Skip to main content

Ik probeer de vip5202 aan en en uit te zetten met automatisering.

En zoek dus een aan code en een uit code.

Toggle functies zijn slecht te gebruiken bij automatiseringen

 

Geen idee wat je bedoelt. 

Er zit geen schakelaar op.

En waarom zou je hem uit willen zetten? Je kan hem gewoon op stand-by laten staan. Toch? 


Er is een afstandsbediening code voor uit/aan.

Maar ik zoek een code voor aan en een code voor uit.

Aan laten staan? Ik moet gewoon betalen voor energie


@simon1234

  Arris VIP5202 Arris VIP2952 V2
Geleverd Vanaf oktober 2019 Voor oktober 2019
CPU BCM72604 (cortex A15), 1.5 GHz dual core 1.3 GHz 3000+ DMIPS
RAM 2GB (DDR4) 1GB
Flash opslag 512MB 8GB
HDMI HDCP V2.2 (2.0b) HDCP V1.2
Audio Optisch (TOSLINK) Optisch (TOSLINK), 3.5mm jack
Afmetingen 120x230x26 mm 190x130x41 mm
Verbruik tijdens gebruik 4,3W 5,8W
Verbruik in standby 3,3W 5,2W
Verbruik in spaarstand 0,35W -

 

Hoeveel spaar je per dag 8Wh (0,35Wx24h) bij spaarstand in vergelijk met 103Wh (4,3Wx24) bij gebruik? Als ik dat geld op mijn sparrekening zet, kan ik misschien over een paar jaren een bier drinken


Als ik dat geld op mijn sparrekening zet, kan ik misschien over een paar jaren een bier drinken

Welke bank heb jij dat je zoveel rente krijgt @TDN 😎, zeker een buitenlandse bank?😂


Geen idee wat je bedoelt. 

Er zit geen schakelaar op.

En waarom zou je hem uit willen zetten? Je kan hem gewoon op stand-by laten staan. Toch? 

Ik ken alleen een code om met de ab van de vip5202 je TV aan en uit te kunnen zetten, meer functies heeft de de AB van de VIP5202 wat aan/uit betreft niet. Of zoek je iets anders @simon1234 ?


Het duurt bij de VIP5202 12 dagen continu spelen voor 1 kwh. Dat is tegenwoordig ~ 30 cent. 

Zet je hem uit op ECO, dan is dat een deel van de 24 uur. Dan kom je misschien op een besparing van 1 kwh in de maand. Dat zet geen zoden aan de dijk.

En waarom automatisch ook weer aan?

Uit gaat ie na de ingestelde tijd "niet bediend".

De 5202 wordt bediend via Bluetooth. Daar zijn geen 'codes' voor. 


Als ik video wil kijken moet de tv aan dus wil ik een “aan” code sturen.

Als ik stop met video kijken dan gaat ik de tv meteen uit. Althans als de settopbox van deze eeuw is

Als ik een toggle code stuur zet ie de tv uit als de tv al aan is.

Toggle functies zijn gewoon onpraktisch en onmogelijk als je daarmee blind probeerd te bedienen.

 

De settop box KAN ook met Bluetooth bediend worden. (Weer zo'n zinloze toepassing van Bluetooth.

Gelukkig kan hij ook nog steeds IR. Als je de settopbox onzichtbaar wil maken dan programmeer je een app voor op tv voor je streams. )


Ik snap niks van je boven staande verhaal. Zet je de tv voor ieder programma aan en daarna weer uit? Om voor het volgende programma 10 minuten later de tv weer aan  te zetten?

En wat is toggle. Hoewel ik me al 50 jaar bezig hou met tv en video apparatuur ken ik 'm niet. Zelf verzonnen term?

Ik weet wel zeker dat je het stroomverbruik enorm overschat.

Als je een infrarood code zoekt zoek dan eens op Motorola VIP1963 of Arris VIP2952. 


Ik weet wel zeker dat je het stroomverbruik enorm overschat.

Nou en! Het is een principe kwestie of je probeert energie te besparen of je probeert het niet.

Er zijn inmiddels tientallen apparaten in huis die niet meer uit gaan. Zinloze verspilling.

‘als alle Chinezen hun arris laten aanstaan .………’

 

Grappig dat je niet weet wat een toggle functie is. 56duizend berichten…. Wow! Paradoxaal.

 

Ik zal er een paar noemen van de arris afstandsbediening:

Tv Aan/uit

Settopbox aan/uit

Mute aan/mute uit

pauze/play

Menu aan/menu uit

Teletext aan/teletekst transparant/teletext uit.

.

Bedankt voor de alternatieve VIP nummers.


Weinig zinvolle discussie dit @simon1234 . Hier één programeerbare schakelaar in gebruik voor alle audio en video apparatuur. Deze schakelt om 0.30 uur alles uit en om 10.00 uur alles weer bij. Zo probeer ik een kleine bijdrage te leveren aan energie besparing. Voor ons werkt dit uitstekend.  


Ik ben hier klaar. Voldoende uitleg gegeven. Hoop dat je wat hebt aan de alternatieven voor de IR.

