Skip to main content
Beantwoord

Op 2 TV toestellen in ons huis op zwart, sinds zaterdagnacht, m.u.v. Nederlandse zenders

• March 17, 2025
  • 12 reacties
  • 123 keer bekeken

Abito52
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Sinds zondagmorgen 16 maart op beide TV’s zijn alle zenders op zwart zonder geluid, met uitzondering van de Nederlandse NPO en lokale TV zenders! Alles al geprobeerd via KPN TV app de TV ontvangers op afstand laten resetten en zelf gereset door de TV ontvanger kastjes 10 minuten van de stroom afgekoppeld. Maar niets helpt, het zijn overigens heel oude TV ontvangers uit 2017 (Telfort) model HBM2260 v2 waarvan ik er dus 2 in bezit heb en beide niet meer werken. KPN chat geeft adviezen welke niet werken en nu word ik pas dinsdagmorgen gebeld door een KPN medewerker. Frappant is dat via de mobile KPN app ik wel alle zenders kan ontvangen. Dus conclusie mijn TV ontvangerkastjes kunnen de nieuwe update niet verwerken. Graag met spoed nieuwe TV ontvangers opsturen, ik betaal ervoor.

Beste antwoord door Abito52

Hallo Jojootje,

Inderdaad eerste de beide tv boxen los schakelen van de spanning en daarna het modem resetten met een paperclip. Dit heeft het communicatie probleem tussen modem en beide tv boxen geheel opgelost. Heeft niets met een hack te maken, maar blijkbaar was de communicatie tussen het modem en de tv boxen (ontvangers) te traag voor de commerciële tv zenders. Met de fabrieks reset is deze communicatie hersteld. Nu wel eerst mijn admin wachtwoord gaan wijzigen. Dit was ook het advies van de online KPN monteur.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • March 17, 2025

Welk modem heb je precies , is dat een V10 modem ?

Abito52
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 17, 2025

Dag Jimmy, bedankt voor je reactie.

Ik heb een KPN BOX 12, en vanmorgen alvast 1 TV ontvanger een FRISSE START gegeven, wat alle software verwijderd en opnieuw gaat installeren. Ook dat verhelpt het probleem niet, daarna glasvezel modem en de KPN BOX 12 zeker 8 minuten uitgeschakeld en daarna eerst de glasvezel box weer aangesloten op de stroom en daarna de KPN box 12.

Maar ook dat geeft geen enkel resultaat, nog steeds zwarte beelden.op beide TV toestellen.

Groet Abito

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • March 17, 2025

@Abito52  je kunt het beste de klantenservice bellen 0800-0402 en aangeven dat je een storing hebt 

Abito52
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 17, 2025

Ik had al een belafspraak maar kon pas morgen, maar ga het nu toch proberen, thanks!

Abito52
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 17, 2025

KPN op afstand kon het ook niet verhelpen, de TD van KPN belt mij om een afspraak te maken. wordt vervolgd 

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • March 17, 2025

Modem instellingen opschrijven, als je die gewijzigd hebt en standaard wachtwoord met password opzoeken.

Modem resetten dmv paperclip in het reset- gaatje en blijven drukkken tot je ziet dat het gaat opstarten. Daarna tv-box opnieuw opstarten.

Abito52
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 17, 2025

Dag Jojootje, er is niets gewijzigd in de modem instellingen, tv box is door KPN al op afstand voorzien van nieuwe software maar de storing blijft. Alles is opnieuw opgestart, glasbox, modem en alle tv boxen met de laatste software.

Mijn idee is dat de tv boxen uit 2017, direct met internetkabel aangesloten op het modem, de laatste updates niet kunnen verwerken. KPN monteur zal morgen contact opnemen.

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • March 18, 2025

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/alleen-npo-1-2-en-3-na-update-629569?tid=629569&postid=2081199#post2081199

Abito52
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • March 18, 2025

Hallo Jojootje,

Inderdaad eerste de beide tv boxen los schakelen van de spanning en daarna het modem resetten met een paperclip. Dit heeft het communicatie probleem tussen modem en beide tv boxen geheel opgelost. Heeft niets met een hack te maken, maar blijkbaar was de communicatie tussen het modem en de tv boxen (ontvangers) te traag voor de commerciële tv zenders. Met de fabrieks reset is deze communicatie hersteld. Nu wel eerst mijn admin wachtwoord gaan wijzigen. Dit was ook het advies van de online KPN monteur.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@Abito52 Ik kwam je topic tegen, werkt alles weer dus? Bedankt dat je het proces met ons gedeeld hebt, als ik nog iets kan doen laat het dan weten!

Abito52
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 19, 2025

Ja alles werkt nu nog, top Topic kan sluiten.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Fijn om te horen ​@Abito52! Ik wens je een fijne dag en post in de toekomst gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen!