Skip to main content

Afgelopen maandag is de monteur geweest .Ik heb een LG oled tv en het beeld is niet om aan te zien.

Ik heb een kpn abonnement vanaf 8 maart. Beeld is wazig en alles vervormd zich.

Monteur zei dat de HD bij KPN niet aan staat en heeft de opdracht gegeven om het uit te zoeken.

Tot op heden nog steeds slecht beeld.

 

Tjonge. Heeft ie eindelijk een fijne plek kan je geen tv toestel normaal gebruiken. 

Maar een verplaatsing kan helpen om het storende 'veld' letterlijk buiten beeld te krijgen. 


Zal hem eerst moeten voorbereiden, dus het duurt nog wel een paar dagen voordat ik het kan doen.

Fingers crossed 


Ik ben ook wel benieuwd. Het is denk ik wel echte een probleem wat door iemand bij jou thuis opgelost moet worden. Of afstand kunnen wij alleen tips geven. Dus hopelijk helpt het om de tv op een andere plek te zetten. En hoop ook dat de monteur nog een idee heeft. Hoor graag weer van je als hij geweest is. 


Zit er in de buurt wellicht een zendamateur?


AT heeft niets gemeten. 


AT heeft niets gemeten. 

Het kan best zijn dat die zendamateur op dat moment even niet achter zijn/haar apparatuur zat. Dat strookt ook met het opeens weer terugkomen van het probleem. Het zou zo maar kunnen dat die zendamateur toen ook net terug kwam van vakantie.


Ik dacht dat je dat kan opvragen of er 1 in de buurt zit.


Dat is een goeie,  AT zal wel de gegevens daarvan  hebben. Of ze zenden zonder vergunningÂ đŸ™ˆ


@nickyw 

Dit is een vreemde situatie.

Liggen er zonnepanelen op het dak. Zo ja.

Hoe is dit aangelegd en waar lopen de (Dc hoogspanning) kabels naar de omvormer.

 


Nee, geen zonnepanelen. Het is een flatgebouw 3 hoog en hij woont op de 2de. Zijn 78 woningen  en hij is de enigste  waar het n iuet goed gaat. De vorige bewoner heeft er ongeveer 15 jaar gewoond en nooit gebruik gemaakt van ziggo kpn enz. Hij had digitenne. 

 


@nickyw 

Het lijkt mij niet dat het probleem bij kpn of ziggo zit omdat het probleem ook bij de ps4 speelt.

Het is moeilijk op afstand te beoordelen.

Het lijkt op een stoorzender in het huis.

Omdat de buren er geen last van hebben.

Lijkt mij een zendpiraat onwaarschijnlijk.

Speelt het probleem altijd of af en toe.?

 


Maar ja. Had de vorige bewoner de tv op dezelfde plek?

Verder. Als je niet meteen de hele kamer indeling kan of wil omgooien eerst eens de tv op andere plek testen. Straks gooi je de hele kamer om en gebeurt het weer. Dus n.m.m. eerst eens een testopstelling. (?)


@peter-keetfm , bij bepaalde dingen. Zoals hekken die golven, ruitjesblouse die golven en bij dakpannen.  En zoals je bij de oled zag strepen door het beeld..


@PeterG , de vorige bewoner had de tv aan de muur tegenover waar die van hem staat. Dus echt een goeie tip van jou. Nu hem zover krijgen om dat uit te proberen. Heeft even tijd nodig om hem zover te krijgen. Kan zij telefoon ook een stoorzender zijn. Zoals je in dat filmpje zag een flikkerend beeld, dat is alleen als hij met zijn tel een video maakt. 


@peter-keetfm , bij bepaalde dingen. Zoals hekken die golven, ruitjesblouse die golven en bij dakpannen.  En zoals je bij de oled zag strepen door het beeld..

Kun je een dvd speler en andere hdmi kabel eens proberen.?

Ik vindt dit echt een bijzonder probleem.

Ik zou zelf denken aan een stoorzender.

 


@peter-keetfm Met een oude dvd speler, geen problemen. We hebben al verschillende hdmi getest


@peter-keetfm Met een oude dvd speler, geen problemen. We hebben al verschillende hdmi getest

Dan zit het probleem niet in de tv.

 


@peter-keetfm , dat zou wel raar zijn met alle 9 tv's. 


Kan zij telefoon ook een stoorzender zijn.

Een mobiel alleen als die binnen een meter van de tv is en op dat moment dus even zendt. De beeldverstoring zou dan niet steeds moeten optreden. Een dect basisstation kan ook storing geven. Zo's basis zendt continu en geeft dus continu verstoring. Dect basis minimaal 1 meter van een tv opstellen.


@peter-keetfm , dat zou wel raar zijn met alle 9 tv's. 

Als een dvd speler prima werkt zit het probleem dus NIET in het tv toestel.

Ik denk dat je het Moiré effect bedoeld.

Vaak ligt dit bij de bron.

Dit zie je ook op bijvoorbeeld YouTube.

Als je een recent tv toestel gebruikt kunt u de kpn tv app nog proberen.

Of een Digitenne nemen dacht dat 5 euro pm kost. Bij je kpn pakket.

 


@peter-keetfm ,  we gaan zoals @PeterG de tip gaf om  de tv op dezelfde plek zoals bij de vorige bewoner neer te zetten . Het is het proberen waard.


@nickyw 

Ow dacht dat u al een andere plek geprobeerd had.

Dan inderdaad eerst een andere plek proberen.

Ik moet zeggen dat het wel een rare storing is.

 

 

 


@peter-keetfm , Dat wil ik van de week gaan doen, heeft even voorbereiding nodig.


@peter-keetfm , Dat wil ik van de week gaan doen, heeft even voorbereiding nodig.

Oke proberen kan altijd en hoop dat het goed komt.

Het Moiré effect stoor ik me dagelijks aan.

Zie link voorbeeld.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DaKmjhYbwYS0&ved=2ahUKEwjC0Kud_9P6AhUJ-aQKHeDoCcsQo7QBegQIARAB&usg=AOvVaw2a3MdjwPyAvcJsd0v4zX1H

En dat is bij u te zien met de dakpannen Youtube filmpje.

Maar ik zie dit heel vaak op tv bij kleding hekwerken enz.


Het Moiré effect stoor ik me dagelijks aan.

Wat voor ontvangst en tv heb je, @peter-keetfm ? Met HD en een LCD/LED-backlight tv, zowel FHD 1080p als de 4k/UHD, ervaar ik dat al jaren niet meer.


Reageer