Skip to main content

Afgelopen maandag is de monteur geweest .Ik heb een LG oled tv en het beeld is niet om aan te zien.

Ik heb een kpn abonnement vanaf 8 maart. Beeld is wazig en alles vervormd zich.

Monteur zei dat de HD bij KPN niet aan staat en heeft de opdracht gegeven om het uit te zoeken.

Tot op heden nog steeds slecht beeld.

 

Het Moiré effect stoor ik me dagelijks aan.

Wat voor ontvangst en tv heb je, @peter-keetfm ? Met HD en een LCD/LED-backlight tv ervaar ik dat al jaren niet meer.

Ik zag dit bij kpn nu ook bij T-Mobile.

Op YouTube zie ik het ook.

En voornamelijk ligt het aan de bron.

@PeterG ik ben hier heel gevoelig voor.

De meeste mensen zien dit niet.

Het kan zowiezo niet aan mijn tv,s liggen.

 


@peter-keetfm . Bij T-mobile zie ik het ook. 2 kennissen hebben het. Baggerbeeld. Op alle zenders. Beiden hebben de Amino ontvanger.

Ik denk dat je bij KPN geen hd ontvangst had. In SD is het schering en inslag. Omdat er geen rekening meer mee wordt gehouden qua kleding e.d. Vroeger zag ik moire al voordat het mijn ouders op viel. Het irriteert mij ook. Daarom ben ik zo blij met HD en zeker op een 2160 scherm. Dan is 't er gewoon echt niet.

Maar goed, het gaat hier om Nicky. Met écht baggerbeeld zoals je aan de Youtube filmpjes kunt zien.


@PeterG 

Bij kpn had ik gewoon hd en een tijdje 4k gehad. (3 zenders) zelfde probleem.

T-Mobile via eigen apparatuur werkt prima.

Op de box 8000 is het beeld beter als hun eigen ontvanger.

Een beetje off topic.

Maar mijn aangehaald suggesties kan het probleem misschien zijn bij @nickyw 

Misschien de tv verplaatsen naar een andere plek. Maar ik denk dat het probleem niet oplost.


@peter-keetfm , dus u denkt dat het verplaatsen van de tv geen oplossing is.


Als je het niet probeert, weet je het niet, @nickyw . En zoals ik zei, mogelijk eerste een testopstelling. TV op andere plek met een stoel ervoor. Voordat je de hele kamer omgooit. Als dat een week goed gaat dan lijkt het me okee.


@PeterG , ga ik doen, eerst een paar dagen testen voordat we de indeling gaan veranderen.


@peter-keetfm , dus u denkt dat het verplaatsen van de tv geen oplossing is.

Inderdaad denk ik dat maar dat is snel getest en niet moeilijk uitvoerbaar.

zoals @PeterG aangeeft.

Maar ik blijf er bij als een dvd speler wel goed werkt op die tv dan werkt de tv toch prima.

het probleem zit waarschijnlijk bij de ps4 en of tv ontvanger.

En dat het dan bij kpn en ziggo zo is dat maakt dit probleem zo vreemd.

Probeer eens de playstation ps4 helemaal weg te halen bij de tv.

En alleen de tv ontvanger van kpn op de tv aansluiten.

Misschien is de ps4 wel de storingsbron.


Peter-keet FM schrijft: Misschien is de ps4 wel de storingsbron.

Inderdaad. Ook een idee is om alles behalve de tv ontvanger los te koppelen en dat een dag of 2 (letterlijk) aan te zien. Met tv kijken.


@peter-keetfm @PeterG , de ps4 is al ontkoppeld geweest van de tv.


In 2020 Samsung UHD tv gehad, na 6 maanden nieuwe beeldbuis.  Tv in stopcontact mediabox aangesloten en gelijk gek beeld.  


In 2020 Samsung UHD tv gehad, na 6 maanden nieuwe beeldbuis.  Tv in stopcontact mediabox aangesloten en gelijk gek beeld.  

Heb je de kpn itv smart app op die tv geprobeerd.?

Hoe is het beeld dan.?

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm


@peter-keetfm , hij heeft nu een 15 jaar oude Sony bravia,  Zal kijken of me dat lukt om een app erop te zetten. Ga deze week naar Nicky toe. 


@peter-keetfm , hij heeft nu een 15 jaar oude Sony bravia,  Zal kijken of me dat lukt om een app erop te zetten. Ga deze week naar Nicky toe. 

Kijk even naar mijn aangehaalde link.

Op oudere tvs werkt de app niet.

Zie “Op welke apparaten kan ik kijken met de KPN Smart TV app?

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

Op die Samsung 2020 dus wel.


@peter-keetfm ,  bij aankoop stonden er al verschillende apps op.  Nu ook viaplay en videoland.  


@Bart_Z , @PeterG , @peter-keetfm  monteur is geweest en de Wi-Fi nagekeken. Was goed.  

Nicky vertelde over problemen met al zijn tv's.

