Skip to main content

Haperende / storende radiozenders bij KPN TV+ Box

 

We krijgen momenteel signalen binnen dat klanten haperend geluid ervaren bij alle radiozenders met de KPN TV+ Box. Hier is aan gewerkt en de storing zou verholpen moeten zijn. 

We horen graag of dit ook daadwerkelijk ook zo is? Zo niet, om welke radiozenders gaat het dan precies?

Onze excuses voor het ongemak!

Wij luisteren radio via kpn TV+, zonder daarbij de TV aan te hebben.

Dat hebben we altijd gedaan, en voordat we glasvezel kregen en de daarbij behorende TV+ ging dit altijd probleemloos. 

Maar nu bij TV + valt het geluid regelmatig weg, soms achter elkaar, soms met hele tussenpozen ertussen en ook hele dagen niet.

Als het te lang duurt voordat we weer geluid hebben gebruiken we de radio toets op de afstandsbediening of we schakelen tussen de zenders.

Best wel irritant. 

Ik las wat ingewikkelde handelingen die er door anderen zijn uitgevoerd, maar wij zijn niet zo technisch.

Wie weet hier verder nog iets over te vertellen of is het een bug die kpn op kan lossen.

Ik ben benieuwd 


Klopt, dit is een bekend probleem waar je als gebruiker niets aan kunt doen. Het is een van de bugs die KPN gaat oplossen. Zeggen ze.


Dank je wel. 


Hier precies hetzelfde probleem 


Hier ook hetzelfde probleem. Alles is bekabeld dus daar kan het toch niet aan liggen dacht ik meteen. 

Tot heden heeft het altijd goed gewerkt, waarom werkt het nu niet meer goed? 

Wanneer komt hier een oplossing voor? 


Ik heb een reactie geplaatst in een ander topic waar hetzelfde probleem wordt vermeld. 


Ook ik heb (vandaag voor het eerst) hinder van telkens uitvallen radio.

Radio 2, of SRAY Easy listening. Resetten van de hele handel maakt het niet beter.

Wel een beetje jammer KPN😩😩😩😩😩


Hier idem; kastje is DIW7022 en bij meerdere radiostations ondervind ik haperingen in het geluid. SRay en Arrow Classic Rock.

Ik zie inmiddels ook meerdere topics verschijnen over dit euvel dus ik heb zelf geen nieuw topic aangemaakt.


Hier ook zo, vreselijk irritant. graag snel een oplossing KPN.😔


Ook ik heb last van wegvallen radiozenders. Alles is bekabeld en ik luister radio via de soundbar die optisch is aangesloten zodat de tv uit kan blijven. 


Ook ik ervaar issues met de radio zenders met TV+ sinds de laatste software update van de TV tuner. Geluid valt meerdere malen per uur weg. 
 

voor de update waren er geen issues. Utp vanuit het modem direct het KPN kastje in. Vervolgens via de tv tuner naar de TV en via HDMI arc naar de soundbar. Andere kabels en instellingen geprobeerd, dat veranderd niets. Met de TV zenders doen deze issues zich niet voor.


Ik heb daar ook veel last van, nu gebruik ik maar een radio app (zoals bijv. TuneIn Radio) en dat werkt probleemloos. Misschien een goed alternatief totdat KPN het probleem heeft opgelost?


Hoi @Ollebol, welkom op ons forum!
Hoe zit je TV ontvanger aangesloten en hoe heb je je speakers of TV aangesloten op je ontvanger?
Wat voor TV gebruik je precies?

Als het een Sony TV betreft kan het helpen de onderstaande instellingen AAN te zetten.

Enable remote device control
Deze optie is standaard al aangezet door Sony.
Ga met de Sony Afstandsbediening naar het volgende:
Nederlands: :HOME] >Instellingen > Netwerk > Instellen voor apparaten op afstand >Op afstand bedienen ->"Aanzetten" (schuifje naar rechts)
Engels: :HOME] > Settings > Network and Internet > Remote device settings > Control remotely > Enable eDefault: Enable]
 

 Enable “Simple IP control”

Deze optie is standaard uitgezet door Sony.
Ga met de Sony Afstandsbediening naar het volgende:

Nederlands: rHOME] >Instellingen > Netwerk > Thuisnetwerk Instellen >IP-besturing > Eenvoudige IP Besturing ->"Aanzetten" (schuifje naar rechts)

Engels: EHOME] > Settings > Network and Internet > Home network setup > IP control > Simple IP control > Enable Default: Disable]


Hoi @Ollebol, welkom op ons forum!
Hoe zit je TV ontvanger aangesloten en hoe heb je je speakers of TV aangesloten op je ontvanger?
Wat voor TV gebruik je precies?

Als het een Sony TV betreft kan het helpen de onderstaande instellingen AAN te zetten.

