Skip to main content

Ontdek de KPN TV+ Soundbox: kleine box, groots geluid

• April 22, 2025
  • 278 reacties
  • 17273 keer bekeken
Ontdek de KPN TV+ Soundbox: kleine box, groots geluid
Toon eerste bericht

278 reacties

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • June 5, 2025

Kan KPN ook zo’n box leveren zonder Android?

Android blijkt vrij onveilig te zijn en Apple TV laat KPN om voor mij onbegrijpelijke redenen links liggen.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-biedt-klanten-veiligere-manier-tv-kijken-dan-kpn-odido-en-delta/

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 5, 2025

Kan KPN ook zo’n box leveren zonder Android?

Android blijkt vrij onveilig te zijn en Apple TV laat KPN om voor mij onbegrijpelijke redenen links liggen.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-biedt-klanten-veiligere-manier-tv-kijken-dan-kpn-odido-en-delta/

Nee, dat kan niet ​@Wewa.

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • June 5, 2025

Zonde

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 5, 2025

Zonde

Tsja, helemaal onproblematisch is Google misschien niet, maar ze hebben wel een betere trackrecord dan bijvoorbeeld Amazon (of de Nederlandse overheid, en dat is pas echt link).

Bovendien, wat maakt het uit dat Google weet waar je naar kijkt? Mij maakt het niet uit. Hopelijk kan de EU nog wat aanvullende voorwaarden stellen, zijn ze ook al mee bezig volgens mij, ​@Wewa.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 5, 2025

Dat monitoren is ook belangrijk voor een stabiel blijvend functioneren. Van o.a. de apps. Apple zal het niet anders doen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 5, 2025

Dat monitoren is ook belangrijk voor een stabiel blijvend functioneren. Van o.a. de apps. Apple zal het niet anders doen.

Monitoren ja, maar mij maakt het wel wat uit of Google kan zien wat ik allemaal kijk. Vergeet niet dat Google deze informatie kan koppelen met andere datasets en zo een compleet profiel kan maken. Zeer interessant voor verzekeraars of andere belanghebbenden.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 5, 2025

Vergeet niet dat Google deze informatie kan koppelen met andere datasets en zo een compleet profiel kan maken. 

En weet jij zeker dat Apple dat niet doet?

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 5, 2025

Vergeet niet dat Google deze informatie kan koppelen met andere datasets en zo een compleet profiel kan maken. 

En weet jij zeker dat Apple dat niet doet?

Nee (punt).Jij ziet natuurlijk dat ik in het Apple ecosysteem zit 😀

Ik denk dat Apple wel wat netter en vooral transparanter omgaat met privacy maar ik wil dit topic zeker niet kapen met een Google is fout statement. Ik wil zo min mogelijk data verzameling, eender bij welke dienst of leverancier.

Edberg
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • July 10, 2025

Admin: quote startbericht verwijderd i.v.m. leesbaarheid

• July 10, 2025

De hele startpost citeren is niet handig...

Edberg
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • July 10, 2025

Klopt dat dat niet handig is, was ook een foute handeling van mij. Excuses hiervoor. Het antwoord lost mijn probleem niet op,

Ik heb de soundbox sinds een week en ik ervaar alleen maar problemen die ik voorheen niet had. Zwarte beelden op onregelmatige tijden, af en toe onscherp beeld en het geluid loopt achter bij het beedl (ook niet altijd) Al met al niet zo tevreden over de box en ik zou bijna zeggen heb je een soundbar en ben je tevreden over je huidige TV, voorlopig deze box nog niet aanschaffen tot dat alle kinderziekten eruit zijn.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Het is niet nodig om op meerdere plekken op de community jouw probleem te posten ​@Edberg. Er is inmiddels een los topic door jou aangemaakt en daar zal een KPN moderator in reageren als het topic aan de beurt is. 

HansBakker
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • August 14, 2025

Ik heb de Soundbox afgekoppeld en me weer aangemeld voor een KPN TV+ mediabox. De Soundbox heeft voor mij als KPN TV+ abonnee toch te veel foutgevoeligheden. Met name het regelmatig opeens wegvallende of happerende geluid irriteert mateloos. Daarnaast is er voor mij toch het gemis van een extra HDMI port. De Soundbox moet voor de beste beeld en geluid belevingen immers persé naar je Arc HDMI poort op je TV en daar wil ik mijn Sonos Beam op aangesloten hebben zodat alles wat ik op mijn blu ray speler afspeel ook via mijn Sonos Beam loopt. Dat kan niet als je de Soundbox moet aansluiten zoals KPN voorschrijft. Jammer want het moeten aansluiten op je Arc HDMI gaat als je een film / blu ray fanaat bent toch irriteren omdat dan mijn Sonos Beam niet benaderd kan worden. Dat betekent heel concreet dat het geluid van mijn Blu Ray’s alleen maar via de TV speakers kan lopen en dat klinkt nergens naar.

