Skip to main content

Storing: foutmelding: STB-zap-03 / 40462 - Videoserver niet gevonden bij opnames en terugkijken

 

Sommige klanten ervaren op dit moment een storing met terugkijken en opnames. Deze geeft foutmelding: STB-zap-03 / 40462 - Videoserver niet gevonden.

 

Zodra we een update hebben zullen te dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

 

Update 3, 06-08-2023 om 11:42: De onderliggende oorzaak van de storing is opgelost. Hierdoor zullen opnames die nieuw gemaakt worden geen problemen geven.

 

Helaas is het niet gelukt om de eerdere opnames die een foutmelding geven te herstellen. We raden dan ook aan om die opnames te verwijderen. Dit zorgt er in ieder geval voor, mocht het een aflevering van een serieopname zijn, dat een eventuele herhaling opnieuw wordt opgenomen.

 

Verder kun je programma's via de gids Terugkijken, dit werkt wel. Het kan zijn dat dit op de tv-ontvanger (nog) niet lukt. Gebruik in dat geval de tv app of tv.kpn.com.

Update 2, 06-08-2023 om 10:13: Onderzoek is nog gaande. We kijken daarbij ook of we de mislukte opnames kunnen herstellen. Terugkijken van programma's kan op de tv ontvanger ook een foutmelding geven. Als dat zo is, gebruik dan Terugkijken via de tv app, of tv.kpn.com, deze werken wel.

Update 1, 06-08-2023 om 08:38 uur: Momenteel krijgen sommige klanten een foutmelding bij opname en terugkijken van televisie. Dit probleem is in onderzoek. 

 

Wie heeft mijn Videoserver gevonden ?

Ik heb mij eigen server zojuist gevonden en die geef ik niet weg! 😁 😂

Gelijk verstoppen , aan de ketting leggen of beter nog , vast lassen. 

Voor je het weet hebben ze hem ingepikt en ben je hem weer kwijt 😉.

👍 😏.

Gedaan @jc-1954 ! 😄😂 (en de sleutel in de sloot gegooid, sleutels horen immers in sloten) 🤣 

 

 

Zekerheid voor alles Berrie , ik heb ook maar even op mijn TV box een slotje gedaan.

Eén nadeel , ik heb nu wel een zwarte balk over mijn scherm lopen 😉 😏.


Zo , nu gaan we weer van ons zonOVERGOTEN landje genieten.

Allen een prettige dag gewenst.


HALLO?!

Zoals gezegd, nu WEL GELUID. GEEN BEELD in gids terugkijken!!

 

Admin: Quote verwijderd i.v.m. overzicht. 


Krijgen we weer 5 prutfilms cadeau? Zoveelste storing in korte tijd. Een keertje iets structureels zoals een goede korting van 20 euro op de tv factuur zou fijner zijn. Dat graaiflatie verhaal zorgde al voor een disproportionele (zeer laat aangekondigde) verhoging. Misschien toch eens gaan kijken of het gras ergens anders groener is (met een mooi welkomstcadeau over het algemeen). 


Hallo,

Opnames kunnen niet worden afgespeeld.i.v.m. onderstaande foutmelding;

 Mislukt - STB-zap03/-040462-vid3oservet niet gevonden).

Tot vandaag werkt alles naar behoren.

Reset van het kastje heeft helaas niet geholpen.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Manon Davids.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Wie heeft mijn Videoserver gevonden ?

Ik heb mij eigen server zojuist gevonden en die geef ik niet weg! 😁 😂

Gelijk verstoppen , aan de ketting leggen of beter nog , vast lassen. 

Voor je het weet hebben ze hem ingepikt en ben je hem weer kwijt 😉.

👍 😏.

Gedaan @jc-1954 ! 😄😂 (en de sleutel in de sloot gegooid, sleutels horen immers in sloten) 🤣 

 

 

Zekerheid voor alles Berrie , ik heb ook maar even op mijn TV box een slotje gedaan.

Eén nadeel , ik heb nu wel een zwarte balk over mijn scherm lopen 😉 😏.

Nou daar ben je mooi klaar mee @jc-1954 , zit je met een gat in je mooie meubel! Die zwarte streep kun je met een doekje en een beetje sop wel wegkrijgen denk ik. Of je maakt er een zwart balkje van voor de heer in het midden, het zijn vast geen Oranjefans 😊😂


@Mdavids 

Er was een opname storing waarbij oa npo1 en rtl7 waren getroffen. Opnamen en terugkijken van uitzendingen tussen zaterdag 1800 uur en vandaag 1200 uur kunnen niet bekeken via de 2952, 5202 en 2260 decoders. 

Via app, tv.kpn.com en tv+ werken ze wel. 


We willen dames voetbal terug kijken echter is er alleen geluid en zwart beeld. Op telefoon via kon tv lukt het wel, echter we willen het gewoon op tv zien. Is dit nog mogelijk ?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Zou kunnen @Berrie_Kaas maar het is een zanger op 192TV en bij mijn weten niet een boefje genaamd Karel Pieter Nooitgedacht.

 

Nu is het echt klaar.


Ik heb bij terugkijken wel geluid maar geen beeld

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Update 3, 06-08-2023 om 11:42: De onderliggende oorzaak van de storing is opgelost. Hierdoor zullen opnames die nieuw gemaakt worden geen problemen geven.

 

Helaas is het niet gelukt om de eerdere opnames die een foutmelding geven te herstellen. We raden dan ook aan om die opnames te verwijderen. Dit zorgt er in ieder geval voor, mocht het een aflevering van een serieopname zijn, dat een eventuele herhaling opnieuw wordt opgenomen.

