Skip to main content

Dit bericht is bedoeld als brief aan mensen die beslissingen mogen nemen bij KPN. Het betreft een verzoek tot het ontwikkelen van een “bruikbare” afstandsbediening voor mensen die dikkere vingers hebben, slechter zien als normaal of reuma in hun handen hebben. Deze afstandsbediening bestaat al maar is nog niet “aangepast” aan de TV + Box.

 

De vorige slanke mooie afstandsbediening was voor ons al een crime om te gebruiken. De nieuwe is nog smaller en de knopjes zitten weer dichter bij elkaar. En dus dus nog onhandiger in het gebruik. De vorige keer was er een geweldige oplossing: de afstandsbediening Home Comfort. Deze moest je apart aanschaffen maar is zijn geld (15 euro) dubbel en dwars waard.

Maar deze oplossing kan niet meer!!! Er is nu geen alternatief meer. Daarmee wordt een hele bevolkingsgroep buitengesloten.

Het zijn niet alleen mensen met iets grotere / dikke vingers als gemiddeld maar ook mensen met reuma in hun vingers en mensen die slechter ziend zijn. Ik heb de TV + Box terug gestuurd omdat we er niet mee uit de voeten kunt. De knopjes zijn te klein en zitten te dicht bij elkaar. Als je een bepaald knopje wilt gebruiken gebeurt het te snel dat je het knopje er naast of er boven aan raakt. En dat vind ik jammer want ik wil ook graag gebruik maken van de betere mogelijkheden die de TV + Box biedt. Waarom mogen wij geen gebruik maken van die mogelijkheden?

Op de TV + Box is ook wel wat aan te merken. De leesbaarheid is een stuk minder als bij de VP 2952.  De letters zijn kleiner en het contrast is minder. Jammer genoeg zijn daarin geen keuzes.

 

In het algemeen kun je stellen dat senioren niet de nieuwe afstandsbediening over weg kunnen. De meeste zeggen niets en laten het maar zo omdat ze denken: ze doen maar en ik moet het er maar mee doen. Maar als ik aan mensen in mijn omgeving de Comfort laat zien reageren ze allemaal “dat had ik eerder moeten weten, dat is veel makkelijker".

 

Het zou een koninklijke firma sieren als ze ons niet vergeten en een nieuwe Home Comfort ontwikkelen.

Sorry, ik werk niet bij KPN, maar hoop dat ik toch mag reageren.

Elders op het forum heb ik gelezen dat er een andere (te koop of gratis) op de markt gaat komen die eenvoudiger te bedienen is.

Wanneer is zover ik weet nog niet bekend, maar wel dit jaar had ik begrepen. 


Hi Joop "wijsgeer’, dat zou geweldig zijn. Mijn vrouw kan met die hippe afstandsbediening niets beginnen. En ik iets beter door een aantal toetsen af te plakken…...


@Hans met dikke vingers Hoi Hans, ik kan me voorstellen dat je vrouw en jij graag een Comfort afstandsbediening willen hebben. Wat Joop hierboven aangeeft klopt helemaal. Er gaat een andere afstandsbediening bij komen als alternatief, we weten nu alleen nog niet wanneer. Je kunt ons forum in de gaten houden, als er nieuws over KPN TV+ is, dan delen we het zeker.


Hoi Alexandra,

Ik ben heel blij met jouw 'KPN antwoord'. Nu maar hopen dat het niet tot oktober gaat duren….

Voordat ik deze vraag op dit forum stelde heb ik hierover een aantal malen naar KPN gebeld. Niet één wist mij een goed antwoord te geven! Ik werd zelfs naar de KPN winkel gestuurd want daar zouden ze een juiste afstandsbediening voor mij hebben. Ik wist het: dat klopt niet. Maar ben toch gegaan en idd ik had gelijk. Zij konden mij niet helpen. Toen was ik wel boos op de KPN (als organisatie). Ik ben 80 en mijn vrouw is 84 maar ik had de indruk dat we totaal niet serieus genomen werden……..


@Hans met dikke vingers Fijn dat ik je wat duidelijkheid heb kunnen geven 😊 Zoals gezegd, ik kan je niet toezeggen hoe lang het zal duren, maar dan weet je in ieder geval wel dat er aan gewerkt wordt.


ik kan je niet toezeggen hoe lang het zal duren, maar dan weet je in ieder geval wel dat er aan gewerkt wordt

Het blijft jammer dat jullie ook niet zonder harde toezeggingen wat meer informatie willen geven. (Zelfs de kleur is blijkbaar geheim...)


Jongens, hou het netjes op het forum.

En wacht rustig de informatie af.😉