Geniet van het marginale energie besparen. 

En om dat, functie aan/uit, nou aan te duiden met toggle… beetje 'duur'. En dat ik het niet ken zegt mij genoeg. 

Er zit een aan uit knop op de afstandsbediening. En als je "echt" stroom wilt besparen zet je hem wel op ECO natuurlijk. Anders is het verbruik in stand-by maar 0,3 watt lager dan aan, hoor.

Ik ga me weer wijden aan echte problemen. 

Ik druk hier nu op toggle. Uit 😉 dus.


Ik ben hier klaar. Voldoende uitleg gegeven. Hoop dat je wat hebt aan de alternatieven voor de IR.

 

 

Nee die alternatieven doen ook niets. Het ziet er naar uit dat de arris gewoon geen power on en power off commando's heeft.

Kan iemand van de kpn/xs4all crew dit aan de whish list for een nieuwe firmware update toevoegen?
Want dan kan de arris ge programeerd/geautomatiseerd worden door home automation, slimme aftsandsbedieningen etc.


Weinig zinvolle discussie dit @simon1234 . Hier één programeerbare schakelaar in gebruik voor alle audio en video apparatuur. Deze schakelt om 0.30 uur alles uit en om 10.00 uur alles weer bij. Zo probeer ik een kleine bijdrage te leveren aan energie besparing. Voor ons werkt dit uitstekend.  

Waar heb je het over! Ik vraag naar aan en uit codes van de settopbox, Niet naar energie bespaar tips of programeerbare schakelaars.
 


Kan iemand van de kpn/xs4all crew dit aan de whish list for een nieuwe firmware update toevoegen?
Want dan kan de arris geprogrameerd/geautomatiseerd worden door home automation, slimme aftsandsbedieningen etc.

Ik denk dat da niet zal gebeuren. Want KPN ondersteund dat gewoon niet.

U zou TV+ kunnen nemen. Dat is een Android boxje met meer mogelijkheden om deze vanuit andere systemen aan te sturen.


Weinig zinvolle discussie dit @simon1234 . Hier één programmeerbare schakelaar in gebruik voor alle audio en video apparatuur. Deze schakelt om 0.30 uur alles uit en om 10.00 uur alles weer bij. Zo probeer ik een kleine bijdrage te leveren aan energie besparing. Voor ons werkt dit uitstekend.  

Waar heb je het over! Ik vraag naar aan en uit codes van de settopbox, Niet naar energie bespaar tips of programmeerbare schakelaars.
 

Jammer @simon1234 , heb mijn best gedaan 😔


Weinig zinvolle discussie dit @simon1234 . Hier één programeerbare schakelaar in gebruik voor alle audio en video apparatuur. Deze schakelt om 0.30 uur alles uit en om 10.00 uur alles weer bij. Zo probeer ik een kleine bijdrage te leveren aan energie besparing. Voor ons werkt dit uitstekend.  

Waar heb je het over! Ik vraag naar aan en uit codes van de settopbox, Niet naar energie bespaar tips of programeerbare schakelaars.
 

 

@simon1234 

Hou het vriendelijk s.v.p.

Zoals ik al had aangegeven, op het forum helpen klanten elkaar.

 

En wat jij vraagt, is als ik het goed leest niet mogelijk.

Ook ik denk dat KPN dit niet gaat toevoegen. 


Kan iemand van de kpn/xs4all crew dit aan de whish list for een nieuwe firmware update toevoegen?
Want dan kan de arris geprogrameerd/geautomatiseerd worden door home automation, slimme aftsandsbedieningen etc.

Ik denk dat da niet zal gebeuren. Want KPN ondersteund dat gewoon niet.

U zou TV+ kunnen nemen. Dat is een Android boxje met meer mogelijkheden om deze vanuit andere systemen aan te sturen.

KPN onderseund geen aftsandsbediening codes ?
Het wordt steeds spannender hier.


Kan iemand van de kpn/xs4all crew dit aan de whish list for een nieuwe firmware update toevoegen?
Want dan kan de arris geprogrameerd/geautomatiseerd worden door home automation, slimme aftsandsbedieningen etc.

Ik denk dat da niet zal gebeuren. Want KPN ondersteund dat gewoon niet.

U zou TV+ kunnen nemen. Dat is een Android boxje met meer mogelijkheden om deze vanuit andere systemen aan te sturen.

KPN onderseund geen aftsandsbediening codes ?
Het wordt steeds spannender hier.

Uiteraard werkt een AB met codes @simon1234 , die zijn alleen bij de klanten niet bekend en hoeft ook niet, want je drukt op een bepaalde knop op de AB en de gewenste functie wordt uitgevoerd, dat werkt voor 99,99% van de klanten, er zijn altijd klanten (nerds) of meer-gevorderden, die meer willen en kunnen, maar of KPN dat ondersteunt weet ik niet, men adviseert dan om eigen apparatuur aan te schaffen die bepaalde functies wel ondersteunen, zoals bepaalde typen universele AB's bedenk ik zo.


