Skip to main content
Beantwoord

Op de TV+ Box wordt de Netflix app spontaan actief

• January 2, 2025
  • 25 reacties
  • 304 keer bekeken

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

KPN TV plus box Netflix app wordt spontaan actief bij openen gids of soms zelfs zonder aanraken van de afstandsbediening.

Dit is heel vervelend.

Als je Netflix dan afsluit, komt het groene KPN logo met een melding dat de TV+ launcher wordt gestart.

Beste antwoord door Applmac

Hoe staat het er nu voor ​@Applmac? Gaat het nog steeds mis of heb je in tussentijd iets kunnen doen waardoor hij niet meer zomaar op Netflix springt? Hoor het graag!

Dank je voor het navragen. Ik heb de afstandsbediening de voorgestelde behandeling gegeven en deze heeft ook een software update gekregen. Ook heeft de box nu 1.171.4.
tot nu toe lijkt het goed te gaan

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

25 reacties

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Beste ​@Applmac,

Vervelend dat je problemen ervaart met de DIW7022, heb je de tv+ ontvanger eens een reset/fabrieksinstellingen gedaan? Dat kan misschien helpen. Hieronder kun je er meer over vinden:

Hopelijk kom je eruit, anders weet je de KPN Community wel te vinden. 👍

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 6, 2025

Wat een vreemd probleem ​@Applmac 🤔

Naast de tip van Dennis om de ontvanger te resetten, wil ik je ook aanraden om de batterijen even uit de afstandsbediening te halen en even goed over de Netflix knop heen te wrijven en te drukken. Het kan zijn dat er ‘iets’ achter de knop is gekomen waardoor ten onrechte het signaal af wordt gegeven dat je de knop in hebt gedrukt. Zelf heb ik dit eens gehad met 1 van de cijfertoetsen waardoor hij soms zomaar ging zappen naar een andere zender 😅

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 10, 2025

Hoe staat het er nu voor ​@Applmac? Gaat het nog steeds mis of heb je in tussentijd iets kunnen doen waardoor hij niet meer zomaar op Netflix springt? Hoor het graag!

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • January 10, 2025

Dank je voor het navragen. Ik heb de afstandsbediening de voorgestelde behandeling gegeven en deze heeft ook een software update gekregen. Ook heeft de box nu 1.171.4.
tot nu toe lijkt het goed te gaan

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 13, 2025

Ah kijk aan, dat klinkt toch wel positief 😊 Dank voor je update ​@Applmac!

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 13, 2025

Ah kijk aan, dat klinkt toch wel positief 😊 Dank voor je update ​@Applmac!

Helaas was het gisteren weer zover. Ook ging het fout met de knop gids op de afstandsbediening. De gids komt dan wel, alleen kun je niet met de cursortoetsen bladeren, gebeurt niet altijd.

Ook met de afstandbediening van de TV (via hdmi), kun je dan niet bladeren door de gids.
Ik ga later deze week de box resetten, ik moet dit alleen plannen, want ik begreep dat je dan alle apps weer opnieuw moet koppelen met de accounts (lees inloggen/aanmelden).

wordt vervolgd...

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 13, 2025

Ik heb het aangedurfd om de box terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Voorlopig is de box enorm traag, omdat hij nu alle apps moet bijwerken. Ik had gehoopt in 1 uur klaar te zijn, maar helaas duurt het nu al meer dan een uur en werkt alleen Netflix en de TV+ launcher.
Ik hoop echt dat het gaat helpen, want het kost de gebruiker wel veel moeite en tijd.

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 13, 2025

Ik heb het aangedurfd om de box terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Voorlopig is de box enorm traag, omdat hij nu alle apps moet bijwerken. Ik had gehoopt in 1 uur klaar te zijn, maar helaas duurt het nu al meer dan een uur en werkt alleen Netflix en de TV+ launcher.
Ik hoop echt dat het gaat helpen, want het kost de gebruiker wel veel moeite en tijd.

PS de box is bedraad aangesloten in wij hebben 1Gb verbinding.

• Nieuwkomer
  • January 13, 2025

Zelfde probleem hier. Ook dat kpntv+ steeds vastloopt.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 14, 2025

Dat duurde wel erg lang ​@Applmac, hoort veel sneller te gaan! Het herstarten zal uiteindelijk afgerond zijn (hoop ik tenminste), en hoe gaat het er nu mee? Alles weer in orde of ondanks als jouw inspanningen nog steeds problemen?

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 14, 2025

Dat duurde wel erg lang ​@Applmac, hoort veel sneller te gaan! Het herstarten zal uiteindelijk afgerond zijn (hoop ik tenminste), en hoe gaat het er nu mee? Alles weer in orde of ondanks als jouw inspanningen nog steeds problemen?