Alle tv's hebben dus die golvende bewegingen en strepen gehad. Normaal is een tv ook mooi van kleur en bij Nicky heel dof van kleur.  De Samsung curved kreeg direct paarse en blauwe vlekken en de lg had ingebouwd testbeeld. Direct na aansluiting op stopcontact werdt het gelijk blauw en heel dof. Deze lg geeft direct een testbeeld van de mooie kleuren,  bij hem niet. De monteur zei dat het dan met je electra te maken heeft.

 

 


Er is toch gemeten of er normaal 230 volt uit het stopcontact komt. Het elektra verhaal vind ik zeer onwaarschijnlijk. 

Eerder een elektromagnetische invloed. 

Hij is de enige in het complex dus de oorzaak is zeer lokaal. Waarschijnlijk dus ook niet in zijn hele appartement. 

Er staat in ieder geval ook geen basisstation van een draadloze telefoon pal naast de tv toch?


Heel raar probleem.

Je had toch al geprobeerd met verlengsnoer van de buurman die deze storing niet heeft geprobeerd toch.?

En het probleem was er toen ook.?

Ik vermoed toch een stoorzender.

Wat dan wel raar is dat de dvd speler wel goed beeld geeft.

Ik denk dat een goed technisch iemand hier naar moet gaan kijken.

Beoordeling en in de situatie kijken is lastig via een forum.

 


@PeterG , er was 237 volt gemeten. AT heeft metingen gedaan en daar kwam ook niets uit.

Nee, er staat geen telefoon, hij heeft alleen mobiel. 

We gaan zoals je zei de tv op een andere plek zetten en  uittesten voor een aantal dagen.

Is erg moeilijk om dit voor elkaar te krijgen. Maar het gaat me lukken.

Laat het weten hoe het is gegaan.

 


@PeterG , er was 237 volt gemeten. AT heeft metingen gedaan en daar kwam ook niets uit.

Nee, er staat geen telefoon, hij heeft alleen mobiel. 

We gaan zoals je zei de tv op een andere plek zetten en  uittesten voor een aantal dagen.

Is erg moeilijk om dit voor elkaar te krijgen. Maar het gaat me lukken.

Laat het weten hoe het is gegaan.

 

237 volt mag geen probleem zijn.

Ik ben benieuwd of een andere plek van de tv helpt.

Ik hoop het.

 


@peter-keetfm ,  Alles al gedaan en AT heeft ook niets gevonden. Nu de tv op andere plek zetten.

Laat het weten of dat de oplossing is.


Ik vind het ook heel bijzonder. Snap ook dat de monteur niet zoveel kan. Die staat ook voor een raadsel zoals eigenlijk iedereen tot nu. Hopelijk werkt een andere plek. Wij blijven het in ieder geval volgen.


@peter-keetfm , @PeterG , @Bart_Z  Het is interferentie,  er is ergens een stoorsignaal. Over 2 weken wordt er een onderzoek naar gedaan.


@peter-keetfm , @PeterG , @Bart_Z  Het is interferentie,  er is ergens een stoorsignaal. Over 2 weken wordt er een onderzoek naar gedaan.

Ik ben benieuwd wat het is.

Hou je ons op de hoogte.


Ik ben ook heel benieuwd of het onderzoek de veroorzaker gaat vinden. 


 

@Bart_Z, @peter-keetfm , @PeterG , er is iemand langs geweest voor de storingen .Dit waren zijn bevindingen .In het beeld via de HDMI aansluitingen op de tv interpolatie ontstaat. Vooralbij bewegend beeld is dit zichtbaar in rafelig en korrelig beeld. Dit is een effect dat je krijgt als je een te hoge resolutie

aanbiedt op een ingang hdmi die dat niet kan verwerken. Hij zag ook dat de tv een automatische handshake maakt op  1080p*24hz met de Ps4. (dat is volgens mij goed, staat ook in de beschrijving van de ps4)

En bij de KPN ontvanger kan hij max 1080p*50hz weergeven,maar dat beeld wordt door de tv gedownscaled naar 1080p*24hz.

 

De downscaling kan ook ontstaan in de kpn ontvanger of ps4.hij zei dat een eerdere defecte tv schade kan hebben toegebracht aan de hdmi van ontvanger of ps4.

 

De kpn ontvanger denk ik niet want die is nieuw, zou mogelijk zijn de ps4.

Maar dat kan ook weer niet omdat de tv zonder aansluiting van de ps ook storing geeft.

Zou het mogelijk zijn dat de HD niet aan staat op het kpn kastje want die is nieuw.

Wat hij ook had gemeten was een 5g telefonie signaal (790-800MHZ) wat aan de hoge kant is,maar geen invloed heeft op tv signaal.

 

Ik heb verder geen oplossing hiervoor gehad.

Weet het nu ook niet meer, weet alleen dat het niet normaal is dit. Gewoonlijk doe je stekker in stopcontact en kan je tv kijken 

 

 

 


Reageer