Skip to main content
Vraag

Ontvanger start altijd op NPO 1 op na update

• January 12, 2025
  • 8 reacties
  • 144 keer bekeken

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+10

Na de laatste update, die een paar dagen geleden op mijn 2260 geïnstalleerd is, loop ik tegen een (vervelend) probleem aan: de ontvanger start nu altijd op met 1 (NPO 1) en niet meer zo als voor de update met de laatst bekeken zender. Frisse start lost dit niet op. Meer mensen met dit problem? Misschien zelf al een oplossing bekend?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 12, 2025

De 2260 is al een zeer oud beestje. 10 tot 12 jaar oud.

Heb je 'm al minimaal 3 minuten stroomloos gehad?

Als dat niet helpt kun je overwegen om te bellen voor omruil. Dat wordt dan de Arris VIP5202. Zonder display, scart of mini jack audio.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Joris62, ik zie dat je hiervan ook melding hebt gemaakt in de desbetreffende Product Update. Als de tv-ontvanger in zeg maar de reguliere stand opstart, dan gaat deze niet automatisch naar NPO 1? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 16, 2025

Hoi ​@Joris62 ,

Heb je al overwogen om over te stappen naar KPN TV+? 

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) dan verlengen via de klantenservice. Je moet dan wel duidelijk aangeven dat je over wilt naar KPN TV+. 

Het overstappen kan ook op internet via deze link:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

Je kunt via die link zelf jouw keuzes maken. De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • January 16, 2025

@Jeroen van KPN dan gaat ie idd niet naar npo 1. Maar, het is wel de bedoeling dat ie het in de eco stand ook (weer) goed gaat. Tenslotte werkte het jaren (tot de laatste update) prima.

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • January 16, 2025

@Noordzee , weet ik. Maar ik wil om verschillende redenen niet na tv+. Belangrijkste: ik heb een heel beroerde snelheid, dat werkt niet goed met tv+ (ben ik tijdens de pilot achter gekomen). Verder heb ik nog een xs4all abonnement, daar moet ik dan van af, en dat wil ik graag houden. Dus zolang het niet echt moet wil ik er niet naartoe.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Helemaal eens ​@Joris62, dat ook in eco stand het net zo hoort te werken als in de reguliere modus. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 16, 2025

Hier ook. Het eerste kwartier staat ie op hoog stand-by. Dan gaat ie aan op de laatst gebruikte zender. 

Is ie na die 15 minuten op eco stand-by en je zet 'm weer aan, staat ie op 1. Ook niet op 661.

Overigens is de individuele besparing nihil bij dagelijks gebruik. Bijvoorbeeld overdag radio en 's avonds televisie. De maand besparing is dan ongeveer 1 - 1,5 kWh.

Besparing: per 240 uur eco stand-by = 1 kWh. 

1 kWh is, voor mij, € 0,3129.

Ik laat 'm op eco, want gebruik 'm weinig. Misschien 1 × in de week. Meestal de app op die kamer.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 17, 2025

Hoi allemaal,

Lees hier de reactie van Erik:

TV team geeft aan dat er niet bewust iets is veranderd rondom de ecostand en hoe/waar de ontvangers mee opstarten bij gebruik van ecostand. Dus ze gaan hier naar kijken wat er aan de hand is.