Skip to main content

Ontdek de KPN TV+ Soundbox: kleine box, groots geluid

• April 22, 2025
  • 278 reacties
  • 17272 keer bekeken
Ontdek de KPN TV+ Soundbox: kleine box, groots geluid
Toon eerste bericht

278 reacties

• April 22, 2025

Leuk concept voor groot deel klantenbestand zoals eerder vermeld.

Maar ik vind het wel een ogenlijk dikke puist,.. een beetje gemiddelde tv thuis is 55". Dan heb je precies in het midden voor de tv dat vierkante ding staan,.. Ziet er toch esthetisch niet uit. Of ligt dat aan mij? 😋

Zou er zelf niet voor kiezen puur omdat het totaal niet in mijn smaak valt. Ben ook verwent met een iets wat heel dure soundbar met over een maand bijpassende Sub en Rears die Sony onlangs heeft uitgebracht maar goed. Andere discussie haha.

Prijstechnisch gewoon dikke prima die paar euro voor beter geluid.

Wat mij opviel net bij samenstellen nieuw abbo dat er eindelijk een keuze optie is om te kiezen om bij internet dat eindelijk "tv kijken via de App" mogelijk is. Finally! Nu nog de glasvezel in huis dan komt Jeroen ook weer een keer terug bij KPN 😂

TvG2016
Helper
  • April 22, 2025

Erg duur? Je betaalt gewoon 6 euro per maand extra voor de Soundbox. Dat is 72 euro per jaar. Op drie jaar gereend iets minder dan 220 euro. Dat is goedkoper dan de aanschaf van een doundbar met een gelijkwaardig geluid. Met als voordeel dat deze decoder plug & play is.

Dus duur is het niet. Het is voor velen overbodig omdat velen al over een soundbar beschikken. Maar vooral voor klanten die een dergelijk apparaat niet hebben en het een hele onderneming vinden om een soundbar aan te sluiten/installeren is de Soundbox een uitkomst. Daarnaast is het ideaal voor mensen die zonder de televisie aan te zetten via KPN naar radio willen luisteren.

Wat ik wel een misstap vind is dat klanten die nu gratis TV+ bij hun abonnement krijgen vanwege een actie dat gratis TV+ kwijtraken als zij ween Soundbox willen gaan gebruiken. Bereken dat de prijs van een extra TV+ decoder met de extra kosten van een Soundbox (12 euro dus) en niet €24,50 zoals hier wordt benoemd in dit topic.

Forum|alt.badge.img+16
  • April 22, 2025

Jeetje ik moest even rekenen, het issue zit bij mij in de 12 maanden gratis tv. Dan wordt het dus 24,50 euro extra in mijn geval. De korting vervalt en ik zou dan ineens 24,50 euro extra per maand betalen. Ik pas dan even.

Bedankt voor het navragen en je uitleg ​@Jeroen van KPN ! 

Forum|alt.badge.img+16
  • April 22, 2025

Wat ik wel een misstap vind is dat klanten die nu gratis TV+ bij hun abonnement krijgen vanwege een actie dat gratis TV+ kwijtraken als zij ween Soundbox willen gaan gebruiken. Bereken dat de prijs van een extra TV+ decoder met de extra kosten van een Soundbox (12 euro dus) en niet €24,50 zoals hier wordt benoemd in dit topic.

Die 24,50 euro is puur gebaseerd op de situatie dat je 2 ontvangers afneemt bij KPN. Als ik mijn TV+ box in zou wisselen voor de soundbox dan zou het 18,50 euro extra zijn. Neem ik een extra soundbox bij mijn TV+ box dan betaal ik dus 24,50 extra.

• April 22, 2025

Wat mij opviel net bij samenstellen nieuw abbo dat er eindelijk een keuze optie is om te kiezen om bij internet dat eindelijk "tv kijken via de App" mogelijk is. Finally! 

Het is alleen niet goedkoper dan met tv ontvanger. Dus wat heb je er dan aan? Zo schiet het niet op lijkt mij. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 22, 2025

Maar het is toch wel begrijpelijk dat deze box duurder is dan de standaard box? Of dat zes euro moet zijn laat ik dan in het midden.

