Skip to main content

[Opgelost] Storing casten naar Chromecast (v3) via iTV app

 

Momenteel lijkt er een storing gaande waarbij onze gebruikers niet kunnen casten naar een chromecast (versie 3). Dit resulteert in een zwart beeld.  Het lijkt zowel op ios als android te gebeuren.

We hebben de technische dienst op de hoogte gebracht en zodra ik meer weet laat ik het hier weten. 

 

Update 21-11: Dankzij jullie meldingen weten we nu dat alle varianten er last van lijken te hebben. Maar toch geldt dit niet voor iedereen. Onze technici zijn druk bezig om de oorzaak te achterhalen.

 

Verwachte eindtijd

Update 23-11: De storing is verholpen!

 

Mocht je deze storing ook ervaren, zou je dan je profiel willen aanvullen? Onder ‘Persoonlijke opmerkingen’ zien we graag ook de versie van je Chromecast terug (Versie 1, 2 of 3). 

Geef ons hier een seintje zodra je dit hebt gedaan. 

​Tja, je kan je druk maken om iets dat niet werkt of je aanpassen. Het zal heus wel weer een keertje gaan werken. (hoewel de Netflix storing en het tragere menu al lang duren)

Ik had de Chromecast net 6 dagen in gebruik na (jaren) steeds de laptop naar de slaapkamer halen (overdag aan de eettafel). Nog niet lang plezier van het apparaatje gehad….

Ikzelf heb de Digitenne maar weer aangesloten in de slaapkamer. En evt. de laptop (via HDMI naar TV) als ik Videoland (heb ik via KPN) of opnamen wil kijken.

Voor Netflix heb ik maar de app op m'n phone gezet. En NPOstart. Kan ik ook programma's tot een week terug mee kijken.

Ik ben nog uit de tijd dat we:

:small_blue_diamond: Alleen Nederland 1 en 2 hadden en nog zwart/wit! Kleuren-tv kwam later. Opnemen van TV kon nog jaren niet.
:small_blue_diamond: Alleen een vaste telefoon met draaischijf in de woonkamer en vaders kantoortje. Een draadloze telefoon bestond zelfs voor thuis nog niet.
:small_blue_diamond: Geen mobiel (had nog nooit iemand van gehoord)


​Tja, je kan je druk maken om iets dat niet werkt of je aanpassen. Het zal heus wel weer een keertje gaan werken. (hoewel de Netflix storing en het tragere menu al lang duren)

Ik had de Chromecast net 6 dagen in gebruik na (jaren) steeds de laptop naar de slaapkamer halen (overdag aan de eettafel). Nog niet lang plezier van het apparaatje gehad….

Ikzelf heb de Digitenne maar weer aangesloten in de slaapkamer. En evt. de laptop als ik Videoland (heb ik via KPN) of opnamen wil kijken.

Voor Netflix heb ik maar de app op m'n phone gezet. En NPOstart. Kan ik ook programma's tot een week terug mee kijken.

Ik ben nog uit de tijd dat we:

:small_blue_diamond: Alleen Nederland 1 en 2 hadden en nog zwart/wit! Kleuren-tv kwam later. Opnemen van TV kon nog jaren niet.
:small_blue_diamond: Alleen een vaste telefoon met draaischijf in de woonkamer en vaders kantoortje. Een draadloze telefoon bestond zelfs voor thuis nog niet.
:small_blue_diamond: Geen mobiel (had nog nooit iemand van gehoord)


Dat is zoiets als , toen onze autos nog op kerosine liepen en vrouwen geen stem recht hadden…

Hedendaags flitsen we mensen naar de ruimte en recyclen de boosters, dus een beetje fatsoenlijk tv kijken moet geen probleem meer zijn. :D   ps beetje tegenstrijdig om je zwartwit tv aan te halen terwijl je digitenne , laptops en mobieltjes hebt :D    .   De oplossing voor nu :  hdmi kabel 


@Maja_ ,

Verzamelen van voorbeelden?!? Actie maken en oplossen zoals je als klant klant behandeld wilt worden, of voelt kpn zich daar “te groot” voor en nemen zij hun klanten niet serieus.

