Skip to main content
Vraag

Ontvanger reageert niet goed op afstandsbediening

• September 23, 2026
  • 8 reacties
  • 80 keer bekeken

Op een gegeven moment wil ik naar programmering van de TV kijken middels het "gids”knopje. Dat werkte niet, en ineens kon ik nergens bij, niet zappen, niks. alleen de 1 knopje van de 2 knopjes boven in de afstandsbediening werkte wel: het linker knopje waar TV opstaat werkte, die van "KPN” niet.Dat knopje waar "TV”opstaat is het enige knopje dat reageert, de rest niet 'meer’. 

8 reacties

• Auteur
  • September 23, 2026

Snap het en geef het niet aan!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 23, 2026

Dat is vervelend. Ik neem aan dat het de DIW7022 is. Gaat ie wel aan met de knop bovenop?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 23, 2026

Hallo ​@Niek96 ,

Jouw afstandsbediening is kennelijk kapot. Je hebt alles gecontroleerd, maar je afstandsbediening werkt nog steeds niet? Bestel dan een nieuwe KPN afstandsbediening via de online tool, door in te loggen met je KPN ID.

Let op: Je kunt per jaar maximaal drie gratis afstandsbedieningen bestellen. Heb je meer nodig? Bestel dan een afstandsbediening via apparatuurvoorthuis.kpn.com.

bron: 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 23, 2026

Welk model tv ontvanger heb je? De oudere Arris ontvangers willen tegenwoordig nog weleens in een toestand komen waarin ze helemaal niet meer reageren op de afstandsbediening. Had ik laatst ook toen ik tijdens het kijken van een opname even wou pauzeren. Zelfs op een tweede ab met verse batterijen reageerde ie niet. Het enige wat bij mij hielp was de stroom eraf en na een minuut of 2 weer aanzetten, daarna deed alles het weer.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 28, 2026

Welkom op de community ​@Niek96, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat onhandig dat het zo moeizaam gaat met je afstandsbediening 🙁

Ik zie dat de anderen hier al met je mee hebben gedacht, en hoop dat alles inmiddels weer naar wens is! Zo nee, zou je me dan kunnen vertellen of je de tip van Wartywolfs om de ontvanger even van de stroom af te halen al uit hebt gevoerd? Als dat geen verschil maakt, zou je dan nog kunnen testen of het weer goed gaat als je de batterijen van de afstandsbediening vervangt?
Maakt dat ook geen verschil, dan wil ik je ook aanraden om een nieuwe afstandsbediening te bestellen, in het bericht van Noordzee lees je daar alle uitleg over. Laat je weten hoe het er nu voor staat? We horen het graag 😊

• Auteur
  • September 28, 2026

Heb deze community niet meer nodig, vraagstuk waar ik mee zat heeft mijn schoonzus voor mij opgelost…..

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 28, 2026

Ah, wat goed van de schoonzus! Lukt het nog om hier te delen wat ze precies heeft gedaan ​@Niek96? Dan zijn eventuele meelezers daar misschien ook mee geholpen 😊

• Auteur
  • September 28, 2026

Simpel: eerst tv uitzetten, decoder uitschakelen, weer aanzetten na plm 10min. Dan is update bijna geheel voldaan, en dan doet alles het weer!!!