Skip to main content

Hallo,

 

Onlangs de KPN TVPlus pakket ontvangen. Ik had alles via wifi aangesloten. Nu blijkt dat je dan ineens geen geluid meer kunt horen als je van zender wisselt. Ook het beeld staat stil. Terug zetten naar fabrieks instellingen of herstarten helpt niet.

Met KPN gebeld en zij adviseerde om een vaste kabel te gebruiken. Dat was voor mij geen optie omdat er dan door het hele huis kabels over de vloer liggen.

Na wat google werk ben ik erachter gekomen dat tv-plus alleen met wifi-6 goed lijkt te werken. Voor bestaande KPN klanten geldt dat dus niet want die hebben meestal nog een oud modem, zoals ik heb de Experia V12 modem.

KPN gevraagd voor een nieuw modem met wifi 6 maar die sturen ze niet op (boeeeeeee) wel een teleurstelling als je al 13 jaar klant bent.

 

Hoe nu op te lossen ? Ik heb nog 3 DVS-1200 adapters, dus die heb ik toen allemaal gekoppeld en via een vaste kabel van de adapter naar de tv-plus ontvanger aangesloten. Nu heb ik goed beeld en geluid en bij bij wisselen van kanaal blijft alles het perfect doen.

Dus als je ook tegen dit probleem oploopt dat je geen beeld/geluid hebt via wifi probeer dan DVS-1200 aan te schaffen (per stuk ongeveer 25-30 euro) en sluit vervolgens een kabel aan van je adapter naar je ontvanger.

Jammer dat KPN niet met deze oplossing komt.


Eigenlijk een schande dat als je iets nieuws besteld je niet de laatste apparatuur opgestuurd krijgt ( de modem met wifi-6). Waarom vermeld KPN dit niet op hun website


Uiteindelijk ben ik nu wel tevreden, het is nu toch zo’ n 25 euro goedkoper in de maand

 

Johan

Onderstaand het aansluitschema dat KPN ondersteunt bij gebruik van de DIW7022 @johandenboer 

Als je het anders doet dan bovenstaand schema wordt er geen ondersteuning verleend door KPN.


Onlangs de KPN TVPlus pakket ontvangen. Ik had alles via wifi aangesloten. Nu blijkt dat je dan ineens geen geluid meer kunt horen als je van zender wisselt.

Dat is onzin. Dat komt gewoon door een bug in de firmware. Dat ligt niet aan het feit dat u WiFi gebruikt voor de verbinding.

Ook het beeld staat stil. Terug zetten naar fabrieks instellingen of herstarten helpt niet.

Met KPN gebeld en zij adviseerde om een vaste kabel te gebruiken. Dat was voor mij geen optie omdat er dan door het hele huis kabels over de vloer liggen.

Na wat google werk ben ik erachter gekomen dat tv-plus alleen met wifi-6 goed lijkt te werken. Voor bestaande KPN klanten geldt dat dus niet want die hebben meestal nog een oud modem, zoals ik heb de Experia V12 modem.

U bedoelt de zwarte KPN Box 12? Dat is het nieuwste moden van KPN*. En die ondersteund gewoon WiFi 6.

* er ook nog een KPN Box 14, maar die krijgen alleen klanten die een 4 Gbit abonnement afsluiten 


Onlangs de KPN TVPlus pakket ontvangen. Ik had alles via wifi aangesloten. Nu blijkt dat je dan ineens geen geluid meer kunt horen als je van zender wisselt.

Dat is onzin. Dat komt gewoon door een bug in de firmware. Dat ligt niet aan het feit dat u WiFi gebruikt voor de verbinding.

Ook het beeld staat stil. Terug zetten naar fabrieks instellingen of herstarten helpt niet.

Met KPN gebeld en zij adviseerde om een vaste kabel te gebruiken. Dat was voor mij geen optie omdat er dan door het hele huis kabels over de vloer liggen.

Na wat google werk ben ik erachter gekomen dat tv-plus alleen met wifi-6 goed lijkt te werken. Voor bestaande KPN klanten geldt dat dus niet want die hebben meestal nog een oud modem, zoals ik heb de Experia V12 modem.

