  • 478 keer bekeken

Toon eerste bericht

43 reacties

• Auteur
  • Helper
  • September 19, 2025

Helder, nieuwe tv kopen dus, maar ook een probleem, want niet elk toestel kan met KPN samen.
Info knop langer indrukken biedt helaas geen soelaas. 
Iedereen bedankt voor het meedenken en reageren. 

Als de tv een HDMI ingang heeft, en dat hebben ze allemaal tegenwoordig, kan je probleemloos de KPN tv ontvanger erop aansluiten.

Wil je de KPN tv app gebruiken, kijk dan of de tv Android heeft.

Maar het beeld is met de KPN tv ontvanger mooier.

Dus er is veel keus.

Kijk rustig rond en neem er de tijd voor.

Fijn, dat hoeft geen probleem te zijn dus. Dank je wel voor de uitleg. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 19, 2025

Elke tv met minimaal één HDMI aansluiting is geschikt.

Wil je de app gebruiken dan moet het eentje met Android-TV (div. merken, maar niet alle modellen), Google-TV (div. merken, maar niet alle modellen), Tizen (Samsung) of WebOS (LG en Loewe) zijn.

Maar jou tv moet van Winkelmodus af te krijgen zijn. Loop de menu opties eens door.

Dit komt van Google AI:

Om de winkelmodus op een Samsung tv zoals de LE32D550 uit te schakelen, druk je op de Menu-knop op de afstandsbediening, ga je naar de Instellingen, dan naar Ondersteuning of Systeem, en selecteer je de optie Gebruiksmodus of Modus. Kies daar Thuisgebruik en bevestig met OK/Enter om de winkelmodus uit te schakelen en de banners te verwijderen. 

• Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • September 19, 2025

Het eindresultaat:

Vanmorgen een medewerker van Samsung aan de telefoon gehad, zij was behulpzaam, maar kon me niet verder helpen. Ik zou geappt worden door iemand met meer technische kennis. 

Vanavond kwam ik op het lumineuze idee om te googlen op grijze  (dus niet aanklikbaar) plug&play button. Daar was ik er na een minuut achter dat de bron waarin ik kon veranderen analoog moet zijn. Zo gelezen, zo uitgevoerd en klaar. Weer iets geleerd, misschien heeft iemand er nog iets aan in de (nabije) toekomst. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 19, 2025

Dus onder "TV" via coax, zonder signaal dus, was Winkelmodus uit te zetten?

Fijn dat je weer kunt kijken zonder dat de tv z'n positieve punten steeds aanprijst. Die ken je na 14 jaar onderhand wel. 

• Auteur
  • Helper
  • September 19, 2025

Dus onder "TV" via coax, zonder signaal dus, was Winkelmodus uit te zetten?

Fijn dat je weer kunt kijken zonder dat de tv z'n positieve punten steeds aanprijst. Die ken je na 14 jaar onderhand wel. 

Precies, onder tv en zonder signaal, kon ik hem uitzetten. Handig om te weten. De volgende uitdaging is mijn oude JVC versterker met prima boxen aansluiten op de tv, iets met kabel en omvormer. 

Leen59
Wijsgeer
  • September 19, 2025

• Auteur
  • Helper
  • September 19, 2025

Dat dacht ik ook, maar onze tv heeft alleen audio -in, ik ga iets samenstellen met een omvormer digitaal/analoog.

Leen59
Wijsgeer
  • September 19, 2025

• Auteur
  • Helper
  • September 20, 2025

Dat lijkt een eenvoudige oplossing, hoef je ook niets aan de instellingen te veranderen, bedankt, die ga ik proberen. 

• Auteur
  • Helper
  • September 20, 2025

Dat lijkt een eenvoudige oplossing, hoef je ook niets aan de instellingen te veranderen, bedankt, die ga ik proberen. 

Herstel: uitgang is de antenne, toch de digitaal/analoge oplossing uitvoeren.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 20, 2025

Heeft de tv überhaupt een optische audio uitgang ​​​​​​? In de specificaties zie ik die niet. 

https://tweakers.net/pricewatch/280484/samsung-le32d550/specificaties/

Helaas staat de verkeerde handleiding online. 

Gebruik anders de audio uitgang van de kpn ontvanger. Voor de Arris VIP2952 of Arcadyan HMB2260 is dan een mini jack 《》tulp snoertje nodig.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 20, 2025

Heeft de tv überhaupt een optische audio uitgang ​​​​​​? In de specificaties zie ik die niet. 

• Auteur
  • Helper
  • September 20, 2025

https://tweakers.net/pricewatch/280484/samsung-le32d550/specificaties/

Helaas staar de verkeerde handleiding online. 

