Skip to main content
Vraag

Op KPN TV+ Box veel last van haperingen bij schaatsen

• January 26, 2025
  • 13 reacties
  • 110 keer bekeken

Aynil
Topper
Forum|alt.badge.img

Erg storend om schaatsen te kijken  Continue haperingen van het beeld via de kpn tv+ box. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 28, 2025

Hoi Aynil! Dat is natuurlijk niet echt praktisch als je lekker schaatsen aan het kijken bent. Had je alleen last van de haperingen tijdens deze uitzending of kwam het ook op andere kanalen voor? Mocht het een algemeen probleem zijn dan zou ik even kijken naar de probleemoplosser op onze site en dan vooral even goed kijken naar de wijze van aansluiten. 

Houden de problemen aan neem dan even contact op met de klantenservice. Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt!

Aynil
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 28, 2025

Hi Romeo,  dank voor je reactie.

De haperingen zijn nu toe alleen tijdens schaatsen voorgekomen.  Wel hebben  we al diverse keren de kpn klantenservice gebeld doordat de kpn + box zomaar ineens opnieuw  gaat opstarten of steeds stopt. Klantenservice  wijt het aan de WiFi,  echter  ons hele huis staat vol met de nieuwste super WiFi aansluitingen. Eerlijk, ook al bied KPN steeds nieuwe producten aan om het internet te verbeteren, blijft internet voor zoveel geld per maand zeer fragiel.

Groetjes 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 31, 2025

Ja dat is natuurlijk niet wat wij wensen ​@Aynil en ik ben van mening dat je gewoon tv moet kunnen kijken. Ervaar je op dit moment de storing nog steeds? De ontvanger is dus draadloos verbonden met het modem van KPN? Of of is deze met een kabel verbonden met één van de SuperWifi punten? 

Aynil
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 1, 2025

Draadloos verbonden, i

de super WiFi  punten staan vanaf  moden geplaatst naar beide televisies ( beneden en boven). 2 zwarte voor boven en beneden en nog 2 witte ter ondersteuning. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 1, 2025

De witte doen waarschijnlijk niets want die moeten met een kabel aan het modem!! Ik denk dat het toch met de opstelling van de wifipunten te maken heeft. Kan je daar iets meer over vertellen?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • February 4, 2025

De witte doen waarschijnlijk niets want die moeten met een kabel aan het modem!! Ik denk dat het toch met de opstelling van de wifipunten te maken heeft. Kan je daar iets meer over vertellen?

Hier ben ik ook even benieuwd naar. Je zou eens kunnen testen wat er gebeurd als je ontvanger bekabeld aansluit.

Aynil
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 4, 2025

Hi Joep,  dat is ook steeds het antwoord  van de klantenservice.

We hebben toentertijd  gekozen om draadloos te kijken, omdat kpn aangaf dat de WiFi ruim voldoende was. 

Toen hebben we op advies vd monteur twee witte WiFi punten aangeschaft en bekabeld naar de tv. Ook dat heeft het probleem niet opgelost en nu hebben we twee zwarte WiFi  punten neergezet. Een staat  bij de locatie hal/ meterkast ( waar de modem staat) en keuken waar zwarte WiFi punt staat (circa 5 meter) en van keuken WiFi punt naar huiskamer ( circa 4 meter). Het andere WiFi  punt is tussen meterkast  locatie hal naar slaapkamer bovenverdieping afstand is circa 8 meter. Begrijp niet dat als het advies is dat je goed draadloos tv kan kijken , er bij problemen met WiFi dan tot twee keer aan toe ook nog eens wordt aangegeven  dat het probleem  weg is als je investeert in witte ( bekabelde) en zwarte WiFi  punten er dan wordt gezegd probeer  het dan maar met een vaste kabel. Het voelt als een verdienmodel om steeds maar weer een product aan te prijzen dat het probleem oplost.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 4, 2025

Dat is veel duidelijke informatie ​@Aynil waarvoor dank. In het verleden werd er vaak een tv ontvanger met een kabel verbonden aan een superwifi. Maar dat gaf toch klachten en daar is toen mee gestopt en werd het advies de ontvanger moet met een kabel aan het modem. Maar de techniek staat niet stil en is er nu een tv ontvanger die op wifi kan. Weliswaar onder voorwaarden maar ik denk dat jij daar aan voldoet. Je moet dan wel over naar de nieuwste abonnementsvorm en meestal ben ke iets goedkoper uit. Welk type modem heb je?

Aynil
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 4, 2025

We hebben de nieuwste tv ontvanger, Joepnl de KPN TV+ box.

We hebben de zwarte modem type 12, misschien kan kpn ter compensatie de nieuwste modem type 24 sturen. Dan kunnen we ook eens genieten van ons uitgebreide abonnement wat we hebben afgesloten.

Aynil
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 4, 2025

Modem 14 bedoel ik en kpn compleet in juni 2023 afgesloten 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 4, 2025

De box 14 is niet de nieuwste maar die wordt alleen geleverd bij een 4Gig abonnement. Is de tv box nog steeds met een kabel aangesloten op een wifipunt??

Aynil
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 4, 2025

De box is nu niet bekabeld.  

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 5, 2025

Ok. De twee witte superwifi's staan er nog?