U bedoelt de zwarte KPN Box 12? Dat is het nieuwste moden van KPN*. En die ondersteund gewoon WiFi 6.

* er ook nog een KPN Box 14, maar die krijgen alleen klanten die een 4 Gbit abonnement afsluiten 



De Experia V10 kan wel via wifi verbinding maken met de DIW7022 maar het geluid valt weg na verloop van tijd, dus dat werkt niet goed. Via WIFI versterker heb ik niet uitgeprobeerd, jammer dat je dat niet eerst uit kunt proberen maar direct zo’ n versterker moet aanschaffen.


Welk modem heeft u? De Experiabox v10? Deze dus?

Verder geen andere WiFi punten? 


Welk modem heeft u? De Experiabox v10? Deze dus?

Verder geen andere WiFi punten? 

Ja, dat klopt, nee verder niet


De Experia V10 kan wel via wifi verbinding maken met de DIW7022 maar het geluid valt weg na verloop van tijd, dus dat werkt niet goed. Via WIFI versterker heb ik niet uitgeprobeerd, jammer dat je dat niet eerst uit kunt proberen maar direct zo’ n versterker moet aanschaffen.

Zoals je in eerder geplaatst schema kunt zien kan de DIW7022 alléén maar bekabeld aangesloten worden of met behulp van een er tussengeplaatste superwifi2 wifipunt.

KPN had het eerder genoemde aansluitschema in de meegeleverde handleiding moeten verwerken.

Online via de website wordt wèl goed de hardware-eisen weergegeven als je wifi wilt gebruiken @johandenboer 

 

 


De Experia V10 kan wel via wifi verbinding maken met de DIW7022 maar het geluid valt weg na verloop van tijd, dus dat werkt niet goed. Via WIFI versterker heb ik niet uitgeprobeerd, jammer dat je dat niet eerst uit kunt proberen maar direct zo’ n versterker moet aanschaffen.

Zoals je in eerder geplaatst schema kunt zien kan de DIW7022 alléén maar bekabeld aangesloten worden of met behulp van een er tussengeplaatste superwifi2 wifipunt.

KPN had het eerder genoemde aansluitschema in de meegeleverde handleiding moeten verwerken.

Online via de website wordt wèl goed de hardware-eisen weergegeven als je wifi wilt gebruiken @johandenboer 

 

 

Ok,

Maar met de DVS-1200 werkt het ook prima


Maar met de DVS-1200 werkt het ook prima

Maar zoals ik eerder schreef, ondervind je problemen kun je niet op KPN terugvallen @johandenboer 

 


Het kan inderdaad dat je haperingen krijgt wanneer je de tv+ aansluit met een v10, dit omdat deze geen wifi6 ondersteund. Ook het gebruik van dvs raden we wel echt af en dit geeft vaak problemen. Als het nu stabiel werkt kan dat morgen helemaal anders zijn. Dit schrijft kpn ook op haar pagina. Het aansluitbeleid is al enkele keren gedeeld en dat is ook het enige hoe KPN stabiele tv kan garanderen.

 


Maar met de DVS-1200 werkt het ook prima

Houden zo dan. Niets meer aan veranderen. 


Het werkt op mijn logeeradres via de wifi van de v10 @johandenboer . Je dient alleen Video mode op unicast te zetten. Blijft ook het geluid doorgaan. 

Maar houd 'm nu maar via de ethernet verbinding. Bij jou met behulp van dvs. 

Want dan heb je met de v10 wel de beste beeldkwaliteit* van 14,2 Mbps met Multicast + beste kwaliteit. 

Via de wifi van de v10 kom je niet verder dan 7,2 Mbps. Want die ondersteunt Multicast niet via wifi!

14,2 Mbps alleen live en alleen Multicast op eerste 1 tot en met 10, espn compleet, Ziggo Sport pakket. 

Thuis heb ik ook een v10. En daarom in de huiskamer met kabel direct op modem. Die staat een meter verderop. Die in de slaapkamer via dvs 650. Opdat ik ook daar optimale beeldkwaliteit heb.