Skip to main content

Afgelopen maandag is de monteur geweest .Ik heb een LG oled tv en het beeld is niet om aan te zien.

Ik heb een kpn abonnement vanaf 8 maart. Beeld is wazig en alles vervormd zich.

Monteur zei dat de HD bij KPN niet aan staat en heeft de opdracht gegeven om het uit te zoeken.

Tot op heden nog steeds slecht beeld.

 

@nickyw 

Kijk eens hier naar.

https://www.coolblue.nl/product/883652/nokia-streaming-box-8000.html

Zet de kpn app er op.

Werkt het mooi werkt het niet stuur het retour.

 

 


Op deze tv kan je geen apps zetten. Is een Sony 46kdlx3000.

 


 Is een Sony 46kdlx3000.

 

Voor de geïnteresseerden:

Geïntroduceerd 2008 (niet meer nieuw verkrijgbaar)
Full HD
46 inch
meer...


@PeterG De,e tv komt bij mij vandaan en wij waren er erg tevreden mee. Tv is niet de jongste, maar om Nicky te helpen hadden wij een nieuwe tv gekocht . Deze tv met onze hdmi (nooit problemen mee gehad) bij hem neergezet . Wat gaat daar mis in huis 🙈.  


Het is een prachtige tv. Niks mis mee.

Met aanvulling van losse apparaten, als settopbox en bv een streamingbox of dongel, is ie ook up to date.

TV al eens op ander plekje in de kamer van Nicky geprobeerd? Want de plek is zo’n beetje het laatste wat overblijft. Vorige bewoner had 'm ook niet daar op huidige plek heb ik begrepen en ervoer die storing kennelijk niet.


Ik weet niet of het uitmaakt, vorige bewoner had digitenne.  We hebben een eerdere tv ook op andere plek gehad, maar bleef  dezelfde storing geven. Dat was een Samsung UHD crystel of zoiets. Zou het kunnen zijn dat de tv al beschadigd was en het dan op een andere plek dezelfde storingn blijft geven. 


Ik weet niet of het uitmaakt, vorige bewoner had digitenne.  

Ik blijf stiekem hopen dat kpn tijdelijk een Digitenne ontvanger beschikbaar wil stellen om te kunnen testen of daarmee wel een goede beeldkwaliteit gerealiseerd kan worden.


Er bestaan bedrijven die stralingen in huis kunnen meten, wellicht is dat het proberen waard? 

Begrijp ik nou goed dat je tv’s allemaal kapot gaan? Heb je zo’n “kapotte” tv al eens geprobeerd bij de buren bijvoorbeeld? 


Had hem een tv gegeven lg 4k , stond in mijn slaapkamer,  prachtig mooi beeld. Bij hem thuis stekker in stopcontact en gelijk blauw.  Deze tv weer bij mij in slaapkamer gezet en blijvend beschadigd.  Iets beter beeld. Maarr met blauwe gloed. AT heeft metingen gedaan, maar niets gevonden. 


Mijn tv van de slaapkamer lg 4k bij hem gezet, alleen stekker in stopcontact en werdt gelijk blauw. Tv weer hiet gezet, iets beter beeld maar blijvend beschadigd.  Blauwe gloed blijft. AT heeft metingen gedaan, maar kwam niets uit.


Bijzonder. Je zou zeggen dat het dan aan je elektra moet liggen, lijkt me sterk dat een tv direct kapot gaat van straling of storingen in de omgeving. 
Heb je al geprobeerd om de stroom ergens anders vandaan te halen? 

En anders maar verhuizen😉


Ik weet het ook echt niet. Van mij mag je als laatste kans zoals @wjb aangeeft ook nog wel een maandje Digitenne proberen. Deze kun je toevoegen via MijnKPN. Als je dat wil of hebt gedaan hoor ik dat. Ga ik de kosten vergoeden. 

Ik ben zelf sceptisch of het helpt, maar wie weet. Vergeet het niet weer uit te zetten na een maand als het niet werkt. Dit is nog mijn laatste optie. 


@Bart_Z   er komt volgende week iemand langs om er naar te kijken. Mocht er geen oplossing komen maak ik graag gebruik van je aanbod. Heel erg bedankt alvast. Ik laat het je weten.


Helemaal prima. Ik ben erg benieuwd nog naar wat die iemand kan vinden. 


Vraag me af hoe dit is afgelopen.


Het werkt nog steeds niet. Doffe kleuren trillingen en flikkeringen in beeld. Heb op dit moment een LG oled weer gekocht. Tv nr 11.

Met een oudere tv die ook deze storingen vertoonde hebben we een oude dvd speler met scart aangeslotem. Perfect beeld.

 

Maar zo gauw je weer aansluit digitaal met hdmi beginnen de storingen weer.

 

 


Moeilijke situatie. Onoplosbaar vrees ik.

Al een andere plek in de kamer geprobeerd? Ik denk dat er in de betreffende hoek een elektro magnetisch veld is. En dat stoort.


Moeilijk geval in zijn situatie om iets te verplaatsen;) .  Ik denk dat ik maar ergens een goedkoop klein tvtje moet zien te krijgen om dat uit te testen. Voordat we de grote tv gaan verplaatsen. Maar de dvd met scart stoort niet op de tv.


Scart is analoog. HDMI is digitaal/elektrisch en dat is veel gevoeliger voor magnetisme.


Bedankt voor het antwoord .Het is tot nu toe de enigste oplossing om de tv op een andere plek te zetten.

We gaan het zien.  Ik kan ook een bedrijf inschakelen die dat misschien kunnen meten. 

ik hou je op de hoogte.


@PeterG  AT heeft afgelopen zomer metingen gedaan waaronder ook een veldsterkte meeting.

Daar is niets uitgekomen. Of meten zij niet een elektro magnetisch veld?


Ik heb geen idee. Je zou zeggen van wel.

Ik vind het allemaal zo vreemd en ongrijpbaar. En onverklaarbaar.

In dit soort situaties ben ik liever van hands on. Maar dat gaat helaas niet.


@nickyw 

Ik denk dat dit probleem nooit opgelost wordt.

Ik zou zeggen probeer Digitenne.

Dat de tv nog niet op een andere plek is geprobeerd is voor mij een raadsel.

Dit topic is namelijk al een jaar geleden.


@peter-keetfm dat de tv nog niet op een andere plek is geprobeerd is geen raadsel ,maar heeft te maken met wat gebruiksaanwijziging  van de gebruiker. Digitenne is geen optie wat een gamer betreft.

Ben al zoveel geld kwijt om dit opgelost te krijgen.

 

 


@nickyw 

Dat is voor mij een raadsel.

Na zoveel gedoe wil je toch een oplossing.

Zet die tv op een andere plek werkt het klaar.

Als de gebruiker het niet wil dan houdt het op.

Eerder gelezen dat de vorige bewoner Digitenne had en dat wel goed werkte.

Dan is het ook een maar welke plek had de vorige bewoner de tv staan.?

 


Reageer