Skip to main content

Haperende / storende radiozenders bij KPN TV+ Box

 

We krijgen momenteel signalen binnen dat klanten haperend geluid ervaren bij alle radiozenders met de KPN TV+ Box. Hier is aan gewerkt en de storing zou verholpen moeten zijn. 

We horen graag of dit ook daadwerkelijk ook zo is? Zo niet, om welke radiozenders gaat het dan precies?

Onze excuses voor het ongemak!

Welke KPN tv ontvanger heb je?

k gok op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box), omdat je zegt dat je hem 6 weken hebt.

 

Zet de screensaver in de DIW7022 uit.

Dat kan een boosdoener zijn.

 

En doe de HDMI kabel van de DIW7022 rechtstreeks naar de TV.

En met een HDMI kabel van de tv naar de Onkyo of met een Toslink (audio fiber kabel) van de DIW7022 naar de Onkyo. (deze moet je wel (éénmalig) aanzetten in de DIW7022, staat standaard op uit).  


Ik heb deze reactie niet geschreven.  Vreemd heel vreemd 

 

Zo vreemd is dat niet, hij heeft je gequote en daarna het bericht verwijderd zodat alleen je naam blijft staan, foutje of een trol 😉

On topic:

Gisteren was het niet mogelijk om normaal naar een radiozender te luisteren zonder haperingen.

Nu staat hij al een tijdje aan en nog niet één hapering gehoord, of er is een update gedaan of het is toeval.


@Koosr1946 en wat verwacht je nu van dit forum? 


 

Gisteren was het niet mogelijk om normaal naar een radiozender te luisteren zonder haperingen.

Nu staat hij al een tijdje aan en nog niet één hapering gehoord, of er is een update gedaan of het is toeval.

 

Nou hier staat hij lekker te happeren! Had er gisteravond dan weer geen last van. Er valt naar mijn idee geen pijl op te trekken…

Paar dingen uitgeprobeerd zoals uni, multi, schermbeveiliging, beeldkwaliteit ect maar mag niet baten. 

Wel vreemd dat als ik op OK druk het tijdlijn balkje niet geupdate is. Als ik van zender wissel en weer terug staat hij wel op de juiste tijdlijn plek!?

Als hij aan het happeren is en ik wissel van zender en snel weer terug gaat de audio weer 5sec terug. Er gaat dus iets niet goed met het synchroon lopen van alles, uitzending, server, stream vermoed ik. 

Hopen dat dit asap opgelost wordt, met elke update wordt er weer iets anders kapot gemaakt…

 


@Allen : misschien een idee om massaal over te stappen?


Zelfde wegvallende radio zender probleem al enkele dagen, ook kpn kastje gereset en ook de kpn modem. Nieuwe opstart gedaan. Heeft niet geholpen probleem blijft. Vaak op TV lopen geluid en beeld niet synchroon, allerlei andere geluid en instellingen geprobeert, zonder resultaat. Heel vervelend. KPN wat is de oplossing voor dit probleem! 


Ook hier het zelfde aan de hand. Zenders op de radio vallen steeds voor paar seconden uit (geen signaal). Sinds eind vorige week aan de gang.

In bezit van nieuwste setop box (die geen succes is tov oude model) 


Begin van de middag. Radio Veronica seconden lang stil op TV+.

Eerste keer na maanden die zender weer aan…

Kan niet de hele dag via de TV+ luisteren. Helemaal beoordelen gaat niet. 


Nou hier staat hij lekker te happeren! Had er gisteravond dan weer geen last van. Er valt naar mijn idee geen pijl op te trekken…

Paar dingen uitgeprobeerd zoals uni, multi, schermbeveiliging, beeldkwaliteit ect maar mag niet baten. 

De radiozenders komen unicast binnen op de TV+ box, geen multicast. Dus de wijziging van unicast naar multicast heeft helaas geen zin. 

Doordat het unicast is, is de vertraging alleen maar groter geworden. Ik zou graag zien dat het weer multicast wordt, net als op de oudere ontvangers.


Heb ik sinds de laatste update ook regelmatig, heel even radio uit.

SKY radio

 


Dit issue is bekend en zou inmiddels ook verholpen moeten zijn, kunnen jullie dat bevestigen?


Ik denk na deze reactie hetzelfde als van de helpdesk of anders gezegd helemaal NIETS

Zal wel pijnlijk zijn om iets negatiefs over dit klantonvriendelijk bedrijf te moeten lezen.

In elk geval bedankt SUPERUSER


Wij hebben de radio als de hele dag uit staan om de frustraties nog niet groter te laten worden, dus zeker niet opgelost.

Vannacht gaan ze weer werken aan het netwerk, maar dat zal hier wel niets mee te maken hebben.


Zoals je aan dit verzameltopic ziet is het signaal inmiddels groter gezet @Koosr1946 .

En uiteraard ook doorgezet naar de afdeling. 


Goedemiddag allemaal!

We hebben jullie berichten samengevoegd met dit storingstopic.
De storing zou verholpen moeten zijn, we lezen graag of jullie nu weer ongestoord naar radio kunnen luisteren? Zo niet, dan hebben wij de vraag om welke radiozenders het dan precies gaat?

Onze excuses voor het ongemak! 


 

Ik zie dat KPN het probleem hopelijk heeft opgelost.

Hij werkt nu 1 uur storingsvrij.


Haperende / storende radiozenders bij KPN TV+ Box

 

We horen graag of dit ook daadwerkelijk ook zo is? Zo niet, om welke radiozenders gaat het dan precies?

Probleem is niet opgelost en het betreft elke willekeurige zender.


Sjeez, zojuist een heel uur naar de radio geluisterd zonder onderbrekingen!👍


Nadat de boel bij mij is gereset, dus glasvezel en router, met hulp van een medewerker,  en nadat er door kpn een storing is aangemaakt, heb ik sinds ong 16.00 uur geen problemen meer gehad met de radio. 

Hoopvol.

Morgen weer een dag.


hallo,

mensen, sinds maandag, kpn+ dingens.

en idd soms wat, zeg maar digitale omzet problemen,  zie je ook bij internet radio stations (of DAB) hetgeen dus wat men haperen noemt.

maar niet noemens waardig.

ben zelf bekabeld, woon in buiten gebied, dus normale snelheid is 11mb(met kastje naar 80, maar werkt niet voor voor tv/radio ontvanger)

nu doet het volgende zich voor, met vorige ontvanger, kon ik geen dolby, tig sugestis gehad, van je  moet een soundbar en optisch werkt niet hdmi wel of je “oude” versterker(yamaha rx v 1200.duurste toen) ondersteund geen dolby atmos.

nu dus dit kastje alle apps in dolby, optisch aangesloten en het werkt, ondanks mijn lage  vaste snelheid.

ws is het zo, dat je rand apparaten, het niet zo snel kunnen omzetten, dan krijg je de zogeheten "clicks”in audio.

maar om af te sluiten, vanavond, film gekeken op disney, met dolby, geen haperingen en dat met mijn 11 Mb


Ik begrijp niet waarom technische dienst mij niet terug belt hierover dat is mij beloofd, ook de betreffende afdeling die ik aan de lijn had zou de teamleider mij hebben terug gebeld ook niet gebeurd,

Ze moeten nu toch wel begrijpen dat het of aan de verbinding zou liggen of aan de TV+ kastjes toen ik de oude nog had Arris VIP 5202 had ik er totaal geen last van, ik weet niet wat er met de verbinding gebeurd wanneer je overstapt naar TV+…….

Ook televisie blijft weleens geheel vast staan of wel geluid geen beeld dan moet je de tuner resetten en dan gaat het weer een tijdje, dit probleem heb ik nu sinds kort erbij en weet je dit is een gratis iets

Vandaar mijn kritische opmerking ze wachten natuurlijk dat ik over die 14 dagen heen zou zijn dan kun je namelijk geen herroeping meer doen, maar hoe je het went of keert KPN blijft hiermee in gebreken er zou toch een oplossing moeten komen en als KPN geen oplossing zou weten dat er een financiële tegemoetkoming wordt gegeven of iets zolang dit aan de gang zal blijven want de klant is en blijft de dupe van die ellende.

En juist daarom moeten wij onze krachten bundelen want KPN geeft geen oplossingen en wij blijven zitten met ondeugdelijke apparatuur en een niet goed werkende installatie.

Voor zo'n groot concern had ik dit NOOIT verwacht maar je ziet het het gebeurd gewoon zonder enige schaamte vanuit het bedrijf.


Deze specifieke storing speelt alleen met de radiozenders, tv zenders zijn er niet door getroffen. Als jullie wel merken dat tv zenders haperingen hebben speelt er bij jullie iets anders. Daar kunnen jullie het beste een eigen topic voor aanmaken of ons bellen (0800-0402), zodat er met jullie meegekeken kan worden.


We hebben nu al bijna de hele dag de radio aan en zonder haperingen.

Vooralsnog lijkt het probleem verholpen 👍


Hier ook haperingen. Als alternatief zou je een radio app uit de playstore kunnen installeren en vanuit daar luisteren totdat het opgelost is (zelf nog niet getest).


Hier ook al de hele dag radio zonder haperingen. Dus....hoera