Hallo,
Onlangs de KPN TVPlus pakket ontvangen. Ik had alles via wifi aangesloten. Nu blijkt dat je dan ineens geen geluid meer kunt horen als je van zender wisselt. Ook het beeld staat stil. Terug zetten naar fabrieks instellingen of herstarten helpt niet.
Met KPN gebeld en zij adviseerde om een vaste kabel te gebruiken. Dat was voor mij geen optie omdat er dan door het hele huis kabels over de vloer liggen.
Na wat google werk ben ik erachter gekomen dat tv-plus alleen met wifi-6 goed lijkt te werken. Voor bestaande KPN klanten geldt dat dus niet want die hebben meestal nog een oud modem, zoals ik heb de Experia V12 modem.
KPN gevraagd voor een nieuw modem met wifi 6 maar die sturen ze niet op (boeeeeeee) wel een teleurstelling als je al 13 jaar klant bent.
Hoe nu op te lossen ? Ik heb nog 3 DVS-1200 adapters, dus die heb ik toen allemaal gekoppeld en via een vaste kabel van de adapter naar de tv-plus ontvanger aangesloten. Nu heb ik goed beeld en geluid en bij bij wisselen van kanaal blijft alles het perfect doen.
Dus als je ook tegen dit probleem oploopt dat je geen beeld/geluid hebt via wifi probeer dan DVS-1200 aan te schaffen (per stuk ongeveer 25-30 euro) en sluit vervolgens een kabel aan van je adapter naar je ontvanger.
Jammer dat KPN niet met deze oplossing komt.
Eigenlijk een schande dat als je iets nieuws besteld je niet de laatste apparatuur opgestuurd krijgt ( de modem met wifi-6). Waarom vermeld KPN dit niet op hun website
Uiteindelijk ben ik nu wel tevreden, het is nu toch zo’ n 25 euro goedkoper in de maand
Johan