Skip to main content

Storing: foutmelding: STB-zap-03 / 40462 - Videoserver niet gevonden bij opnames en terugkijken

 

Sommige klanten ervaren op dit moment een storing met terugkijken en opnames. Deze geeft foutmelding: STB-zap-03 / 40462 - Videoserver niet gevonden.

 

Zodra we een update hebben zullen te dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

 

Update 3, 06-08-2023 om 11:42: De onderliggende oorzaak van de storing is opgelost. Hierdoor zullen opnames die nieuw gemaakt worden geen problemen geven.

 

Helaas is het niet gelukt om de eerdere opnames die een foutmelding geven te herstellen. We raden dan ook aan om die opnames te verwijderen. Dit zorgt er in ieder geval voor, mocht het een aflevering van een serieopname zijn, dat een eventuele herhaling opnieuw wordt opgenomen.

 

Verder kun je programma's via de gids Terugkijken, dit werkt wel. Het kan zijn dat dit op de tv-ontvanger (nog) niet lukt. Gebruik in dat geval de tv app of tv.kpn.com.

Update 2, 06-08-2023 om 10:13: Onderzoek is nog gaande. We kijken daarbij ook of we de mislukte opnames kunnen herstellen. Terugkijken van programma's kan op de tv ontvanger ook een foutmelding geven. Als dat zo is, gebruik dan Terugkijken via de tv app, of tv.kpn.com, deze werken wel.

Update 1, 06-08-2023 om 08:38 uur: Momenteel krijgen sommige klanten een foutmelding bij opname en terugkijken van televisie. Dit probleem is in onderzoek. 

 

Ik krijg sinds vandaag 6 augustus steeds de melding STB-zap-03 / -40462 - Videoserver niet gevonden als ik terug wil kijken


Hoi allen, ik heb jullie berichten samengevoegd in dit topic. Er gaat ergens iets niet helemaal goed. Dit is in onderzoek. Hou het startbericht in de gaten voor updates. 

Hoezo hou het het startgewicht goed in de gaten? Moet ik dat nu hele dag doen.

Geef een duidelijker bericht hier graag wat we kunnen verwachten.  En eerlijke uitleg wat er aan de hand is. Wij zijn klanten!!!!!!!

 

We updaten het startbericht zodra wij meer weten. Op het moment is er nog niet meer bekend dan wat in het startbericht staat. 


Bij ons hetzelfde probleem


Wie heeft mijn Videoserver gevonden ?

Ik heb mij eigen server zojuist gevonden en die geef ik niet weg! 😁 😂

Gelijk verstoppen , aan de ketting leggen of beter nog , vast lassen. 

Voor je het weet hebben ze hem ingepikt en ben je hem weer kwijt 😉.

👍 😏.


Via de Arris VIP2952 is de wedstrijd niet te kijken. We wilden 'm aanzetten en "fout in het netwerk".

Niets van npo1 na 3 uur vanacht kan bekeken. 

HDglas en HD hebben de storing. 

Storing opnames en terugkijken. 


Ik kijk bijna nooit voetbalwedstrijden van het WK terug, nu heb ik er tijd voor en wil ik dit graag doen bij de afgelopen wedstrijd tegen Zuid Afrika en ik krijg STB-zap-03 / 40462 Videoserver niet gevonden.

Ik heb de VIP5202 ontvanger.

Ik hoop op een oplossing.


Wie heeft mijn Videoserver gevonden ?

Ik heb mij eigen server zojuist gevonden en die geef ik niet weg! 😁 😂

Gelijk verstoppen , aan de ketting leggen of beter nog , vast lassen. 

Voor je het weet hebben ze hem ingepikt en ben je hem weer kwijt 😉.

👍 😏.

Gedaan @jc-1954 ! 😄😂 (en de sleutel in de sloot gegooid, sleutels horen immers in sloten) 🤣 

 


Hoi allen, ik heb jullie berichten samengevoegd in dit topic. Er gaat ergens iets niet helemaal goed. Dit is in onderzoek. Hou het startbericht in de gaten voor updates. 

Hoezo hou het het startgewicht goed in de gaten? Moet ik dat nu hele dag doen.

Geef een duidelijker bericht hier graag wat we kunnen verwachten.  En eerlijke uitleg wat er aan de hand is. Wij zijn klanten!!!!!!!

 Hoi Marielou.

Na een vracht ellende bij de KPN tijdens een verhuizing weet ik uit ervaring dat bij de KPN de linker hand niet weet wat de rechter hand doet .

Ze konden in 1 nacht wel alles afsluiten op mijn oude adres , terwijl ik daar nog een paar maanden woonde , maar niet in 1 nacht weer terugzetten.