Ik heb nu de tweede box (slaapkamer) ook gedaan en die ging beduidend sneller (in half uur alles weer werkend). Geen idee waarom de box in de kamer zo lang duurde. Beide boxen zijn rechtstreeks met utp-kabel op modem aangesloten, zonder tussenkomst van switch oid. De kabels heb ik nog getest met ander apparaat en die haalt 900Mb/s, terwijl de limiet van box 100Mb/s is.
Nu afwachten of de problemen nog voorkomen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 14, 2025

Ah, top dat die 2e sneller ging! Laten we hopen dat de problemen niet terugkomen 🤞🏼

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 17, 2025

Ah, top dat die 2e sneller ging! Laten we hopen dat de problemen niet terugkomen 🤞🏼

Helaas…
Het is weer zover de Netflix app wordt uit zich zelf actief (tijdens bladeren door opnames met de afstandsbediening). Mijn eerste gedachte was wellicht iets met de afstandbediening, maar afsluiten van Netflix via het menu in Netflix lukt ook niet.
Uiteindelijk toch maar de TV+ box opnieuw gestart dmv KPN-toets rechtsboven ingedrukt te houden tot keuze wordt getoond van uitschakelen of opnieuw starten.

Het werkt nu weer even goed…

Even resumerend, de box is opnieuw geïnstalleerd (naar fabrieksinstelling), alle updates binnen gehaald, afstandbediening goed gepoetst (ziet er op het oog ook onberispelijk uit) voordat het weer misging. Deze twee acties hebben het probleem niet weggenomen.

Ik hoor of lees graag wat een oplossing zou kunnen zijn.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 17, 2025

Hmm, toch te vroeg gejuicht dus 😕

Gebeurt dit ook met de andere TV+ box? Zo nee, wissel ze dan eens van plek? Ben benieuwd of dat nog nieuwe inzichten oplevert!

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 18, 2025

@Maja van KPN ik heb zojuist de boxen van plaats gewisseld, de afstandsbediening (AB) bij de box gelaten.
Nu afwachten of het met de box+AB is meegegaan. Als dit zo is kunnen we de AB’s nog wisselen.

Wordt vervolgd...

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 18, 2025

Sinds het omwisselen van de boxen ervaren we op Espn onderbrekingen van beeld en geluid op de box die nu in de Woonkamer staat 

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 18, 2025

Sinds het omwisselen van de boxen ervaren we op Espn onderbrekingen van beeld en geluid op de box die nu in de Woonkamer staat 

Blijkt een toeval te zijn. Meerdere ESPN-abonnees ervaarden deze haperingen in beeld en geluid. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 20, 2025

Hoe is het gegaan dit weekend ​@Applmac? Heb je al een conclusie kunnen trekken?

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 20, 2025

Hoe is het gegaan dit weekend ​@Applmac? Heb je al een conclusie kunnen trekken?

Tot nu toe nog zonder problemen (m.u.v. dat geluid op RTL4 telkens zacht ging weer langzaam opkwam zo rond half 10 ‘s avonds. Na een 5 minuten besloten om even heen en weer te zappen en toen was het weer goed). 
We blijven er op letten deze week.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 22, 2025

(m.u.v. dat geluid op RTL4 telkens zacht ging weer langzaam opkwam zo rond half 10 ‘s avonds. 

Dat is dus weer een nieuw merkwaardig probleem 😅 Laten we vooral hopen dat dit iets eenmaligs was en dat het verder nu allemaal goed blijft. Als dat het geval is, dan kan het toch zijn dat er iets vreemds aan de hand is met je andere ontvanger. Of heb je daar ook geen problemen meer mee nu hij op een andere plek staat?

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 22, 2025

(m.u.v. dat geluid op RTL4 telkens zacht ging weer langzaam opkwam zo rond half 10 ‘s avonds. 

Dat is dus weer een nieuw merkwaardig probleem 😅 Laten we vooral hopen dat dit iets eenmaligs was en dat het verder nu allemaal goed blijft. Als dat het geval is, dan kan het toch zijn dat er iets vreemds aan de hand is met je andere ontvanger. Of heb je daar ook geen problemen meer mee nu hij op een andere plek staat?

Op de andere plek wordt de TV+box veel minder gebruikt, het zal wel langer duren voordat we daar iets van merken. Vooralsnog is het wel fijn dat we al weer een paar dagen geen last hebben van een eigenzinnige Netflix-app.

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 22, 2025

Op de andere plek wordt de TV+box veel minder gebruikt, het zal wel langer duren voordat we daar iets van merken. Vooralsnog is het wel fijn dat we al weer een paar dagen geen last hebben van een eigenzinnige Netflix-app.

Nu viel op RTL4 het geluid weg tijdens het nieuws rond kwart voor acht s‘avonds en kwam niet meer terug (totdat er even werd gezapd).

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 25, 2025

Kijken jullie voornamelijk naar RTL4 ​@Applmac? Of kijken jullie ook veel naar andere zenders maar gaat het daar nooit mis met het geluid?

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 25, 2025

Kijken jullie voornamelijk naar RTL4 ​@Applmac? Of kijken jullie ook veel naar andere zenders maar gaat het daar nooit mis met het geluid?

We kijken naar meerdere zenders. Gelukkig komt het niet vaak voor. In het verleden hebben we dit ook weleens op een andere zender opgemerkt. Even zappen is dan de oplossing.

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 26, 2025

@Maja van KPN Vanavond (26 januari) stond de box op NPO 3, na een film te hebben gekeken op Netflix. Bij het willen kijken naar een opgenomen programma viel op dat er een bericht was (over Videoland). Niet geopend, alleen de header gekeken. Toen de opname gestart en het signaal haperde, schokkerig beeld. Tijdens het opnieuw starten van de opname werd de Videoland app actief gevolgd door de Netflix app.

Het ligt kennelijk niet aan de box, maar aan de software...moest de box herstarten om het op te lossen.