Als ik jullie een advies mag geven beste KPN TV+ mensen, zorg er voor dat die abonnee’s die een Soundbox willen hun blu ray / 4K speler ook op de Soundbox kunnen aansluiten, of zorg voor een extra HDMI poort op de Soundbox. Dat mist nu / kan nu niet en dat irriteert op den duur toch enorm. Jammer want de Soundbox is een mooi innovatief product maar nog niet goed genoeg door ontwikkeld. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 14, 2025

Hoi ​@HansBakker .

In de informatie pagina op de community staat vermeld "vergeet soundbar of losse speakers".

Verder hoeft de Soundbox niet per se op de ARC aansluiting. Dan kun je 'm alleen niet als speaker gebruiken voor apps IN de televisie of andere extern aangesloten apparaten als Bluray speler. 

Maar ja. Jij hebt al een soundbar. Dan ben je de doelgroep ook niet voor de Soundbox. 

De Soundbox vervangt de soundbar. Mede door de ARC. Via ARC is ie speaker voor je Bluray onder andere. 

HansBakker
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • August 15, 2025

Dank voor je bericht !. Dat zie je goed, de Soundbox TV+ vervangt in de installatie opzet van KPN de soundbar die je al hebt. Maar is dat wat je wil als klant en kijker ?. Ik niet. Als ik de geluidskwaliteit van mijn Sonos Beam afzet tegenover de Soundbox nu dan is er onmiskenbaar een heel groot verschil in geluidskwaliteit. Sonos is echt veel beter. En jouw suggestie om de Soundbox dan maar niet via Arc aan te sluiten kan ook, maar wil je dat dan als klant / kijker. Je Soundbox niet aansluiten via Arc zorgt er voor dat de Soundbox een hele hoop zaken (zoals streaming) niet goed meer kan uitvoeren of weergeven. Ook dat wil ik niet als klant / kijker kwam ik achter. De Soundbox zoals hij nu is en klinkt is voor mij als kritische beeld en geluidsman te ontoereikend. En wie gaat er nou afstand doen van zijn soundbar voor een Spundbox die een hele hoop dingen (nog) niet kan ?. Dat wordt wel een erg dure grap als je alles bij elkaar optelt. En dan laat ik de hele wisselende verbindingskwaliteit van de Soundbox voor alle gemak maar even buiten beschouwing. Wij hebben de snelste KPN glasvezelaansluiting en daar draait de Soundbox regelmatig haperend op. Mijn advies aan KPN is trouwens ook om nog duidelijker te vermelden dat je eigen soundbar en de KPN Soundbox niet samen gaan. Het zal best wel ergens vermeld staan maar je gaat er als KPN klant gewoon van uit dat KPN het wel uit zijn hoofd zal laten om een produkt zoals de Sonos Home Cinema Systems uit de markt te drukken. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 15, 2025

Heel verhaal, maar.... Waarom heb je dan de Soundbox als je al een prima soundbar hebt???

En jouw suggestie om de Soundbox dan maar niet via Arc aan te sluiten kan ook, maar wil je dat dan als klant / kijker. Je Soundbox niet aansluiten via Arc zorgt er voor dat de Soundbox een hele hoop zaken (zoals streaming) niet goed meer kan uitvoeren of weergeven.

Wat een... de apps in de Soundbox werken prima zonder aansluiting op ARC. Dan snap jij ARC, audio return Channel, niet. Dat heeft niks met streaming te maken. 

Hij werkt ook prima op tv's die geen ARC hebben. Door ouderdom bijvoorbeeld. 

En nogmaals. Met een eigen soundbar ben jij de doelgroep niet. Dus wissel de Soundbox om voor de TV+ box. 

Tja.

duidelijker te vermelden dat je eigen soundbar en de KPN Soundbox niet samen gaan. Het zal best wel ergens vermeld staan maar je gaat er als KPN klant gewoon van uit dat KPN het wel uit zijn hoofd zal laten om een produkt zoals de Sonos Home Cinema Systems uit de markt te drukken. 

