Skip to main content

Ik heb al sinds jaar en dag 2 tv ontvangers.

De 2e heb ik destijds gratis bij het abonnement gekregen.

Nu kreeg ik een mail dat de 2e ontvanger betaald moet worden!

Ik heb dit al eerder meegemaakt, een aantal jaren geleden.

Toen heb ik ook al aangegeven dat dit abonnement destijds is afgesloten onder deze voorwaarden.

Nu dus weer extra kosten doorberekenen, terwijl mijn abonnement niet gewijzigd is.

Waarom gebeurt dit? Moet ik het nu weer uit gaan leggen dat dit niet de bedoeling is?

Welk abonnement heb je? Welke naam staat er precies op de factuur? Hussel? TV+? Internet & TV? Alles-in-1? Instap/Standaard/Premium? 

Hoi Marlon<

Alles-in-1 instap.

Al vanaf november 2012. Digitale tv-ontvanger gratis 2 x staat erop.

Je factuur wordt aangepast

Je gaat 5,- per maand betalen per tv-ontvanger. Dit zie je terug op je eerstvolgende factuur.

Is jouw factuurdatum niet op de 1e van de maand? Dan verrekenen we de kosten over de dagen die over blijven. Op de factuur lees je precies welke kosten je waarvoor betaalt.

Misschien wordt het dan tijd om eens te kijken naar het nieuwe abonnement. 

Momenteel is dat KPN tv+

Helaas moet je bij de nieuwe abonnementen € 5,-- “huur” betalen voor de 2de ontvanger en ook het opname pakket is bij 2 ontvangers (helaas) niet meer gratis.

Ik denk ook dat je nog een vrij oud model KPN tv ontvanger hebt.

Als bij jouw abonnement 2 ontvangers in bruikleen zitten, neem dan contact op met KPN (gratis 0800-0402)

En niets is gratis, je betaalt dan indirect voor de huur van de ontvangers.

Beste Joop,

Ik heb de arcadian ontvangers. Geen idee of dit oud is. Zijn ook al eens omgeruild i.v.m defecten.

Bij mij staat toch echt in het contract dat er 2 ontvangers in het abonnement zitten.

En ik betaal er al voor 2, ooit 1 extra besteld. dus totaal 3 nu. Maar de eerste 2 zouden dan nog steeds gratis moeten zijn...

Alles-in-1 instap.

Daar hoort 1 ontvanger bij. Ik heb dat abonnement ook jaren lang gehad. En altijd betaalt voor de 2de ontvanger. 

Ook opnemen moet je bij dit abonnement betalen als je het hebt. Dat is bij dit abonnement niet gratis.

Het kan heel goed zijn dat jij die ontvanger in het begin gratis gekregen hebt als onderdeel van een welkomsactie ofzo. Of misschien verlengaanbieding. Maar daar maakt KPN dan nu een eind aan. 

Bij mij staat toch echt in het contract dat er 2 ontvangers in het abonnement zitten.

En ik betaal er al voor 2, ooit 1 extra besteld. dus totaal 3 nu. Maar de eerste 2 zouden dan nog steeds gratis moeten zijn...

Hallo ​@Norbie ,

Je kunt dan de klantenservice vragen om de administratie aan te passen.    

Hoe doe je dat? :
Maak een belafspraak. De klantenservice helpt je dan telefonisch op een moment dat het jou uitkomt.

@Norbie 

De Arcadyan HMB 2260 is ondertussen een heel oud beestje.

Momenteel de oudste die KPN nog in gebruik heeft.

De opvolger is de Arris VIP 2952

Beide zijn niet meer leverbaar door KPN.

Ook het type abonnement wat je hebt is al aardig oud.

Het beste kan je gratis 0800-0402 bellen.

Vreemd bedrag ook op de factuur.  € 8.26  Zal ex btw zijn? Maar voor de consument zouden bedragen altijd incl. btw moeten zijn.

Vreemd bedrag ook op de factuur.  € 8.26  

Waar is dat bedrag voor? 

Vreemd bedrag ook op de factuur.  € 8.26  Zal ex btw zijn? Maar voor de consument zouden bedragen altijd incl. btw moeten zijn.

Dat zal over een periode gaan die langer is dan één maand, bijna twee maanden zelfs. 

Allereerst de beste wensen allemaal!

Het bedrag is voor 2 ontvangers. Komt dan neer op  € 5.- in de btw.

En is voor 1 maand.

Kun je een schermafdruk laten zien? Er staan nooit ex btw bedragen op facturen voor particulieren. 

Hallo ​@Norbie ,

Je kunt dan de klantenservice vragen om de administratie aan te passen.    

Hoe doe je dat? :
Maak een belafspraak. De klantenservice helpt je dan telefonisch op een moment dat het jou uitkomt.

@Norbie 

Heb je inmiddels al een belafspraak gemaakt? 

Want hier gaat het uiteindelijk niet veranderd worden. Als er ergens iets niet klopt, zal de klantenservice dit recht gaan trekken.  

Reageer