Skip to main content

Afgelopen maandag is de monteur geweest .Ik heb een LG oled tv en het beeld is niet om aan te zien.

Ik heb een kpn abonnement vanaf 8 maart. Beeld is wazig en alles vervormd zich.

Monteur zei dat de HD bij KPN niet aan staat en heeft de opdracht gegeven om het uit te zoeken.

Tot op heden nog steeds slecht beeld.

 

Nog geen oplossing dus.

Het tv signaal in Europa is al zolang er tv is 50 Hz. Dat moet de tv ook zo kunnen verwerken. En zeker niet naar 24 Hz ook maar willen omzetten. Ik vind dat een buitengewoon rare conclusie. 

Wat ik wel een heel aparte vind. Ken wel Amerikaanse tv 60 Hz, Europese op 50 Hz en computers op 60 Hz. 

Respectievelijk 30 en 25 beelden per seconde. Bluray disc film zijn wel 24 beelden per seconde. Daar moeten tv's ook aan kunnen voldoen. 

Ik neem aan dat de tv's gewoon in Nederland gekocht zijn. Een Amerikaans model via een buitenlandse webshop, bv Amazon, is vragen om problemen in verband met de stroom frequentie. Dan gaat ook de beeld aanpassing fout. De tv moet bedoeld zijn voor 220 - 240 volt bij 50 Hz.

Dat geldt ook voor iets als een Play station. Dat moet hier echt de Europese versie zijn.


@PeterG We hebben ze allemaal in Nederland gekocht. Bij de instellingen voor video afspelen ps4 staat er 1080p 24hz. Maar dat is goed. Staat ook bij de handleiding ps4. En bij de KPN ontvanger wordt het beeld door de tv gedownscaled ook naar 1080p 24 hz.

Was weer een teleurstelling dat het niet was opgelost . 

 

 

 

 


Ik vind dit verhaal ondertussen behoorlijk vaag worden.

Het gaat er bij mij niet in dat meerdere televisies allemaal zouden terugschakelen naar 1080p24. 


Hij heeft de meeting gedaan bij de tv die hij nu heeft Sony bravia. Deze tv komt bij mij vandaan en hier nooit problemen mee gehad.  Maar de tv's bij hem hebben allemaal dezelfde problemen. Had de hoop dat deze man die is geweest het kon oplossen. Als het zo doorgaat raakt mijn portomonnee aardig leeg. 


@wjb  dat de tv terugschakeld naar 1080p24 betreft de tv die hij nu heeft. Van de andere tv's  weet ik het niet.  Het is zeker een heel raar verhaal.  Kom langs neem een tv mee en  dan zie je wat er gebeurt als je deze aansluit. 


dat de tv terugschakeld naar 1080p24 betreft de tv die hij nu heeft. Van de andere tv's  weet ik het niet. 

De kans dat de oorzaak bij al die televisies hetzelfde is is mijns inziens zeer groot, zo groot zelfs dat we daar eigenlijk wel vanuit moeten gaan. Die opmerking over het terugschakelen naar 1080p24 moet je dan ook in dat kader lezen.


Wat balen zeg dat er nog steeds geen oplossing is. Ik kan die helaas ook niet bedenken. :( 

Voor de zekerheid nog even gekeken, maar alle ontvangers die staan aangemeld staan op HD. Dus dat kan het ook niet zijn. 


Nog geen oplossing dus.

Het tv signaal in Europa is al zolang er tv is 50 Hz. Dat moet de tv ook zo kunnen verwerken. En zeker niet naar 24 Hz ook maar willen omzetten. Ik vind dat een buitengewoon rare conclusie. 

Wat ik wel een heel aparte vind. Ken wel Amerikaanse tv 60 Hz, Europese op 50 Hz en computers op 60 Hz. 

Respectievelijk 30 en 25 beelden per seconde. Bluray disc film zijn wel 24 beelden per seconde. Daar moeten tv's ook aan kunnen voldoen. 

Ik neem aan dat de tv's gewoon in Nederland gekocht zijn. Een Amerikaans model via een buitenlandse webshop, bv Amazon, is vragen om problemen in verband met de stroom frequentie. Dan gaat ook de beeld aanpassing fout. De tv moet bedoeld zijn voor 220 - 240 volt bij 50 Hz.

Dat geldt ook voor iets als een Play station. Dat moet hier echt de Europese versie zijn.

het hele frequentie gedoe was van toepassing op de oude crt beeldbuizen ivm met lijnopbouw. In europa gebeurde dat met 50 hz. Daarom kon je een aziatische of amerikaanse tv beeldstoringen verwachten.

Met moderne lcd/led tv's maakt de frequentie niet uit. Je zal zien dat tegenwoordig moderne apparaten met 50/60hz werken . Voor de duidelijkheid, ik heb het hier over de net frequentie niet de beeld frequentie.


Met moderne lcd/led tv's maakt de frequentie niet uit. Je zal zien dat tegenwoordig moderne apparaten met 50/60hz werken . Voor de duidelijkheid, ik heb het hier over de net frequentie niet de beeld frequentie.

De beeldfrquentie zal wel een veelvoud van 50Hz moeten zijn wil je een vloeiend beeld hebben bij televisie kijken.