Gebruik anders de audio uitgang van de kpn ontvanger. Voor de Arris VIP2952 of Arcadyan HMB2260 is dan een mini jack 《》tulp snoertje nodig.

Ik heb een Arris tv ontvanger met een gele audio uitgang, dat zal dan de mini Jack zijn. 
De tv heeft een digital audio out optical, ik heb er een foto van gemaakt en tot mijn verbazing zit er toch een hoofdtelefoon aansluiting op, dit zie ik pas op de foto. Even kijken of dit een normale Jack is, kan ik daarmee proberen. Nu heb ik dus drie mogelijkheden, 1 daarvan moet lukken! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 20, 2025

Ik heb een Arris tv ontvanger met een gele audio uitgang, dat zal dan de mini Jack zijn. 

De audio uitgang bij de Arris VIP2952 is een  (licht)groen rondje. Één gaatje, want mini jack.

Van de tv naar de JVC kan je de koptelefoon uitgang van de televisie gebruiken. Gebruik dan hetzelfde snoertje als van mijn foto; scheelt een omvormer. Optisch kan ook, maar dan omvormer nodig naar versterker zonder optische aansluiting. 

• Auteur
  • Helper
  • September 20, 2025

De audio uitgang bij de Arris VIP2952 is een  (licht)groen rondje. Één gaatje, want mini jack.

Van de tv naar de JVC kan je de koptelefoon uitgang van de televisie gebruiken. Gebruik dan hetzelfde snoertje als van mijn foto; scheelt een omvormer. Optisch kan ook, maar dan omvormer nodig naar versterker zonder optische aansluiting. 

Geprobeerd, maar krijg alleen een brom te horen, zou het kunnen dat de oude JVC (eind jaren ‘80) niet matcht met de techniek van de tv? In dat geval hoef ik ook optie 2, KPN ontvanger-tuner, te proberen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 20, 2025

Via de Arris zou je wel nog kunnen proberen. Dat is een fixed audio uitgang bedoeld om te verbinden met een audio ingang als TAPE IN, AUX IN of TUNER (die laatste alleen bij versterkers zonder eigen tuner). Deze verbinding zou bij mij, met jouw apparatuur, de voorkeur genieten. Dan heb je geluid via de versterker met tv kijken, de apps in de Arris, en … radio luisteren (met tv uit).

De audio uitgang van de tv is voor een koptelefoon en dus regelbaar. Via menu of de volume knoppen, dat weet ik in dit geval niet. Je kunt er een koptelefoon op proberen → geeft die dan wel geluid?

Anders optical out van tv. Ook die is fixed. Daar is dan wel deze omvormer voor nodig.

(fixed = niet regelbare uitgang speciaal voor naar apparaten met eigen volumeregeling)

• Auteur
  • Helper
  • September 20, 2025

Via de Arris zou je wel nog kunnen proberen. Dat is een fixed audio uitgang bedoeld om te verbinden met een audio ingang als TAPE IN, AUX IN of TUNER (die laatste alleen bij versterkers zonder eigen tuner). Deze verbinding zou bij mij, met jouw apparatuur, de voorkeur genieten. Dan heb je geluid via de versterker met tv kijken, de apps in de Arris, en … radio luisteren (met tv uit).

De audio uitgang van de tv is voor een koptelefoon en dus regelbaar. Via menu of de volume knoppen, dat weet ik in dit geval niet. Je kunt er een koptelefoon op proberen → geeft die dan wel geluid?

Anders optical out van tv. Ook die is fixed. Daar is dan wel deze omvormer voor nodig.

(fixed = niet regelbare uitgang speciaal voor naar apparaten met eigen volumeregeling)

Resultaat: het kastje van de KPN gebruikt en de tuner aansluiting op de versterker. We gebruiken dan wel 2 afstandsbedieningen, maar het geluid is geweldig, 40 jaar oude Bose boxen, van die hoge tafelmodellen😅

In 3 dagen een uitstekend resultaat met hulp van jullie en internet, en…… alle spullen waren al in huis. 
Bedankt! 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • September 22, 2025

Hi ​@Alweer, welkom allereerst bij onze community. 

Wat een topic is dit geworden, van advies over je abonnement, tot winkelmodus op de televisie en het aansluiten van je versterker. Wat fijn om te zien dat je zo goed bent geholpen door de medegebruikers hier! Dank aan iedereen hiervoor. 

Ik ben ook blij om te lezen dat het oorspronkelijke probleem is opgelost, het uitschakelen van de winkelmodus op de televisie. Ik heb jouw terugkoppeling ook als besten antwoord gemarkeerd voor andere meelezers die op zoek zijn naar een oplossing.