Overall ben ik tevreden met TV+. Ik maak gebruik van 2 ontvangers (DIW.7022). Eén ontvanger is rechtstreeks op het modem aangesloten (box 12). De ander is aangesloten op een switch (Netgear GS105eV2, ondersteunt dus IGMP-snooping). In beginsel heb ik de standaardinstellingen zo gelaten en heb ik ook de switch ingesteld gebaseerd op de adviezen van
Ik ben bang dat uitgesteld kijken op een TV+ Box geen voorrang meer krijgt op gewoon Internet verkeer en dan wordt de kans op haperingen ineens een stuk groter, zelfs als de maximale bandbreedte bij lange na niet verbruikt wordt.
De "oude" TV ontvangers gebruiken vlan 4 voor zowel multicast (live kijken) als unicast (uitgesteld kijken) terwijl de TV+ Box bij unicast de streams via vlan 6 (Internet) ophaalt. Verkeer over vlan 4 heeft voorrang op verkeer van vlan 6 (802.1p priority tagging) en dat zou weleens de reden kunnen waarom deze haperingen meer optreden op een TV+ Box dan op een "oude" TV ontvanger.
Ik hoop dat een medewerker van het TV development team zijn/haar gedachte ook eens zou willen richten op dit issue.
Het zou mooi zijn als hier eens reactie op kwam want dit is voor mij de grootste ergernis van het tv kastje en ik zou eigenlijk om deze reden het liefste de oude terug willen.
Dan heb ik heel vaak een storing. Het verhaal van
Bij mij lijkt het de laatste weken wat beter. Heb de nieuwste software.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.