Voor de tweede is het bedrag hetzelfde.

Ik heb zelf een goed geluid bij mijn tv maar dit is nou typisch een product voor mensen die geen ingewikkelde configuratie willen. Neerzetten en klaar.

• April 22, 2025

Wat mij opviel net bij samenstellen nieuw abbo dat er eindelijk een keuze optie is om te kiezen om bij internet dat eindelijk "tv kijken via de App" mogelijk is. Finally! 

Het is alleen niet goedkoper dan met tv ontvanger. Dus wat heb je er dan aan? Zo schiet het niet op lijkt mij. 

Heel simpel, lineair TV kijken is voor ons geen core business meer, kwaliteit en mogelijkheden zijn dan ook niet heel belangrijk. Sinds de streaming is ingeburgerd de afgelopen jaren, kijken we voornamelijk HBO max waar o.a. CNN en Discovery in zit. Er is Videoland, en we hebben nog NPO start. Daarnaast ook SkyShowtime, YouTube e.d. dus de meest belangrijke kanalen in nood zijn wel aanwezig. Draait allemaal prima met onze Sony Google TV. Iedere keer als TV aangaat komt het Google TV startscherm altijd op, en kunnen we van daaruit lekker makkelijk kiezen wat er gekeken/gedaan kan worden. Ook de PS5 is van daaruit heel fijn benaderbaar. Daarnaast geeft Ziggo op de Analoge kabel ook nog altijd signaal hier thuis en opzich zijn de ongecodeerde kanalen in HD kwaliteit echt prima te bekijken.

Ons abbo loopt momenteel via Delta,  bijna zit het eerste jaar er op. Bevalt prima geen enkele storing gehad. Maar ook bij Delta schiet je niks op met de keuze tussen een ontvanger of de App, ook daar blijft de prijs hetzelfde, dus als ik de tv dienst kan krijgen via een App. Dikke prima! Scheelt mij een lelijk te moeten gebruiken ontvanger, en is dat ding voor KPN elders inzetbaar. In kader verduurzaming ook zo lekker voortzetten. Moet er niet meer aan denken om op de oude wijze via een ontvanger te moeten kijken, dat voelt letterlijk ouderwets.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 22, 2025

een beetje gemiddelde tv thuis is 55". Dan heb je precies in het midden voor de tv dat vierkante ding staan,.. Ziet er toch esthetisch niet uit. Of ligt dat aan mij? 😋

@JB22_ Wij hebben een OLED55C35LA en ik kan zeggen dat het niet stoort. Persoonlijk had ik de box liever 2cm lager gemaakt, maar het blokkeert je TV zeker niet. Verder voegt het qua luxe uitstraling best wat toe.

Ik was écht heel benieuwd wat de prijs zou worden van deze box. Ik was heel bang dat het 10-15 euro zou worden per maand. Dus 6 euro valt mij écht heel erg mee en is het echt wel waard.

Wellicht had de prijsconstructie iets beter gekund. Bijvoorbeeld de basis voor TV+ platform 10 euro is, waarmee je "gratis” toegang hebt tot de Smart TV app en mobiele app. En dat je één “hoofdapparaat” kan kiezen: 

• DIW7022 voor €2,50 p/m extra
  • Soundbox voor €6,- p/m extra

En dan elke extra box (wat een DIW7022 wordt) is dan ook 6 euro per maand. Op die manier heb je wel meer flexibiliteit. Stel je kiest nu voor alleen via Smart TV kijken, heb je eigenlijk geen voordeel.

• April 22, 2025

6 Euro extra voor die B&O speakers want daar komt het dus op neer lijkt redelijk. Alleen lijkt deze box enkel beschikbaar voor klanten die al op de nieuwe propositie zitten. Dus dat gaat het niet worden.

Terzijde enkel de DIW7020  zonder TV abonnement kost € 3,50 ook dan gaat die Soundbox € 6,00 extra kosten. Het TV abonnement zonder ontvanger € 12,50 lijkt niet op zijn plaats € 10,00 het oude bedrag is dan inderdaad acceptabeler.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

Erg duur? Je betaalt gewoon 6 euro per maand extra voor de Soundbox. Dat is 72 euro per jaar. Op drie jaar gereend iets minder dan 220 euro. Dat is goedkoper dan de aanschaf van een doundbar met een gelijkwaardig geluid. Met als voordeel dat deze decoder plug & play is.

