Skip to main content

Ontdek de KPN TV+ Soundbox: kleine box, groots geluid

• April 22, 2025
  • 278 reacties
  • 17273 keer bekeken
Ontdek de KPN TV+ Soundbox: kleine box, groots geluid
Toon eerste bericht

278 reacties

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Hi ​Je raakt niks kwijt. Als je verlengt met de Soundbox dan krijg je één Soundbox opgestuurd en moet er een tv-ontvanger retour. 🙂

Er moet veel meer retour, want hij heeft nu interactieve TV. Alle 3 moeten retour voor 3 nieuwe TV+ boxen. W.o. gewenst één Soundbox. ​@Sanne van KPN 

Ik stuur maar 1 tv+ box terug, geen 3. Raar dat ze dit vragen. Die andere 3 krijgen ze niet. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 27, 2025

Hoi ​@Dennis Overbeek 

De Soundbox kan alleen als éérste ontvanger met toeslag van 6 euro. Hij heeft nu 3 boxen dus komen er nog 2 standaard DIW7022 bij, maakt 3. 

TV+ met Soundbox = 18,50

TV+ met (1) DIW7022 = 12,50

Elke extra DIW7022 = € 6 (en hij wil er 2 extra; totaal 3)

Dennis Overbeek
Wijsgeer

@PeterG, ik kreeg dit op mijn mail:

hoef er geen 3 in te leveren. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 27, 2025

Nee, jij hebt al TV+. 

Maar ​@JorisLin123 wil de Sounbox maar heeft nu nog “interactieve TV”, dat zijn de Arris ontvangers.

Die moet dus helemaal over naar TV+. Ergo, alles wordt omgeruild ​@Dennis Overbeek .

• Nieuwkomer
  • April 28, 2025

Dank voor alle uiteenlopende reacties 😂. Dus als ik het goed begrijp. Ik heb nu een iTV abonnement met 3 set top boxen. Als ik KPN TV+ met Soundbox wil dan wordt oude iTV abonnement opgezegd, worden de ‘oude’ settop boxen ingeleverd en moet ik 3 Soundboxen daarvoor in de plaats bestellen (omdat de oude iTV settop boxen dan niet meer werken). Heb ik het zo goed? Want ik kan het niet hebben dat straks de TV het niet doet in de andere kamers 😂

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 28, 2025

Als ik KPN TV+ met Soundbox wil dan wordt oude iTV abonnement opgezegd, worden de ‘oude’ settop boxen ingeleverd en moet ik 3 Soundboxen daarvoor in de plaats bestellen (omdat de oude iTV settop boxen dan niet meer werken).

Ja, het klopt dat je de oude STBs moet retourneren en 3 nieuwe boxen bestellen. Het kan 3 soundboxen of 1 TV+box en 2 soundboxen of 2 TV+box en 1 soundbox zijn. 1ste TV+box is gratis, voor soundbox moet je 6€ meer betalen bovenop de huurprijs voor TV+box.

• April 28, 2025

Ja, het klopt dat je de oude STBs moet retourneren en 3 nieuwe boxen bestellen. Het kan 3 soundboxen of 1 TV+box en 2 soundboxen of 2 TV+box en 1 soundbox zijn. 

Ik las ergens anders dat iedereen maar max 1 soundbox kreeg. Is dat al weer veranderd? Of klopt dat niet ofzo?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 28, 2025

Ja, het klopt dat je de oude STBs moet retourneren en 3 nieuwe boxen bestellen. Het kan 3 soundboxen of 1 TV+box en 2 soundboxen of 2 TV+box en 1 soundbox zijn. 

Ik las ergens anders dat iedereen maar max 1 soundbox kreeg. Is dat al weer veranderd? Of klopt dat niet ofzo?

Ja, je hebt gelijk, men kan maximaal 1 soundbox bestellen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 28, 2025

Het wordt met 3 tv's inderdaad maximaal 1 soundbox + 2 standaard boxen. Dat is € 12,50 + 3 x € 6. Want de Soundbox is altijd de eerste ontvanger maar is i.t.t. de standaard box niet gratis.

Extra boxen zijn altijd € 6 p/mnd p/stuk.

Je kunt besparen als een extra tv een geschikte smart-tv is waar de app op kan. Die is gratis voor maximaal 2 tv's.

vankol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • April 28, 2025

Werkt de

Comfort+ voor TV+ afstandsbediening

AB van de KPN+ box ook op deze soundbox?

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 28, 2025

Werkt de

Comfort+ voor TV+ afstandsbediening

AB van de KPN+ box ook op deze soundbox?

Ja hoor die Comfort+ AB werkt ook prima i.c.m de Soundbox 

Lukas_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • April 28, 2025

Ik heb sinds vorige week dinsdag ook hier de nieuwe soundbox. Opzich ben ik tevreden met het apparaatje, toch mis ik wel gewoon het echte bass geluid als ik muziek luister. Misschien een idee om er ook een draadloze losse subwoofer bij te leveren die je alleen in het stopcontact hoeft te doen en het geluid van de soundbox automatisch doorstuurt naar de subwoofer. Voor de rest zeker tevreden, ook het zappen en door het menu scrollen van TV+ lijkt soepeler en sneller te gaan dan dat al ging bij de normale TV+ ontvanger. 

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 28, 2025

Best gaaf die  TV reclame van de TV+Soundbox……met stoere cowboy Louis. 👍🤠

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 28, 2025

Goed surround 5.1 geluid ook bij die reclame. 😀👌

Wel passend. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 29, 2025

De prijs van de soundbox is €6,00. Dus €18,50 voor de nieuwe tv-ontvanger klopt dan niet. 