Klanten verwachten pro actief geinformeerd te worden bij klachten. Naar ik begrijp is er dus nog alleen maar info verzameld, en de techneuten hebben nig niets uitgevoerd (o ja t’is weekend).

Zucht....

 

 


zelfde verhaal hier, ook gaat casten alles goed, tot aan het programma aanklikken. Ook bij mij komt linksonder in beeld het icoon het programma in beeld dat afgespeeld moet gaan worden. Daarna blijft het echter zwart en gaat het programma niet verder. Modem en Chromecast beide ge-reset, maar helaas zonder resultaat. Ik gebruik de chomecast 3. Tot een paar dagen geleden werkte het nog wel, vandaag echter werkt het helaas niet.


Het merendeel van de meldingen betreft de Chromecast 3 met een enkele Chromecast Ultra. Er zijn (tot nu toe) ook twee meldingen van mensen met een Chromecast 2 die dit probleem ervaren.

Ik ben eigenlijk benieuwd of er ook mensen zijn met een Chromecast 3 of Ultra die dit probleem niet ervaren.

In het bezit van 3 x chromecast v3 en 2 hebben dit probleem, 1 dus niet. 


Naar aanleiding van het probleem met chromecast heb ik getest met twee mobiele apparaten met verschillende Android versies (10 en 5), maar dezelfde app (7.2.6) en drie verschillende chromecasts.

De chromecast in mijn pas aangeschafte Philips Android TV (50PUS8505) heeft inderdaad het probleem.

Maar van de twee losse V2 chromecastst heeft de één wel het probleem en de andere niet: die laatste werkt zoals het hoort. Terwijl ik test met dezelfde TV waarin ik de chromecasts omwissel.

Ik zie geen verschil in typenummers tussen die chromecast; alleen is degene die goed werkt geproduceerd in 2017 en het probleemgeval is nieuwer: geproduceerd in 2018.


Ook hier zwart beeld bij alle tv’s. De zoveelste “storing”. Begin er wel een beetje geïrriteerd van te raken! Was altijd blij met KPN, maar sinds maart alleen maar ellende hier.
 

2x Chromecast V3 (oude Samsung tv bj 2010, type? En Philips/Android tv uit 2012). En ingebouwde Chromecast in Philips TV (bouwjaar 2020).

 


Hallo iedereen met het probleem itv kpn cast via chromecast. Ben blij dat ik niet de enigste ben met deze error. Je kan nog altijd met smartview android kpn itv streamen naar chromecast. Hoop dat het op korte termijn weer opgelost word. Gebruik versie 1

Dank voor je reactie. Smartview werkt inderdaad,


het betreft niet aleen de chromecast, raspian en kali werken ook niet laat staan mn peperdure 8k panasonic…  kpn laat veel steken valen helaas. dan maar op de laptop kijken..oh nee buffer buffer bufferrrr #netflixenpopcorn


Er is overduidelijk een probleem. En KPN klantenservice schuift het nu wel erg gemakkelijk van zich af. Chromecast met de KPN iTV app is blijkbaar geen ondersteunde functie. Lekker dan. 

 

#zeerontevredenkpnklant

 


Helaas ook hier het probleem met de chromecast 2. Hoop dat er snel een oplossing komt.


Ervaar hetzelfde probleem als hierboven wordt omschreven. Geprobeerd met IOS app op Iphone 11 en met Android app op Lenovo M10 Tablet. Beide apps zijn up-to-date.  Google Chromecast versie:  1.49.230269


Idem, chromecast 3 via IPhone X en IPad 


Beste KPN  Ik ben eigenlijk wel reuze benieuwd wat er nu aan gedaan gaat worden of wat er al is gedaan??

