Skip to main content

Storing: foutmelding: STB-zap-03 / 40462 - Videoserver niet gevonden bij opnames en terugkijken

 

Sommige klanten ervaren op dit moment een storing met terugkijken en opnames. Deze geeft foutmelding: STB-zap-03 / 40462 - Videoserver niet gevonden.

 

Zodra we een update hebben zullen te dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

 

Update 3, 06-08-2023 om 11:42: De onderliggende oorzaak van de storing is opgelost. Hierdoor zullen opnames die nieuw gemaakt worden geen problemen geven.

 

Helaas is het niet gelukt om de eerdere opnames die een foutmelding geven te herstellen. We raden dan ook aan om die opnames te verwijderen. Dit zorgt er in ieder geval voor, mocht het een aflevering van een serieopname zijn, dat een eventuele herhaling opnieuw wordt opgenomen.

 

Verder kun je programma's via de gids Terugkijken, dit werkt wel. Het kan zijn dat dit op de tv-ontvanger (nog) niet lukt. Gebruik in dat geval de tv app of tv.kpn.com.

Update 2, 06-08-2023 om 10:13: Onderzoek is nog gaande. We kijken daarbij ook of we de mislukte opnames kunnen herstellen. Terugkijken van programma's kan op de tv ontvanger ook een foutmelding geven. Als dat zo is, gebruik dan Terugkijken via de tv app, of tv.kpn.com, deze werken wel.

Update 1, 06-08-2023 om 08:38 uur: Momenteel krijgen sommige klanten een foutmelding bij opname en terugkijken van televisie. Dit probleem is in onderzoek. 

 

Sinds kort kan ik programma’s op NPO1, RTL7, ESPN niet meer terugkijken. Het programma kan niet worden afgespeeld door een probleem in het netwerk. 

Ik krijg (STB-zap-03 / -40462 - Videoserver niet gevonden) op de VIP 5202.

Opnieuw opstarten van modem en tv-kastje werkt niet. Internet werkt wel. Hoe kunnen we dit oplossen?


STB-zap-03 / 40462 - Videoserver niet gevonden krijg ik. al 2 dagen


De laatste tijd is het vaak dat ik mijn opgenomen programma's of via de gids niet kan kijken.  Een probleem in het netwerk is de melding. Op de tablet doet hij het wel. Dit is ongeveer 5x per week.

Ook onthoudt hij niet waar ik ben gestopt met kijken en moet ik telkens opnieuw alles doorspoelen. Dat is dagelijks.

Ik heb alles opnieuw gereset, stekkers eruit, maar vandaag geen effect.

Ligt dit aan het tv kastje, de router, of aan mijn tijdelijke kpn kabel (bypass los is de tuin/sloot)?


Half uurtje verder, nog geen opname kunnen openen.


Walgelijk is dit. Geen mogelijkheid tot terugkijken van voetbal van Oranje. Alle andere opnames kan ik kijken en ook terugkijken!

behalve die wedstrijd op Nederland 1. Walgelijk is dat. Hier zit iets achter, dit stinkt naar oplichting 


Hier hetzelfde. Nooit eerder gehad. Opnames zijn nu ook mislukt.

Hoop dat dit snel is opgelost!


Hallo @Marijn Van Os ,

Via NPO Start kun je nu de hele wedstrijd gratis terugkijken. 
 

Veel plezier! 


Klopt niets van! Ik krijg enkel terugblik maar Greenville wedstrijd op NPO start


Waarom kan ik mijn opname van het wk dames niet voetbal niet kijken?

ik krijg de melding “het programma kan niet worden afgespeeld door een probleem in het netwerk.

Probeer het later nog eens.

(STB-zap/03-40462 - video server niet gevonden)

Ik wordt het een beetje beu, want er is tegenwoordig vaak wat bij jullie. 
Toevallig deze week nog contact gehad. (Stilstaand beeld enkele seconden) Alles gedaan wat jullie als oplossing gaven, maar helpen diet het niet.

graag nu wel een oplossing.