Zelfs als dat helemaal niet vermeld wordt kan je dat zelf ook bedenken lijkt me.

"De box heeft zelf geluid en moet op de plek van een soundbar. Wat moet ik dan met de soundbar?"

• Nieuwkomer
  • August 31, 2025

hallo allen,

ik vind de geluidbox heel fijn. maar het geluid loopt regelmatig niet gelijk met het beeld

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Tontonton en welkom bij de KPN Community! Dat is niet handig, dus goed dat je dit meldt. 

Wat als je de geluidsinstellingen van de TV+ Soundbox aanpast? Probeer verschillende instellingen. Merk je dan verbetering? 
Zo niet, heb je de Soundbox dan al eens een reset gegeven sinds dit speelt?

Mocht ook dat niet werken dan wil ik je vragen om een eigen topic aan te maken. Dan helpen we je daar verder!

J.E
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • September 18, 2025

De TV+ Soundbox is dat een losse speaker zonder tv+ box of is de soundbox een 2 in 1  apparaat,   dus zeg maar  een soundbox met ingegebouwde tv ontvanger.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 18, 2025

De TV+ Soundbox is dat een losse speaker zonder tv+ box of is de soundbox een 2 in 1  apparaat,   dus zeg maar  een soundbox met ingegebouwde tv ontvanger.

dat tweede J.E.

Het is een soundbar inclusief tv ontvanger in een.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

Elf pagina’s reacties is me iets teveel om door te lezen (en kon je maar zoeken binnen een topic in dit forum). Dus misschien al genoemd, maar dit uit het startbericht klopt niet:

Beschikt de KPN TV+ Soundbox over aansluitmogelijkheden voor externe audioapparaten?

De KPN TV+ Soundbox beschikt niet over een analoge mini-jack of optical out aansluiting. Het geluid kan alleen worden afgespeeld via de speakers van de KPN TV+ Soundbox.

Want geluid kan wél via HDMI.

Dan zul je denken: waarom dan niet gewoon een TV+ Box. Nou, het volgende ontbreekt in de omschrijving, wat een erg leuke optie is!

​[...] een farfield microfoon ingebouwd. Je kunt dan naar een bepaalde zender door “Hey Google, zet zender op NPO1” te zeggen zonder een knop in te hoeven drukken.

En wie weet kun je ooit radio luisteren via de ingebouwde box, en televisiegeluid wel via HDMI laten gaan. Maar nu nog niet als ik het goed begrijp.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 18, 2025

Dat klopt inderdaad, ​@Arjan van B! Voor de volledigheid zal ik het zo ook in het startbericht aanpassen. :) Ik zal dan ook gelijk dat van de microfoon toevoegen.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

Is de KPN TV+ Soundbox geschikt voor het aansluiten van een draadloos gehoorapparaat?

De KPN TV+ Soundbox is hier niet geschikt voor.

In de Kennisbank staat iets anders:

Het koppelen van een gehoorapparaat

Wanneer jouw gehoorapparaat via bluethooth kan verbinden, kan je bovenstaande instructie volgen. Heeft jouw gehoorapparaat deze optie niet, dan kan je deze niet koppelen aan de Soundbox.

Ik denk trouwens wel dat als je koppelt via bluetooth, je huisgenoten niks meer horen via de ingebouwde speaker van de TV+ Soundbox. Dus misschien is dat Kennisbank-artikel fout of onvolledig.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 18, 2025

Dit klinkt inderdaad een beetje tegenstrijdig. Van wat ik weet, kan je geen gehoorapparaat erop aansluiten. Tenzij je bluetooth op jouw gehoorapparaat hebt. 

J.E
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • September 18, 2025

Dit klinkt inderdaad een beetje tegenstrijdig. Van wat ik weet, kan je geen gehoorapparaat erop aansluiten. Tenzij je bluetooth op jouw gehoorapparaat hebt. 

Begrijp ik het goed  een gehooraparaat  met bleutooth kun je verbinden met de tv+ soundbox?

Maar wat doet de tv en soundbox geluid dan, gaat het geluid uit? is dat zo  wat is de toevoegde waarde dan van die funktie dan.

De moderne gehoortoestellen tegenwoordig hebben die fuctie wel  met bleutooth, dan ook niet onbelangrjk niet elke bleutooth  op een gehoortoestel werkt met normale bleutooth , vaak alleen de accesoires van de fabrikant van het gehoortoestel werkt wel 1 op 1 de verbinding , en niet altijd externe randaparatuur van andere merken etc.met bleutooth funktie.