Na heel veel contact te hebben gehad met de KPN kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon die WEL wist hoe het zat en het opgelost moest worden.

Daarom heeft bellen/chatten met de hulpdesk of zo , ik soms wel 3-4 X per dag , totaal geen nut heeft.

 

De kans dat er iemand weer wat heeft gedaan , updaten van de software of zo , waardoor het weer in de soep loopt heel groot is.

Gewoon afwachten hoe het opgelost gaat worden en . . . . . . . een engelengeduld hebben.

Toch een prettig dag nog.

 


Ook tweede helft (Nederland-zuid afrika wk) via NPO start niet meer mogelijk !!


Ook tweede helft (Nederland-zuid afrika wk) via NPO start niet meer mogelijk !!

Ik heb de wedstrijd gewoon terug kunnen kijken via de KPN app.


Zeer triest, regen op de ramen. Lekker de wedstrijd terug kijken (dacht ik)

Hopelijk een vergoeding hiervoor, ipv ouwebakken films.


Update 3, 06-08-2023 om 11:42: De onderliggende oorzaak van de storing is opgelost. Hierdoor zullen opnames die nieuw gemaakt worden geen problemen geven.

 

Helaas is het niet gelukt om de eerdere opnames die een foutmelding geven te herstellen. We raden dan ook aan om die opnames te verwijderen. Dit zorgt er in ieder geval voor, mocht het een aflevering van een serieopname zijn, dat een eventuele herhaling opnieuw wordt opgenomen.

 

Verder kun je programma's via de gids Terugkijken, dit werkt wel. Het kan zijn dat dit op de tv-ontvanger (nog) niet lukt. Gebruik in dat geval de tv app of tv.kpn.com.


@Erik_ vanaf welk tijdstip precies is deze storing ontstaan? Dan weet ik welke opnames ik moet checken en eventueel verwijderen. 


Wederom gaat kpn weer in de fout, zijn het de tv-boxen niet, dan komt er weer een nieuw ramp betreffende het terug kijken van eerdere programma in tijd of reeds opgenomen programnas.

 

Wat een ramp is die KPN !!!!!!


Aan jouw bericht is niet duidelijk of het aan KPN te verwijten is. Wat is je exacte probleem dan? Of gebruik je het forum alleen maar als klaagmuur?

PS: Misschien een idee om je bed iets anders neer te zetten, zodat je anders in de morgen uit bed stapt?


Hoi @pbs 

bekijk het volgende topic. Het gaat waarschijnlijk ook bij jou om deze storing.

De oorzaak is opgelost, maar lees daar de details.


Klop!!


Kan helemaal niet terugkijken met tv box


@Erik_ vanaf welk tijdstip precies is deze storing ontstaan? Dan weet ik welke opnames ik moet checken en eventueel verwijderen. 

Niet met zekerheid te zeggen, @Katana321. Mochten we daar informatie over verkrijgen voegen we het toe aan het startbericht. Ik had zelf in ieder geval het probleem met een opname van 4 augustus om 18:00 uur. Dus ik zou aanraden om in ieder geval zo ver terug te gaan.

 

Kan helemaal niet terugkijken met tv box

Gebruik in dat geval de app of tv.kpn.com.


Update 3, 06-08-2023 om 11:42: De onderliggende oorzaak van de storing is opgelost. Hierdoor zullen opnames die nieuw gemaakt worden geen problemen geven.

 

Helaas is het niet gelukt om de eerdere opnames die een foutmelding geven te herstellen. We raden dan ook aan om die opnames te verwijderen. Dit zorgt er in ieder geval voor, mocht het een aflevering van een serieopname zijn, dat een eventuele herhaling opnieuw wordt opgenomen.

 

Verder kun je programma's via de gids Terugkijken, dit werkt wel. Het kan zijn dat dit op de tv-ontvanger (nog) niet lukt. Gebruik in dat geval de tv app of tv.kpn.com.

 

Nee het is niet opgelost. Ja, de foutmelding is weg maar nu enkel geluid, GEEN BEELD.


Dus het klopt wat ik al eerder schreef dat het een ramp is zowel het terugkijken en regelmatige storingen met de tv box


Zo weer goed geregeld kpn pfff….

dacht leuk even WK vrouwen voetbal kijken, mooi niet, kon dus mooi niet zien omdat we weg moesten nu.

Bedankt KPN weer een top prestatie, gaan jullie nu weer die kat de schuld geven??


Zie je nu wat ik bedoel @AriënC  ??????


Zie je nu wat ik bedoel @AriënC  ??????

Ja, maar het kan geen kwaad om een constructieve forumtopic op te starten i.p.v enkel te klagen. 😉


Klopt helemaal, maar als je al regelmatig allerlei storingen aan hand krijgt je het zat word. Je betaald ervoor!!