 


Ik bedoel GEEN HELE WEDSTRIJD maar slechts een samenvatting! Dit geeft mij te denken!

alle zenders kan ik terugkijken, alle opnames kan ik afspelen! Behalve de wedstrijd van de Oranje Leeuwinnen.

ik heb hier heel nare gevoelens bij. Hier speelt iets anders wat de consument niet mag weten! Dat blijkt wel


Hallo @Marijn Van Os ,

Via NPO Start kun je nu de hele wedstrijd gratis terugkijken. 
 

Veel plezier! 

Klopt niet van 


Wie heeft mijn Videoserver gevonden ?

Toen ik gisteren ben gaan slapen had ik hem nog maar kan hem vanmorgen nergens meer vinden.

 

Of is er weer iemand aan het updaten/veranderen geweest met alle gevolgen van dien ? 😉 


Ik had hier zelf gisteravond ook last van. Ik kon echter wel het opgenomen programma via Terugkijken alsnog zien. Dus dat is iets wat je nog kunt proberen.


Hallo @Marijn Van Os ,

Via NPO Start kun je nu de hele wedstrijd gratis terugkijken. 
 

Veel plezier! 

Eerste helft:

https://www.npostart.nl/nos-wk-voetbal-nederland-zuid-afrika-eerste-helft/06-08-2023/POW_05664923

Tweede helft: 

https://www.npostart.nl/nos-wk-voetbal-nederland-zuid-afrika-tweede-helft/06-08-2023/POW_05664964


Hier in Eindhoven ook dezelfde storing. Er is de laatste tijd wel vaak een storing bij KPN. 


Hoi allen, ik heb jullie berichten samengevoegd in dit topic. Er gaat ergens iets niet helemaal goed. Dit is in onderzoek. Hou het startbericht in de gaten voor updates. 


Wie heeft mijn Videoserver gevonden ?

Toen ik gisteren ben gaan slapen had ik hem nog maar kan hem vanmorgen nergens meer vinden.

 

Of is er weer iemand aan het updaten/veranderen geweest met alle gevolgen van dien ? 😉 

Ik heb mij eigen server zojuist gevonden en die geef ik niet weg! 😁 😂


Kan sinds vandaag mijn programma’s niet meer terugkijken. Krijg steeds bovenstaande melding. 
Op t forum zie ik hetzelfde probleem herhaaldelijk voorbij komen, maar dat is 1 en 2 jaar geleden? 
Begint de ellende weer van voren af aan? 


Hier weer het zelfde drama, kpn meer betalen voor beter netwerk???

Nog nooit zoveel storingen gehad dan de laatste tijd!!!!

Gaan we hier echt nog wat aan doen, of gewoon schijnbeweging met meer betalen voor meer problemen?


Hier ook hetzelfde vervelende probleem. Hoop dat het vandaag wordt opgelost, aangezien ik wielerfan ben en dit vanavond graag wil terugkijken 


Er is al langere tijd is mis bij kon. Ik krijg ook nooit geen updates. Hoe kan dat dan? 


Ik heb helaas hier ook last van. En idd op mobiel of tablet kan ik wel terug kijken. Jammer zonder ondertiteling, daarom graag op tv terug wil kijken. (Slechthorend)

 

 


Welke prof heeft dit verklungeld. Het kan niet anders dan dat er een fout is gemaakt. Herstel het alsjeblieft.

Los daarvan ervaar ik ook al tijden problemen en seconden stilstand bij Kpn. Bij mijn zoon met Ziggo gebeurt dat niet.

Doe er wat aan ipv van hou de meldingen in de gaten

 

 

 


Hoi allen, ik heb jullie berichten samengevoegd in dit topic. Er gaat ergens iets niet helemaal goed. Dit is in onderzoek. Hou het startbericht in de gaten voor updates. 

Hoezo hou het het startgewicht goed in de gaten? Moet ik dat nu hele dag doen.

Geef een duidelijker bericht hier graag wat we kunnen verwachten.  En eerlijke uitleg wat er aan de hand is. Wij zijn klanten!!!!!!!


Waarom is het altijd kpn? Ik heb jullie gebeld en dan krijg ik niets zeggende hulp mails. Wat dus ook niet helpt. Ik ben eigenlijk klaar met jullie. Te duur en dan ook nig steeds storingen