Enable remote device control
Deze optie is standaard al aangezet door Sony.
Ga met de Sony Afstandsbediening naar het volgende:
Nederlands: :HOME] >Instellingen > Netwerk > Instellen voor apparaten op afstand >Op afstand bedienen ->"Aanzetten" (schuifje naar rechts)
Engels: :HOME] > Settings > Network and Internet > Remote device settings > Control remotely > Enable eDefault: Enable]
 

 Enable “Simple IP control”

Deze optie is standaard uitgezet door Sony.
Ga met de Sony Afstandsbediening naar het volgende:

Nederlands: rHOME] >Instellingen > Netwerk > Thuisnetwerk Instellen >IP-besturing > Eenvoudige IP Besturing ->"Aanzetten" (schuifje naar rechts)

Engels: EHOME] > Settings > Network and Internet > Home network setup > IP control > Simple IP control > Enable Default: Disable]


dank voor jouw uitgebreide uitleg. Alleen heb ik hier niets aan.

onze televisie is er een uit het jaar kruik, beetje overdreven maar denk toch wel 8 jaar oud. zoiets.

het is gewoon raar dat het de eerste periode zonder problemen heeft gedaan.

ik heb gisteren laat in de middag iemand van de kpn aan de telefoon gehad. hij dacht dat het door de verschillende updates  is gekomen. dus samen met hem het hele proces op de tv doorgelopen, teruggezet naar fabrieksinstellingen en daarmee hopend dat het probleem was opgelost. 

helaas, na 15 minuten weer even stilte, dat gebeurde later ook nog een keer, maar daarna tot ongeveer 20.00 uur geen problemen meer.

hoe het nu is ga ik zo uitproberen.

 

inmiddels wel een klacht ingediend bij KPN, dit moet gewoon niet gebeuren, anders mijn oude kastje terug


@Thomas van KPN  Hier valt het geluid van de radio erg vaak uit ,  aangesloten via optisch uit.

Dan de tv maar aan om toch  ongestoord radio te kunnen luisteren , hierbij valt het geluid niet weg , aansluiting is (uiteraard 😃 ) via  HDMI .

 

offtopic : hoe kan ik mijn forum “footer” aanpassen?


Het is een belachelijk reactie van de kpn. Met het oude kastje heb ik via de optische aansluiting op de soundbar nooit een probleem gehad.  Met die tv+ box vanaf het eerste moment wegvallende radiozenders. Reacties van “dat zal wel komen door dediverse updates en/ of het soort tv toestel zijn vreemd. KPN heeft gewoon een probleem met dat rot kastje maar wil daar niet voor uit komen. Maken reclame voor zuinig kastje met een eco stand, maar vervolgens moet je de tv aan laten staan om naar een radiozender te kunnen luisteren.  KPN doe daar eens wat aan of neem die kastjes terug en levert ons weer dat merk van die oude kastjes.


Helaas pindakaas, ik heb KPN zowat gesmeekt mijn VIP5202 terug te geven, maar ze zijn onverbiddelijk. Eenmaal TV+, altijd TV+.


Hier hetzelfde probleem, radio valt wel 3 a 4 keer per minuut weg. Ook problemen met het synchroon lopen van beeld en geluid op tv. Audiovertraging helpt hier ook niet bij.

wordt tijd dat KPN zijn verantwoording neemt en zorgt dat het opgelost wordt


Ik heb deze reactie niet geschreven.  Vreemd heel vreemd 

 


Ik heb deze reactie niet geschreven.  Vreemd heel vreemd 

 


Er zijn nu een aantal topics over dit probleem; wegvallend geluid/haperingen tijdens het luisteren naar een radiozender.

Wat mij opvalt is de het feit dat er geen enkele reactie vanuit KPN komt. Typisch ‘kop in het zand’ strategie en hopen dat het zich vanzelf oplost…. Heel erg slecht KPN, schaam je!!!


Ook bij ons valt het geluid van de radio op TV+ sinds vrijdag steeds even weg. Soms zit er iets langer tussen een soms ook vlak achter elkaar. We luisteren voornamelijk Radio 2. Al van alles geprobeerd (resetten, stekker uit het stopcontact, opnieuw opstarten modem, enz) maar niets werkt. KPN kom eens met een oplossing!


Gisteren al een klacht verstuurd via mail aan KPN vanwege contact met Helpdesk.

15 minuten zitten wachten, eindelijk contact, uitgebreid mijn probleem voor gelegd aan een onge:interesseerde medewerkster, die na mijn verhaal vroeg wat mijn PROBLEEM was, ik heb toen geantwoord dat zij dat was en de verbinding verbroken.

We hebben uit pure frustratie de hele mikmak uit gezet omdat je niet met normaal fatsoen naar de radio kunt luisteren terwijl we 75% van de tijd die we samen met KPN moeten doorbrengen via de RADIO is.

Volgens mij is het veel belangrijker om mailtjes te sturen waarin weer een nieuwe zender aan gekondigd wordt en wat je allemaal wel niet kunt ontvangen tegen bijbetaling.

Steek aub wat meer tijd in de problemen van de dingen waar ik elke maand grof voor moet betalen.

O ja, elek keer als ik inlog op dit forum krijg ik een mailtje dart er een nieuwe login bij KPN is geweest, alsof ik dat niet weet, maar ook daar heb ik al heel veel klachten over gelezen, maar te moeilijk waarschijnlijk voor de dure krachten

 


Beste mensen.

Sinds enkele weken is de radio-ontvangst veel slechter geworden. Zeer regelmatig zijn er meerdere malen per uur korte onderbrekingen.

Dit is niet alleen als ik alleen de radio zonder TV aan heb staan maar ook als de TV aanstaat.

ik zie dat tijdens de onderbreking het logo van de zender zichtbaar blijft.

Tijdens het TV kijken is het maar zelden dat de zending kort onderbroken wordt.

Op de Onkyo zie ik geen veranderingen van bv de ingangen op het display.

Mijn aansluitingen zijn als volgt:

Box vast aangesloten met ethernetkabel

Onkyo ontvanger krijgt via HDMI kabel signaal van box

TV met HDMI kabel aan Onkyo aangesloten.

 

Ik heb alle adviezen zoals beschreven al uitgeprobeerd echter zonder resultaat. 
Sinds 6 weken heb ik deze nieuwste box maar echt overtuigd ben ik nog niet.

Hoe nu verder?