@Jeroen van KPN Schijnbaar is de website dan in de war, want ik moet 24,50 euro extra betalen. Zelfs als ik een 2e box wil en dit een soundbox zou mogen zijn. 

Als je alleen een tv abonnement neemt van € 12,50 per maand, dan komt die € 6,-- erbij. Begrijp ik uit bovenstaande.

Dan is het € 18,50 per maand en dat is inderdaad veel geld.

Of lezen wij het verkeert? 

En als je al een abbo hebt van kpn+?

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 29, 2025

Besteld voor op de slaapkamer waar ik onlangs overwoog om een soundbar aan te schaffen. Niet nodig nu.

En wat kost de tv ontvanger die je nu terug gaat sturen? Dat weegt dan toch op tegen je nieuwe Soundbox? 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is even afhankelijk van het aantal ontvangers wat je wenst te gebruiken. Als dat om één Soundbox gaat dan betaal je in totaal 18,50 euro in de maand voor jouw tv abonnement.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 29, 2025

Dat is even afhankelijk van het aantal ontvangers wat je wenst te gebruiken. Als dat om één Soundbox gaat dan betaal je in totaal 18,50 euro in de maand voor jouw tv abonnement, 

Maar ik heb al KPN tv+ met tv+ box en daar betaal ik 12,50 voor. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Jaaaa hij is weer superleuk!

Ik haak hier nog even op in, ​@Sylbi. Het klopt helemaal wat Remco zegt. Je hebt op dit moment dan TV+ met een TV+ Box voor 12.50 euro per maand. Als je kiest voor de Soundbox, dan wordt het TV+ met een TV+ Soundbox voor 18.50 euro per maand.

• Nieuwkomer
  • April 29, 2025

Conclusie is: ik zal de oude 3 iTV boxen moeten omruilen naar 3 KPN TV+ Soundboxen. Dan betaal ik in totaal zo’n 30 euro, waar ik nu 23 euro betaal. Dat is nog wel te overzien ;-). Echterrr, mijn huidige contract loopt nog tot april 2026, kan ik deze bestelling nu dan al doen of moet ik tot april wachten? 

Conclusie is: ik zal de oude 3 iTV boxen moeten omruilen naar 3 KPN TV+ Soundboxen. Dan betaal ik in totaal zo’n 30 euro, waar ik nu 23 euro betaal. Dat is nog wel te overzien ;-). Echterrr, mijn huidige contract loopt nog tot april 2026, kan ik deze bestelling nu dan al doen of moet ik tot april wachten? 

Volgens mij mag je maar 1 soundbox hebben de rest van de tv’s de kpn box.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@JorisLin123 op dit moment kan je inderdaad maximaal één Soundbox bestellen dus al jouw ontvangers omruilen gaat helaas niet. Als je nog geen KPN TV+ abonnement hebt dan is het onderstaande uit de faq van toepassing:

Ja, iedereen met een KPN TV+ abonnement bij ons kan profiteren van KPN TV+ Soundbox. Als je een ouder abonnement hebt, kan het zijn dat je je abonnement moet vernieuwen.

• Ik heb KPN TV+
    In de MijnKPN app kies je eenvoudig voor de KPN TV+ Soundbox

• Ik heb iTV van KPN in combinatie met een Hussel of XS4ALL internetabonnement

In de MijnKPN app verleng je eenvoudig jouw huidige Internet abonnement met een overstap naar KPN TV+ met de KPN TV+ Soundbox.

Let op: je gaat bij de overstap naar een nieuw KPN Internet abonnement een nieuw contract aan. Dit kan gepaard gaan met nieuwe prijzen en voordelen. Het is na de overstap niet mogelijk om terug naar uw oude abonnement over te stappen.

Ben je buiten contract en wil je overstappen naar een nieuw abonnement? Klik op de link en scroll naar beneden om gemakkelijk een belafspraak met onze klantenservice te maken. We bespreken graag samen de mogelijkheden. We helpen je graag!

Als je nog binnen je contractstermijn zit van je KPN Internet abonnement voor Thuis is het niet mogelijk om de KPN TV+ Soundbox te bestellen. Wacht hiervoor tot je contractstermijn is verlopen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 29, 2025

Jaaaa hij is weer superleuk!

Ik haak hier nog even op in, ​@Sylbi. Het klopt helemaal wat Remco zegt. Je hebt op dit moment dan TV+ met een TV+ Box voor 12.50 euro per maand. Als je kiest voor de Soundbox, dan wordt het TV+ met een TV+ Soundbox voor 18.50 euro per maand.

Klopt😀 ik heb het even nagekeken. Want ik dacht dat ik dus ook al per maand voor de box betaalde die ik nu heb. 

Maar, ik ga dus 68,50 per maand betalen.

Maar! na 3 maanden betaal ik dus 78,49 per maand. Dus die 6,- is een aanbieding. 

Uiteindelijk toch een stuk duurder uit dan. Dus ik ga daar over nadenken. Want waarom moet die box duurder worden? 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 29, 2025

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 29, 2025

Sylbi schreef: Want waarom moet die box duurder worden? 

@Sylbi . Waarschijnlijk ook duurder voor KPN qua inkoop. Verder is het dus een optie en niet de standaard box. Als klant kan je dus kiezen. En dan zou ik kiezen voor de standaard box en een soundbar. 

Tot ca. € 160 heb je al heel leuke soundbars. Die mogelijk al beter klinken dan de Soundbox.