KPN onderseund geen aftsandsbediening codes ?
Het wordt steeds spannender hier.

 

Nogmaals gedraag je op het forum.

Iedereen probeert je alleen maar te helpen.

Wij zijn allen net zoals jij klant bij KPN>


En wat is toggle. Hoewel ik me al 50 jaar bezig hou met tv en video apparatuur ken ik 'm niet. Zelf verzonnen term?

Toggle is gewoon het Engelse woord voor schakelaar. Vergelijk het met een pulsdrukker waarmee je verlichting in en uitschakelt. Je drukt erop en het volgende gebeurt:

- als de lamp uit is gaat de lamp aan

- als de lamp aan is gaat de lamp uit

Dat is toggle. Je weet dus eigenlijk niet wat er gebeurt als je op de knop drukt. Nou ja ... jij en ik kunnen zien, we zien de lamp branden of juist niet en weten dus of we op die pulsdrukker moeten drukken of niet.

Maar stel een blinde zou het licht uit willen doen, hoe doet die dat met een pulsdrukker? Voor een blinde in een wipschakelaar veel beter. Naar boven is altijd uit, naar onder is altijd aan. (of andersom)

Dat is het punt van Simon: hij wil die "wipschakelaar" hebben. Zodat die een commando naar de tv ontvanger kan geven waarbij die zeker weet dat het kastje aan gaat. En een ander commando waarmee die zeker weet dat het kastje uit gaat.

En niet 1 commando wat er voor zorgt dat:

- als het kastje uit staat aan gaat

- als het kastje aan staat uit gaat


KPN ondersteunt geen aftsandsbediening codes ?
Het wordt steeds spannender hier.

 

Wat is er mis met deze opmerking @joop2011 


Kan iemand van de kpn/xs4all crew dit aan de whish list for een nieuwe firmware update toevoegen?
Want dan kan de arris geprogrameerd/geautomatiseerd worden door home automation, slimme aftsandsbedieningen etc.

Ik denk dat da niet zal gebeuren. Want KPN ondersteund dat gewoon niet.

U zou TV+ kunnen nemen. Dat is een Android boxje met meer mogelijkheden om deze vanuit andere systemen aan te sturen.

KPN onderseund geen aftsandsbediening codes ?
Het wordt steeds spannender hier.

Uiteraard werkt een AB met codes @simon1234 , die zijn alleen bij de klanten niet bekend en hoeft ook niet, want je drukt op een bepaalde knop op de AB en de gewenste functie wordt uitgevoerd, dat werkt voor 99,99% van de klanten, er zijn altijd klanten (nerds) of meer-gevorderden, die meer willen en kunnen, maar of KPN dat ondersteunt weet ik niet, men adviseert dan om eigen apparatuur aan te schaffen die bepaalde functies wel ondersteunen, zoals bepaalde typen universele AB's bedenk ik zo.

Voordat een universele afstandsbediening de settopbox “aan” kan zetten zal de settopbox een een code moeten krijgen voor “aan”.

Nu lijkt alleen de code “wissel standby stand” te bestaan. Een vraag aan arris wat die code is of of die überhaupt bestaat zou een actie van kpn kunnen zijn. En als die niet bestaat zou de vervolg vraag kunnen zijn of die in de volgende update toegevoegd kan worden.

 

Er is moeite gestoken in de standby stand van 0,5 watt, dus dan zou het ook leuk zijn als je die kan activeren.

Het aller mooiste zou zijn als kpn sofabaton informeert over die aan en uit functies.   Maar dat dat zou ik ook kunnen vragen als ik de info zou hebben.


KPN ondersteund alleen hun eigen afstandsbediening. En verder niets. Maar als iemand een universele afstandsbediening zou willen maken, dan zal die het kastje gewoon in moeten schakelen met dat toggle commando wat KPN op z'n eigen afstandsbediening ook gebruikt. Zo simpel is dat.


KPN ondersteund alleen hun eigen afstandsbediening. En verder niets. Maar als iemand een universele afstandsbediening zou willen maken, dan zal die het kastje gewoon in moeten schakelen met dat toggle commando wat KPN op z'n eigen afstandsbediening ook gebruikt. Zo simpel is dat.

Wat en ongelovelijke dooddoener!
Zo werd aan de telefoon ook al afgesnauwd! Lekker bezig KPN.


KPN ondersteund alleen hun eigen afstandsbediening. En verder niets. Maar als iemand een universele afstandsbediening zou willen maken, dan zal die het kastje gewoon in moeten schakelen met dat toggle commando wat KPN op z'n eigen afstandsbediening ook gebruikt. Zo simpel is dat.

Wat en ongelovelijke dooddoener!
Zo werd aan de telefoon ook al afgesnauwd! Lekker bezig KPN.

 

Nogmaals, op het forum helpen klanten elkaar.

Moderator kijkt wel mee en helpt ook.

 

Gedraag je, zoals ik al een paar keer gevraagd had.

Ik heb nu een melding gemaakt.

 

Zie hier voor de huisregels @simon1234 


Reageer