Skip to main content
Beantwoord

Op hetzelfde punt verder kijken waar uitzending gepauzeerd is zonder vooruitspoelen

• October 14, 2025
  • 9 reacties
  • 89 keer bekeken

ZWE_81
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Als we tv kijken, pauzeren we omdat we ons kind naar bed moeten brengen.

Als we hem daarna weer willen starten maar op een verkeerde knop drukken (bijv Netflix knop die direct boven de play/pauze zit), moeten we de half gekeken aflevering via terugkijken aanzetten, maar kunnen niet meer 30 minuten vooruitspoelen tot waar we een half een geleden waren gebleven. 

Hoe dit te fixen? We worden er serieus geïrriteerd van en tv kan dan wel uit.

Beste antwoord door PeterG

Of terugkijken via de gids ipv live kijken.  Kun je niet doorspoelen (op commerciële zenders) maar onthoudt wel waar je gebleven bent als je pauzeert.

Inderdaad. Uitzending direct al met “terugkijken” kijken. Dan wordt het stop-punt wel onthouden inderdaad.

Of opnemen… (indien opnemen pakket). En opname kijken. Kun je als je achter ligt ook nog eens de reclame wel doorspoelen / overslaan met tijdsprong.

9 reacties

• October 14, 2025

Opnemen. Dan kan je wel gewoon doorspoelen. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 14, 2025

Of terugkijken via de gids ipv live kijken.  Kun je niet doorspoelen (op commerciële zenders) maar onthoudt wel waar je gebleven bent als je pauzeert.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi en van harte welkom in onze community@ZWE_81!

Ik kan me voorstellen dat 't frustrerend is, als je per ongeluk uit een programma raakt en daarna niet door kunt spoelen. Ik hoop dat je uit de voeten kunt met de tips hierboven! Opnemen is in zo'n situatie een hele goede oplossing, als je programma's hebt waarvan je zeker weet dat je ze later wilt terugkijken. Het terugkijken via de gids kan ook, maar zoals ​@Wartywolfs aangeeft kan je bij commerciële zenders de reclames inderdaad niet overslaan. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • October 16, 2025

Inderdaad. Uitzending direct al met “terugkijken” kijken. Dan wordt het stop-punt wel onthouden inderdaad.

Of opnemen… (indien opnemen pakket). En opname kijken. Kun je als je achter ligt ook nog eens de reclame wel doorspoelen / overslaan met tijdsprong.

ZWE_81
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 16, 2025

Tja, 

Wij hebben inderdaad geen opnemen-pakket.

Dat we de reclames niet door kunnen spoelen, snap ik, het geld moet ergens ook verdiend worden en adverteerders weigeren natuurlijk om te betalen voor reclames als je die kunt doorspoelen. Dus voor dat, helemaal prima.

Maar.

Mijn technisch hoofd zegt:

User kijkt naar programma X, pauzeert bij tijdstip Y. Onthoud dit.

Als de user per ongeluk iets doet of whatever, gaat naar gids, klikt opnieuw programma X aan, dan moet je toch in de video queue-buffer gewoon terug kunnen gaan naar tijdstip Y?

Mijn 30 jaar programmeurs-ervaring zou dit niet bijzonder ingewikkeld vinden ;-)

Dus zonder dat als ik tijdens live kijk onverwacht moet pauzeren, dan dus alles opnieuw moet doen.
Eigenlijk zeggen jullie dus: NOOIT live-kijken. OF je doet standaard “opnemen”, OF je wacht tot het programma 1 minuut bezig is en klikt dan op “Terugkijken”.
Kom op jongens, het is 2025.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 16, 2025

User kijkt naar programma X, pauzeert bij tijdstip Y. Onthoud dit.

Helaas is dat met een live stream, ook met pauzeren, niet mogelijk. Die komen niet “van” de servers, maar zijn gewoon doorlopend. En wordt maar tot één uur vanaf live punt vastgehouden per gebruiker. Dat is een continu proces waardoor er geen markeringen mogelijk zijn.

Bij wat VAN de servers komt kan kpn wel je stop-punt vastleggen. Dus via ‘kijk vanaf begin’ en ‘terugkijken’ en opnames. Dat zijn markeringen per gebruiker, maar feitelijk één opname voor álle gebruikers.

Als ik geen opnemen had zou ik A niks kijken van de commerciëlen of B zelfs m'n tv abo opzeggen. Want ik sla al meer dan 20 jaar de reclame over. In de analoge tijd al met behulp van een VHS met HDD erin. Later een DVD recorder met HDD.

Voor € 4,99 per maand de reclame ‘afkopen’, zeg maar. Geen geld toch?

Welk type ontvanger heb je trouwens van KPN? Met TV+ is opnemen nog handiger.

iTV: Arris VIP5202 of VIP2952, Arcadyan HMB2260 ?

TV+: Sagemcom TV+ box (DIW7022)

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik durf niet toe te zeggen of jouw idee technisch gezien mogelijk is en of het dus kan en mag (in de toekomst), maar we zijn hier in onze Community altijd dol op feedback en verbeterideeën. Weet dus dat ik je feedback zeker meeneem ​@ZWE_81!

Mocht je interessant vinden wat de laatste updates en vernieuwingen zijn, neem dan vooral een kijkje bij onze Product Updates. Ook daar kan je feedback en ideeën kwijt wat deze updates betreft.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goedemorgen!

Ik heb een update voor je ​@ZWE_81.  In de tussenliggende dagen is er gebroed op je feedback door het tv-team en we gaan onderzoeken of we bij het pauzeren van de stream een pin kunnen zetten. Deze pin kan dan bij het terugkijken gebruikt worden om verder te kijken vanaf dat punt. Dat gaan we dus nu bekijken of dat een serieuze optie is. 

ZWE_81
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 3, 2025

Goedemorgen!

Ik heb een update voor je ​@ZWE_81.  In de tussenliggende dagen is er gebroed op je feedback door het tv-team en we gaan onderzoeken of we bij het pauzeren van de stream een pin kunnen zetten. Deze pin kan dan bij het terugkijken gebruikt worden om verder te kijken vanaf dat punt. Dat gaan we dus nu bekijken of dat een serieuze optie is. 

Dat is in ieder geval goed nieuws, dat zou een goede manier kunnen zijn. Dank voor het meedenken en ik ben benieuwd naar het verloop!