Dus duur is het niet.

Jawel, het is wel duur.

Want bij de eerste decoder moet je hem nemen.

Dus € 12,50 (zonder decoder) plus € 6,-- voor de soundbar.

Bij de 2de kan je kiezen of je de DIW7022 of soundbar box wil.

En het is een hele kleine soundbar.

Ik vergelijk hem met de JBL Charge 5 Wifi en als je die neemt heb je hem er binnen 3 jaar uit.

En als je een complete soundbar met subwoofer neemt, ben je ook goedkoper uit. Want ze gaan minimaal 10 jaar mee.

Dus is het wel heel erg duur.

Of laat ik het beter stellen.

Persoonlijk heb ik het er niet voor over. 

Ook omdat ik een soundbar met subwoofer van Samsung hebt, die al 10 jaar oud is en destijds € 300,-- koste.😉

Nadeel van huren is, dat je het blijft betalen.

Voordeel van huren is, bij defect ben je geen kosten kwijt en heb je meteen een nieuwe.

• April 23, 2025

Helemaal mee eens. Maar goed. Dat wist ik van tevoren al. Als die 3 euro duurder had geweest ipv 6, dan had ik het nog te duur gevonden. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 23, 2025

Jawel, het is wel duur.

Het is geen verplichte box, als jij enkel nog de normale tv+ wilt zonder soundbar is dat goed mogelijk.

Verder is er op dit moment 23 april een limiet van 1 per huishouden.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 23, 2025

Ben wel benieuwd naar de review van Bright:

https://youtube.com/shorts/UGIBYaHUu84?si=INzpT4AdSMcSTGdV

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

Besteld voor op de slaapkamer waar ik onlangs overwoog om een soundbar aan te schaffen. Niet nodig nu.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 23, 2025

Dus duur is het niet.

Jawel, het is wel duur.

En het is een hele kleine soundbar.

Ik vergelijk hem met de JBL Charge 5 Wifi en als je die neemt heb je hem er binnen 3 jaar uit.

En als je een complete soundbar met subwoofer neemt, ben je ook goedkoper uit. Want ze gaan minimaal 10 jaar mee.

Ook omdat ik een soundbar met subwoofer van Samsung hebt, die al 10 jaar oud is en destijds € 300,-- koste.😉

Nadeel van huren is, dat je het blijft betalen.

Voordeel van huren is, bij defect ben je geen kosten kwijt en heb je meteen een nieuwe.

Ik denk dat het voor een groep klanten interessant is omdat je daarmee met 1 stuk hardware een beter geluid hebt en gelijk een tv ontvanger. Voor de mensen die het aansluiten geen probleem vinden is er daarmee het voordeel dat je geen extra kabels hebt en er is ook een groep mensen die echt geen flauw benul hebben hoe ze een soundbar moeten aansluiten en/of configureren. Ja, die klanten zijn er natuurlijk ook, dat zag ik recent weer ergens.

Ik ben zelf meer van de koop maar er zijn ook mensen die de voorkeur hebben om iets te kunnen gebruiken zonder zelf te investeren in de aanschaf. En ja dat is duurder maar in de huur worden ook de opzegbaarheid, kosten hergebruik etc meegenomen.

Er is een keuzemogelijkheid en dat is mooi.

• Nieuwkomer
  • April 23, 2025

Mooi apparaat en een goede toevoeging.
Heb zelf de Sonos arc ultra onder de tv. En een tv die hdr10+ ondersteunt.
Allemaal leuk en aardig dat de nieuwe kast het ook ondersteunt, maar er is geen content in 4k, geen programma met dolby atmos. Niet onbelangrijk om te vermelden lijkt mij.
Zolang het aanbod er niet is snap ik niet helemaal waarom men moet instappen in een abon. upgrade?? 

ik heb nu tv plus en 2 KPN tv boxen, (1 gratis en 1 extra box) als ik mijn abonnement aanpas en kies voor de sound box dan kom ik op 18,50 je kiest voor 2 tv’s. dat klopt 12,50 en 6,00 extra.