@wjb 

“off topic”

Mee eens, veel (wel duurdere) tv's werken op 100Hz

Ze geven dan aan 120 Hz, maar dat is niet voor onze markt.

Hij werk hier dan op 100 Hz en ook een veelvoud heb ik hiervan gezien.

Hoe zinvol het momenteel is, is nog maar de vraag.

Op de oude CRT was de pixel meteen uit, bij een OLED of LCD (ook LED tv's zijn LCD) blijft de pixel iets langer ligt geven)

Maar een blu-Ray kan wel met een andere snelheid werken.😉

“off topic”


ik zie dat je nog op een ander forum ook dezelfde vraag had gesteld. Hier gaf je dit antwoord.

27 aug 2022

  • #89

“Denk dat we eruit zijn wat het probleem is. Toen ik het verlengsnoer bij de buren had aangesloten was het beeldscherm al beschadigd dus achteraf gezien heeft dat niets aangehaald. Vrijdag contact gehad met Liander en kreeg te horen dat de vorige bewoners al veel meldingen hadden gemaakt en dat er diverse monteurs waren geweest. Het probleem zit in de aardlekspanning te zitten. De aarding is niet goed. Heb er geen verstand van. Nu wachten op elektricien.”

 

Ik neig toch de mening te delen van sommigen op dat forum dat het hier niet om een “technisch” probleem gaat.

Deze storingen zijn typisch te wijten aan slechte bekabeling ( hdmi ) , verkeerde instellingen tv of defecte aangesloten apparaten . Heb je de tv en ps4 toevallig op 1 verlengdoos aangesloten? Wat gebeurd er als je die er tussenuit haalt?


De beeldfrquentie zal wel een veelvoud van 50Hz moeten zijn wil je een vloeiend beeld hebben bij televisie kijken.

@wjb

Als ik een bioscoop film op bluray afspeel is dat met 24 beelden per seconde gewoon een prima vloeiend beeld.


De beeldfrquentie zal wel een veelvoud van 50Hz moeten zijn wil je een vloeiend beeld hebben bij televisie kijken.

@wjb

Als ik een bioscoop film op bluray afspeel is dat met 24 beelden per seconde gewoon een prima vloeiend beeld.

Dat denk ik niet, je zult vast en zeker lichte hikjes zien puur omdat er per 25 frames toch een frame "bedacht" moeten worden. Moderne televisies kunnen dat heel goed verbloemen maar het hikje is er wel.


HDMI meerdere keren vervangen. Tv is aangesloten op wcd en ps4 met verlengdoos.

Ook alles losgekoppeld, heeft niets opgelost.

Dit is tv nr 10 in bijna 4 jaar tijd.

Deze staat nu ongeveer 5 weken en krijgt ook vlekken op het scherm  en er .komt zo nu en dan een raar geluid uit de tv.. 

 

 

 


In November afgelopen jaar een Samsung queled gehad, nog nooit zo slecht beeld gezien. In december een LG OLED 2.1 hdmi en ook zeer wazig en bewegend beeld. Ook een LG 4k zodra alleen de stekker in het stopcontact zat direct de hele beeldbuis blauw. Samsung curves kreeg direct paarse vlekken. 

 


Hebben julie ook al eens gekeken of een Digitenne ontvanger beter beeld geeft?


Een gamer met digitenne 😭😭😭

 


Een gamer met digitenne 😭😭😭

Gamen doe je via Internet en daar verandert dan toch niets aan?

Ik zou toch wel benieuwd zijn hoe de beeldkwaliteit dan is.

En is kijken via de smart-TV app net ze slecht als via een TV ontvanger.


Volgens mij  had de vorige bewoner digitenne. Ik wil nog even navragen waarom hij digitenne had en probeer er ook achter te komen wie voor hem daar woonde. Misschien hadden zij ook problemen.

Blijft toch heel dubieus allemaal.

 


Stiekem hoop ik dat kpn bereid is om tijdelijk een Digitenne ontvanger beschikbaar te stellen zodat jullie daarmee kunnen testen.

Een andere goede test zou zijn om de smart-TV app op de televisie zelf te gebruiken.


 

Een andere goede test zou zijn om de smart-TV app op de televisie zelf te gebruiken.

Dat had ik ook al gezegt.

Iets zonder hdmi aansluiting.

Echter speeld dit probleem niet met een losse dvd speler.

Het blijft een vaag iets.

 


Ik had gelezen dat de smart tv app alleen werkt op Samsung en lg. Hij heeft nu een Sony bravia. Dacht ook eerst aan de hdmi. Deze al een paar keer vervangen . Is niet bij 1 m aar bij 10 tv's. Dat is toch eigenlijk onmogelijk.


De kpn smart tv app werkt ook op een tv wat op Android tv draait 


Dat gaat denk niet lukken met deze tv, die is voor 2017. 


Een '’redelijk nieuwe'’ Sony gebruikt Android-TV. Daarop kan je de KPN iTV app downloaden uit de Play store. Google account is wel vereist.

Enne, haal die PS4 (die dus 24 Hz gebruikt) eens helemaal van de hdmi af als er een ander apparaat, als de tv ontvanger, gebruikt wordt. Of ook een (interne) app.


Reageer