Skip to main content
Vraag

Ontvanger moet gereset worden zodat tv HDMI signaal herkent

• 17 maart 2025
  • 7 reacties
  • 43 keer bekeken

• Topper
  • 22 reacties

Als we de volgende dag tv willen kijken, dan staat hij op het beeld met interne bron en dan zetten we via de knop de juiste bron aan maar dan reageert hij niet. Het enige wat we dan kunnen doen is de ontvangen, resetten. Soms lukt ook dat niet en dan zetten we het modem uit en dan start de ontvangen weer wel op. de ontvangen is volgens mij best wel oud, dus misschien moeten we een nieuwe ontvangen.

7 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoi ​@CB65, we helpen je hier in de Community graag op weg!

Om dat te kunnen doen, kan je meer vertellen? Welke tv-ontvanger en welk modem heb je? Hoe is je tv-ontvanger op je modem aangesloten? Hoe doe je de reset die je noemt? Alle details zijn welkom, zo kunnen we je beter op weg helpen.

Je kunt voor snellere hulp ook een belafspraak maken. Een van mijn collega's belt je dan terug wanneer het jou uit komt, en helpt je verder.

• Auteur
  • Topper
  • 22 reacties
  • 21 maart 2025

Fijn dat je mij wilt helpen.

ik heb een HDMI HMB2260 ontvanger en een KPN modem. De ontvanger is via de televisie verbonden met het modem. De reset heb ik van  de chatbot gekregen. 

overigens heeft de ontvanger tot ca. een paar maanden geleden of zelfs langer goedgedaan maar omdat het in de slaapkamer is hebben we er geen aandacht aan besteed, maar nu begint het wel te irriteren.

een belafspraak maken lukt niet

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik snap heel goed dat het irritant is, daarom is het goed dat je het nu aankaart! Heb je twee (dezelfde) tv-ontvangers in huis? Zo ja, lukt het om te testen wat er gebeurt als je ze van plaats verwisselt?

De frisse start werkt vaak ook goed als reset, je vindt hier precies hoe je dat doet. Helpt dat? 

Het kan verschillende oorzaken hebben, het zóu ook nog de HDMI kabel kunnen zijn.

Waar loop je op vast met de belafspraak maken? Dat is de snelste weg van contact en kan wat makkelijker uitleggen zijn.

• Auteur
  • Topper
  • 22 reacties
  • 24 maart 2025

We hebben alles al geprobeerd en een belafspraak maken lukt niet omdat ik weer van alles moet doorlopen en uiteindelijk weer opnieuw op dit forum moet aangeven dat het niet werkt en aangezien ik dat hier al doe, heb ik daar geen zin in. Ik begrijp ook niet waarom ik niet gewoon een nieuwe ontvanger kan krijgen. Beide ontvangers zijn namelijk behoorlijk oud. 
Geen van de aangedragen oplossingen werkt. Het vervelende van dit probleem is dat het niet elke dag voorkomt maar soms als je weer tv gaat kijken kan het voorkomen dat het meerdere keren voor komt.

• Helper
  • 45 reacties
  • 24 maart 2025

Misschien is het een instelling van de tv zelf, die moet als ingang op HDMI staan.

• Auteur
  • Topper
  • 22 reacties
  • 24 maart 2025

Dat kan het niet zijn want er is niets aan de instelling van de tv veranderd en de tv kan dat niet zelf doen maar zal het checken 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

​@CB65 Het kan inderdaad zijn dat je deze tv-ontvangers al lang gebruikt, het type HMB2260 wordt ook nog steeds gebruikt en is niet verouderd. Vandaar dat we ze niet zomaar vervangen. Als blijkt dat er daadwerkelijk iets met een tv-ontvanger mis is, dan kan deze vervangen worden. De kans is overigens groot dat je dan hetzelfde type weer krijgt. 

Om te beoordelen of een tv-ontvanger daadwerkelijk defect is, is het nodig om een en ander na te kijken en testen. We willen namelijk voorkomen dat we een tv-ontvanger vervangen en vervolgens een probleem niet opgelost is. Daar is niemand mee geholpen. Het is daarom eerst nodig om verder uit te zoeken waar het probleem zit en wat vervolgens de oplossing is.

Het kan in dit geval aan de HDMI kabel, een HDMI poort op de tv-ontvanger óf je tv liggen, of aan de instelling op je tv die ​@Leen59 noemt. Een reset zoals een frisse start kan soms ook helpen, vandaar dat ik die tip al meestuurde.

Het is soms makkelijker om dit telefonisch te bespreken en na te kijken, vandaar de tip om de belafspraak te maken. Dat kan je doen via de pagina die ik al eerder stuurde, rechts onderin via ‘maak een belafspraak’. Onze digitale assistent Dot vraagt dan om je gegevens en wat er aan de hand is. De collega die je dan terugbelt is al op de hoogte en helpt je verder.

Reageer