Skip to main content
Beantwoord

Ontvang om de dag een sms dat er een kapotte netwerkkabel is

• November 23, 2025
  • 30 reacties
  • 481 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • December 29, 2025

Ik zie deze ook nog steeds Arjan, ik heb de bevestiging gehad dat het binnen 1 dag gesloten zou worden maar ergens blijkt dit nog hardnekkig open staan op onze website. We gaan onderzoeken waarom het toch op de website blijft staan. 

Dank voor je bericht hierover. 

• Nieuwkomer
  • May 19, 2026

Ik heb gisteren dezelfde SMS melding gekregen.
Met KPN gebeld en gemeld dat ik met de storingscheck zie dat ik in de wijk de enige ben met een storing. Netwerkkabel verhaal vind ik niet logisch.
Na overleg meldt de mw twee opties:
1. Kabel in datacentrum is kapot
2. Glasvezelkabel is geraakt
Vanavond om 23.54 u is het opgelost.
Dit klopt wat dit zie ik bij de check ook staan.

Tot die tijd heb ik geen internet, tv e.d.

Mijn idee is dat er bij KPN een structurele fout in hun datacentrum zit, die op willekeurige momenten klanten in storing zet en het zich na verloop van tijd herstelt. Hoe kan het anders dat op de minuut duidelijk is wanneer de storing is opgelost?

KPN moet aan de slag met deze fout, topicstarter en ik zullen echt niet de enige zijn die dit treft.

Ik ben benieuwd of ik morgen weer verbinding heb.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 19, 2026

Dat is puur een willekeurige tijd. Het systeem kijkt naar de storing, zegt "oh dit is een storing met de voeding, normaliter is het binnen 6 uur opgelost, aangezien het nu 17:54 is sturen we klanten een sms dat het op 23:54 is opgelost"

Het is dus een indicatie, geen definitieve tijd. Dit heeft alles te maken met een kapotte vezel en niet met een data center die willekeurige klanten offline kukelt. 

• Nieuwkomer
  • May 19, 2026

De storing is gisteren om 11.54 u begonnen.

Vandaag staat er 23.54 u opgelost, wat ik nog moet zien. Dit is in ieder geval 36 uur verder, 30 uur later dan jouw indicatie.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een slechte service van KPN vindt. De informatie is ook gebrekkig. Telefonisch levert ook geen bevredigend antwoord.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 20, 2026

Dat komt omdat het voor KPN ook erg lastig is om te weten hoe lang het duurt. Reparaties van lijnen vindt plaats door aannemers en onderaannemers. En hun zijn afhankelijk van de locatie van zo'n breuk en of dit goed toegankelijk is. Verder zit er ook een verschil of er een enkele dac is gebroken of een voeding van een heel gebied waar ze 100e lassen opnieuw moeten maken. 

Niemand bij de klantenservice kan je dit vertellen, hun zijn hetzelfde als jou: verwachten eindtijd X. Weet dat KPN alles er aan doet om zo iets op te lossen, storingen kost nou eenmaal een hoop geld voor KPN.