 

Verder kun je programma's via de gids Terugkijken, dit werkt wel. Het kan zijn dat dit op de tv-ontvanger (nog) niet lukt. Gebruik in dat geval de tv app of tv.kpn.com.

 

Nee het is niet opgelost. Ja, de foutmelding is weg maar nu enkel geluid, GEEN BEELD.

HALLOOOOOOOOO, wat een waardeloze prut service!


Ja, het probleem KPN blijft, klanten zijn de dupe en natuurlijk wel blijven betalen, en niet die prut films of ander excuus geven, hoezo service, gaat toch om de winst !!


Ik heb hetzelfde probleem alles gereset volgens de website maar helaas het blijft zo. Klantenservice is op Zondag gesloten. Lekker bezig ... KPN!!


@Joep van Steen en @pbs 

De storing is opgelost. Voor nieuwe opnames geldt dat er geen problemen meer zouden moeten zijn. 

Voor de opnames gemaakt tijdens de storing geldt helaas dat deze niet te herstellen zijn. Zoals @Erik_ in zijn vorige reactie al heeft aangegeven. 

Op het moment dat je het probeert via de app of via tv.kpn.com dan zou het wel moeten werken. 

Zodra we meer duidelijkheid hebben over de oplostijd van de storing zullen we het hier zo snel mogelijk delen. 

 

@Berrie_Kaas en @jc-1954 Ik vind jullie gesprek erg vermakelijk, maar voor de overzichtelijkheid van het topic is het inderdaad handig het hierbij te laten. 

 

Admin: Reactie aangepast. 


We willen dames voetbal terug kijken echter is er alleen geluid en zwart beeld. Op telefoon via kon tv lukt het wel, echter we willen het gewoon op tv zien. Is dit nog mogelijk ?

NPO 1 Extra (kanaal 81) heeft de wedstrijd vanochtend geheel herhaald. Misschien dat het daar wel lukt?

Piet.


Ik kan al de hele dag niet terugkijken. Storing zou uren daarna opgelost zijn. Niet dus. Gebeld en de medewerkster heeft de tv opnieuw gestart op afstand. Nog steeds niet opgelost hoewel ik een melding kreeg van wel. Weer zelf alles gereset…….geen terugkijken. Zou 4 uur teruggebeld worden. Ook niet dus


Programma's uitgezonden tijdens de storing kunnen niet terug gekeken. 

Dat is zo'n beetje tussen zaterdag 1800 uur en vandaag 1200 uur.


Dat klopt dus niet. Er zijn ook programma,s die wel teruggekeken kunnen worden die nog tijdens de storing zaten. Het gaar ook niet om alle zenders

 


Dat klopt dus niet. Er zijn ook programma,s die wel teruggekeken kunnen worden die nog tijdens de storing zaten. Het gaar ook niet om alle zenders

 

Ook dat klopt, maar wou 't ff bondig houden.

O.a. NPO 1 en RTL 7 waren getroffen. En ik heb veel programma's getest (alleen NPO 1) en daar kon ik van de uitgezonden programma's vanaf 0300 uur tot ca. 1200 uur echt niks terugkijken. @Hippie .

Er meldden ook al gebruikers, w.o. de moderator van dienst, die er gisteravond sinds 1800 uur al last van hadden.

Alleen het platform voor de 2953, 5202 en 2260 was getroffen.

TV+. apps en website tv.kpn.com deden het wel met terugkijken en opnames uit die periode.


Ja ja kpn weer goed gedaan, een nacht wil ik iets opnemen en dan heb ik dit weer.

ben benieuwd wie ze nu de schuld gaan geven, die kat van de laatste storing, lag heerlijk in zijn mandje te slapen 😉🤣🤣


Lekker hoor! Vannacht de wedstrijd Nederland - zuid Afrika opgenomen en vanmorgen wilde ik gaan kijken : NIETS!

alles gedaan wat er gedaan moet worden: alles apparatuur uitgezet, opnieuw opgestart, software opnieuw geïnstalleerd.
Maar het helpt allemaal helemaal geenene moer!

Wel lekkere bezigheidstherapie voor de zondag vandaag……

 

eerder deze week ook al een probleem gehad met het niet kunnen terugkijken van een opname, maar dat was een serie ( niet zo heel belangrijk).

Maar van deze gemiste wedstrijd baal ik goed!! 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

 


Het zou de KPN sieren wanneer er zich een probleem voordoet en dat bekend is dit te delen me hun klanten.

Dit zal bij de klanten heel veel frustraties kunnen wegnemen , er zijn ook heel veel mensen die NIET op dit Forem en dus van niets weten

Veelal gaat de klant , ik spreek uit ervaring , eerst alles maar dan ook alles proberen , resetten , stroom eraf , modem , nieuwe software laden , bedrading controleren enz enz om hun TV weer aan de gang te krijgen zoals het hoort.

Een oude baas van mij zei altijd , er kan altijd iets kapot gaan als je maar WEET hoe , wat of waarom.

Het aangeven van een probleem moet mogelijk zijn om de KPN-klant direct te laten weten dat er een probleem is , zie bijvoorbeeld de foto.

 

 

Ik heb mijn best gedaan ,de rest is aan de KPN , ik ben heel benieuwd.


Helemaal mee eens! @jc-1954 


Maar van deze gemiste wedstrijd baal ik goed!! 

Maar dan kijk je hem toch gewoon terug vanuit de gids.

Dat kan op de site van KPN, via de TV apps van KPN en op de TV ontvangers van KPN.

Onderstaand het voorbeeld via de TV app.

 


Ook vanochtend uitgezonden op npo 1 Extra en terug te kijken. 

En via de npo start, aanwezig in de decoder, te zien.