Want dit probleem met de chromecasten duurt nu wel erg lang en ik hoor niks over hoe jullie het gaan oplossen. 


Bedankt voor jullie gegevens @avthoog, @zoeterman en @LauHar! Ik heb het voor jullie doorgezet. 

Kunnen jullie je profiel nog voorzien van postcode, huisnummer én versienummer chromecast? Zonder gegevens kunnen wij het helaas niet doorzetten. 

@Mad Max, @wlin, @Floei , @Maaike__ , @jespstev, @Loesk, @ton.p66, @fixmeister, @Bertranovich, @Heppiedepeppiecaat, @Stampbeugel. Sommige hebben het versienummer al genoemd, toch helpt je ons enorm wanneer jullie dit in jullie profiel toevoegen! Plaatsen jullie een reactie als jullie je profiel hebben aangevuld? Alvast bedankt!! :grin:

 


Wij kunnen nu al het hele weekend niet casten.

Is er al een oplossing voor dit probleem? 


Profiel aangepast met de gewenste info @lisa


@Lisa

Profiel aangepast met de gevraagde info.


@Lisa Ik heb ook mijn profiel aangepast en u tevens een pb gestuurd.


Bedankt voor jullie gegevens @avthoog@zoeterman en @LauHar! Ik heb het voor jullie doorgezet. 

Kunnen jullie je profiel nog voorzien van postcode, huisnummer én versienummer chromecast? Zonder gegevens kunnen wij het helaas niet doorzetten. 

@Mad Max@wlin@Floei , @Maaike__ , @jespstev@Loesk@ton.p66@fixmeister@Bertranovich@Heppiedepeppiecaat@Stampbeugel. Sommige hebben het versienummer al genoemd, toch helpt je ons enorm wanneer jullie dit in jullie profiel toevoegen! Plaatsen jullie een reactie als jullie je profiel hebben aangevuld? Alvast bedankt!! :grin:

 

Al bekend bij webcare


@Lisa 

Profiel aangevuld. 

Misschien zijn er mensen die de app niet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd hebben en de laatste update kunnen verwijderen? Mogelijk doet de app het dan wel weer?


Profiel aangevuld. 

Misschien zijn er mensen die de app niet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd hebben en de laatste update kunnen verwijderen? Mogelijk doet de app het dan wel weer?

App heb ik nog niet opnieuw geïnstalleerd, maar ik zou niet weten hoe je de laatste update kunt verwijderen.. 🤔


Profiel aangevuld. 

Misschien zijn er mensen die de app niet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd hebben en de laatste update kunnen verwijderen? Mogelijk doet de app het dan wel weer?

App heb ik nog niet opnieuw geïnstalleerd, maar ik zou niet weten hoe je de laatste update kunt verwijderen.. 🤔

Hmmm kan het niet vinden. Vroeger kon dat wel. 


Profiel aangepast met juiste gevraagde info


Bedankt voor jullie gegevens @avthoog@zoeterman en @LauHar! Ik heb het voor jullie doorgezet. 

Kunnen jullie je profiel nog voorzien van postcode, huisnummer én versienummer chromecast? Zonder gegevens kunnen wij het helaas niet doorzetten. 

@Mad Max@wlin@Floei , @Maaike__ , @jespstev@Loesk@ton.p66@fixmeister@Bertranovich@Heppiedepeppiecaat@Stampbeugel. Sommige hebben het versienummer al genoemd, toch helpt je ons enorm wanneer jullie dit in jullie profiel toevoegen! Plaatsen jullie een reactie als jullie je profiel hebben aangevuld? Alvast bedankt!! :grin:

 

Wat gaan jullie doorzetten? Het is toch duidelijk dat dit zo'n beetje met elke chromecast is. En met elke tv. Dus iets in de app gaat verkeerd. Dus vandaar al die details opvragen? 

In mn profiel staat mijn info. Geen versienummer. Want ingebouwde chromecast.