Ik heb dan uiteindelijk 3 tv boxen maar wil er maar 2 of komt dit verder in de bestelling naar voren?

krijg ik dan na de bestelling een bericht dat ik er 1 moet terug sturen?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 23, 2025

Ik heb hem vandaag in het echt beleefd en ben blij verrast, behalve het geluid wat een stuk beter was dan ik had verwacht zit er ook een zeer mooie optie in waar ik vaak vragen over krijg; het lampje kan worden geconfigureerd.

Verder ziet hij er echt wel luxe uit.

Heeft mijn gedachte wel doen veranderen en ben nu overtuigd dat dit product kan werken.

Erwin van KPN
Moderator

ik heb nu tv plus en 2 KPN tv boxen, (1 gratis en 1 extra box) als ik mijn abonnement aanpas en kies voor de sound box dan kom ik op 18,50 je kiest voor 2 tv’s. dat klopt 12,50 en 6,00 extra.

Ik heb dan uiteindelijk 3 tv boxen maar wil er maar 2 of komt dit verder in de bestelling naar voren?

Dat zou in de bestelling terug moeten komen, idd.  En anders krijg je na het plaatsen van je order het verzoek om de overbodige tuner terug te sturen. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

Ik kreeg bij het toevoegen gelijk te zien dat ik m’n 2e kastje moest terugsturen

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • April 23, 2025

Is KPN soms Anti Apple ?

Al jaren wachten velen tevergeefs op een TV+ app voor de Apple TV speler en nu heeft de nieuwe KPN Soundbox ook al geen Airplay!

Ik vind het allemaal steeds hopelozer worden voor de Apple bezitters.

Ik kreeg bij het toevoegen gelijk te zien dat ik m’n 2e kastje moest terugsturen

Maar als ik nu bestel en ik moet mijn 2e box terug sturen dan betaal ik uiteindelijk 12 euro voor de sound box, of zie ik dat verkeerd?

Er is 1 box gratis bij de tv plus abonnement van 12,50 en voor de 2e tv betaal ik nu 6,00 euro= 18.50

Als ik de extra sound box bestel komt er toch nog 6,00 bovenop mijn maandelijkse totaalbedrag zie ik. mijn maandelijkse bedrag zou toch hetzelfde moeten blijven want ik stuur er 1 a 6,00 euro terug?

Erwin van KPN
Moderator

Maar als ik nu bestel en ik moet mijn 2e box terug sturen dan betaal ik uiteindelijk 12 euro voor de sound box, of zie ik dat verkeerd?

Er is 1 box gratis bij de tv plus abonnement van 12,50 en voor de 2e tv betaal ik nu 6,00 euro= 18.50

Als ik de extra sound box bestel komt er toch nog 6,00 bovenop mijn maandelijkse totaalbedrag zie ik. mijn maandelijkse bedrag zou toch hetzelfde moeten blijven want ik stuur er 1 a 6,00 euro terug?

Ik weet niet wat voor propositie jij nu in zit. Als jij over ‘moet’ naar een nieuwe abo-vorm kun je eventuele kortingen kwijtraken.  Kort gezegd: Te veel variabelen om nu iets zinnigs over te zeggen. Dit is meer iets voor een eigen topic. Maak even een eigen topic aan dan kijken we daar verder → https://community.kpn.com/topic/new

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

Oude bedrag voor 2 kastjes en TV was 17,50 (12,50 + 5)

Nieuwe bedrag wordt 24,50 (18,50 + 6)…

En wat heel flauw is, is dat mijn halfjaar 5,= korting vanaf 10-02 op TV komt te vervallen. Niet echt klantvriendelijk….

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

Is KPN soms Anti Apple ?

Al jaren wachten velen tevergeefs op een TV+ app voor de Apple TV speler en nu heeft de nieuwe KPN Soundbox ook al geen Airplay!

Ik vind het allemaal steeds hopelozer worden voor de Apple bezitters.

Ja vergeet t maar. Is al jaren een discussie. Triest dat de grootste provider geen app voor AppleTV maakt, terwijl alle andere providers dat wél hebben. Blijkbaar zijn de beleidsmakers anti-Apple….