Skip to main content
Beantwoord

Ongewenste ondertiteling bij ARD (kanaal 45)

• October 15, 2025
  • 5 reacties
  • 71 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Bij het bekijken van de ARD (kanaal 45) krijg ik ondertitels, terwijl ik bij de instellingen (toegankelijkheid) heb aangegeven dat ik ze NIET wil. Dat laatste werkt ook bij alle andere zenders, maar bij de ARD dus duidelijk niet.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Bij voorbaat dank,

1. Wegelin

Beste antwoord door PeterG

Staat de ondertiteling wel uit bij de zender(s) zelf? Via het symbool daarvoor net onder de voortgangsbalk. wit: ondertiteling uit; groen: ondertiteling aan.

5 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • October 15, 2025

Beste ​@A. Wegelin het kan zijn dat de betreffende uitzending door de zender zelf wordt ondertiteld en daar heb jij dan geen invloed op.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@A. Wegelin! Goede vraag.

Beste ​@A. Wegelin het kan zijn dat de betreffende uitzending door de zender zelf wordt ondertiteld en daar heb jij dan geen invloed op.

Als dit inderdaad alleen bij ARD gebeurt en ook niet bij alle programma's, dan is dit inderdaad door het zender zelf zo ingesteld.
Hopelijk zijn ze niet al te storend en kun je ondanks dit van de programma's genieten. 😄

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 21, 2025

Beste JanD,

Nee, dat is het niet, dat heb ik al nagegaan. Ik ontvang de ARD ook nog op mijn oude kabelaansluiting en daar wordt niets ondertiteld (die Duitsers zijn ook niet allemaal doof).

Ik merk dat hetzelfde probleem bij nog één andere zender voorkomt, namelijk Euro News.

Vriendelijke groet en ik blijf hopen op een verklaring.

1. Wegelin

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • October 21, 2025

Staat de ondertiteling wel uit bij de zender(s) zelf? Via het symbool daarvoor net onder de voortgangsbalk. wit: ondertiteling uit; groen: ondertiteling aan.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 23, 2025

Beste Peter,

ja, dat is de reden. Ik wist niet eens dat dat kon. Bedankt voor je/uw advies!

Hartelijk dank,

1. Wegelin