Skip to main content
Vraag

Online TV kijken werkt niet iMac op safari

• March 2, 2025
  • 17 reacties
  • 231 keer bekeken

zijksnor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

op chrome werkt het wel maar gebruik liever mijn default browser.. wat gaat er mis?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

17 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 2, 2025

Hier geen probleem op iMac met OS Sequoia 15 en Safari 18.4
Welke gegevens heb jij?

zijksnor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 2, 2025

4 GHz Quad-Core Intel Core i7

AMD Radeon R9 M295X 4 GB

32 GB 1600 MHz DDR3

15.1.1 (24B91)

safari Version 18.1.1 (20619.2.8.11.12)

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 2, 2025

En welk IOS ?
Klik het appeltje aan in je topmenu en klik op meer info 

zijksnor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 2, 2025

je bedoelt os ? iOS is voor iPhones staat er toch..15.1.1 Sequoia dus

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 2, 2025

Dat is juist prima en sorry ik vergiste me dat moet inderdaad MacOS zijn
En 15.1.1 is prima, ik heb inmiddels de Beta 15,4, maar heb ook de 1.1 gehad en toen werkte het ook bij mij.
Heb je misschien een virusscanner buiten de ingebouwde Mac virusscanner, die van perfecte kwaliteit is en je hoeft er geen andere bij, daar heb je alleen maar last van.
Tenzij je ook windows programma's gebruikt maar ook daarvoor kun je beter een scanner van Apple gebruiken.
Ik gebruik CleanMyMac, niet gratis maar hij doet nog veel meer dan dat, eerste maand is gratis

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 2, 2025

Hallo ​@zijksnor ,

Ik krijg in eerste instantie ook altijd een foutmelding in Safari.

En dan zie ik in de adresregel dit staan: 

https://tv.kpn.com/unsupported-browser/

Dan haal ik handmatig /unsupported-browser weg in de adresregel en dan werkt het prima via Safari.

zijksnor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 2, 2025

interessant dat je dat op die manier kan omzeilen … 

link bij mij is gewoon https://tv.kpn.com/details/939379593.1/almere-city-ajax en kan ik dat dus niet weg halen

zijksnor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 2, 2025

het werkt… soort van ..kan nu wel live schaatsen kijken maar iets anders lukt niet na een update MacOS naar 15.3.1 (24D70)

ook kreeg ik nu een melding dat ik automatisch afspelen moet aanzetten in mijn safari instellingen…

dit gedaan en dus vreemd genoeg wel schaatsen maar de rest niet...

• Deelnemer
  • May 20, 2025

Ik kan ook alleen maar beeld krijgen bij NPO 1-2-3. Rest wel geluid maar geen beeld.

Met wat hier boven staat kom ik niet verder.

Is er een (andere) oplossing ?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 21, 2025

Goedemorgen ​@Snarf8 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Heb je ook al eens een andere browser geprobeerd? Ben in eerste instantie benieuwd of ditzelfde probleem zich dan nog steeds voor zal doen. Verder kun je nog controleren op updates; zorg ervoor dat zowel macOS als Safari (of een andere browser) up to date zijn. Voor directe ondersteuning kun je hier trouwens ook altijd een belafspraak voor inplannen met onze Helpdesk!

• Deelnemer
  • May 21, 2025

Heb Avast browser (Chromium based) geïnstalleerd en daar werkt het wel. 

Zowel MacOS als Safari zijn helemaal up-to-date.

Maar toch niet goed dat het in Safari niet werkt….

ou dat graag anders zien.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 21, 2025

Als je op die hele link met 'ajax’ komt kom je niet goed uit. Die stream is allang over en uit en zal dus altijd een foutmelding opleveren.

Je moet beginnen op http://tv.kpn.com met niets daarachter.

Wat gebeurt er als je hier de link aanklikt in Safari? Haal anders eens alles weg achter deze basis url en dan enter.

Mijn ervaring is dat de website het beste werkt in Google Chrome en Edge. Firefox had ik ook vaak problemen met tv.kpn.com en die hele browser heb ik er uitgeknikkerd.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 21, 2025

Mijn ervaring is dat de website het beste werkt in Google Chrome en Edge. Firefox had ik ook vaak problemen met tv.kpn.com en die hele browser heb ik er uitgeknikkerd.

Maar Safari ga ik er echt niet uitgooien. Is gewoon een hele prettige browser. Deze website van KPN TV is werkelijk de enigste website die vreemd doet. En ik gebruik die website eigenlijk zelden, voornamelijk om wat uit te testen voor het forum. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 21, 2025

Djiezus. Waarom reageren mensen op stokoude onderwerpen met nieuwe vragen. Nou reageer ik op de topicstarter, maar zie net dat dat al dik 2 maanden oud is! Damn.

• Deelnemer
  • May 22, 2025

@Jan van KPN 

Ik kan me toch niet voorstellen dat KPN genoegen neemt dat zijn programma’s niet op Safari afgespeeld kunnen worden, dat zou toch wel een minachting zijn voor Apple gebruikers toch ?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 22, 2025

@Snarf8 

Ik heb het nu direct getest op mijn iMac via Safari. Het werkt met beeld en geluid. 

Ik krijg in eerste instantie weer(zoals altijd) die foutmelding in Safari.

Want ik zie dan in de adresregel dit staan: 

https://tv.kpn.com/unsupported-browser/

Dan haal ik handmatig /unsupported-browser weg in de adresregel en dan werkt het prima via Safari.

• Deelnemer
  • May 22, 2025

@Noordzee 

Thx, had ik geprobeerd en nu voor de zekerheid nog een keer maar geen beeld. Wel geluid.

Maw, helaas nog niet de oplossing maar bedankt voor het melden.