Skip to main content
Vraag

Online tv kijken op MacBook: "Er is een onverwachte fout opgetreden. (AUT-1006)"

• May 15, 2026
  • 9 reacties
  • 100 keer bekeken

SInds een week krijg ik deze foutmelding wanneer ik probeer in te loggen op een macbook.

Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog eens. (AUT-1006)

Dit werkte altijd.

Het probleem doet zich voor zowel met Safari als Chrome.

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 15, 2026

Even de cookies van de webpagina wissen. Bij mij werkt het dan weer. 

Klik op het symbooltje voor de url in de adresbalk. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 15, 2026

Dank, maar zo simpel is het dan niet.. 

Ik laat de cookies automatisch verwijderen bij afsluiten/opstarten van de browsers.

Ik kan inloggen , na de 2fa ingegeven te hebben komt de foutmelding.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 15, 2026

😉 Log eens in met tv abonnementsnummer + pincode. 

Waarom zet je bij inloggen 2FA niet het vinkje "niet op dit apparaat"? Feitelijk "niet in deze browser". Dan kan je met KPN ID gewoon inloggen. 

Voor de werking van veel sites is het handig om cookies niet te wissen op je eigen apparaten. Ik moet er niet aan denken. Steeds weer inloggen op community,  mail, tv.kpn.com, mijn eigen site, etcetera 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 15, 2026

Dank je Peter,

Het inloggen met Abonnementsnummer en pincode werkt wel zonder foutmelding.

2fa kun je niet uitschakelen,. apparaat onthouden is de enige optie.

Ik log overal in met of vingerafdruk op bewaard wachtwoord, geen problemen… alleen lukt dat hier niet, ik moet hoe dan ook met 2fa (sms code) inloggen. (nadat ik het bewaarde naam/wachtwoord inklik).. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 15, 2026

Heb je misschien een vpn in gebruik? Kpn heeft vpn gebruik op de tv dienst verder ingeperkt. 

2fa kun je niet uitschakelen,. apparaat onthouden is de enige optie.

Je kunt het gelukkig, basaal, niet uitschakelen. Maar wel per apparaat/browser met onthoud dit apparaat. Maar ik bedenk me wel dat je dan de handige optie voor cookies aan moet laten. 

Nu je steeds alle cookies wist (...) kun je dat zo omzeilen. Bij inloggen met abonnementsnummer heb je geen last van 2FA. En voor MijnKPN de app met toegangscode gebruiken. Ook dan geen 2FA.

• Nieuwkomer
  • May 16, 2026

Het probleem op Macbooks komt door iCloud Private Relay. Dat kan je uitzetten onder je instellingen bij iCloud. Sindsdien heb ik geen problemen meer. Wel vervelend dat dat nodig is vanuit KPN’s kant, want juist Private Relay zorgt voor veiliger internetgebruik.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Bo_01, welkom bij de community! Allereerst snap ik goed dat dit erg vervelend is, helemaal omdat het eerder altijd gewoon werkte.

Dank voor het delen ​@bramba. Kreeg jij toevallig ook exact dezelfde foutmelding (AUT-1006)? En was het probleem volledig opgelost nadat je iCloud Private Relay had uitgeschakeld? 🙂

Ik begrijp ook goed dat het niet ideaal voelt om een privacyfunctie hiervoor uit te moeten zetten. Gelukkig zie ik wel dat er een andere workaround is via het inloggen met abonnementsnummer en pincode.

• Nieuwkomer
  • May 19, 2026

Sinds een aantal weken bij KPN….Ook ik ervaar helaas sinds enkele dagen dit probleem, cookies verwijderen, inloggen KPN ID of abonummer...helaas pindakaas, allebei werken regelmatig niet op de pc...vervelend probleem...dan toch maar weer terug naar oude aanbeider?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 19, 2026

Ook een Mac, ​@mijnkpntv ?

En icloud private relay al uitgezet, zoals ​@bramba aangeeft?