Skip to main content

Opgelost: [Storing interactieve tv (online)]: Foutcode AVS-500-5005


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

146 reacties

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 27 juli 2020

Ik heb eveneens deze foutmelding sinds vanmiddag. Heeft iemand al uitgevonden hoe deze opgelost kan worden?

super vervelend. Mis veel zenders, kan mijn opnames niet bekijken en kan niet bij Netflix. 


Forum|alt.badge.img

Als ik op het knopje 'menu' druk krijg ik de melding: 'Deze actie is momenteel niet beschikbaar, probeer het later opnieuw' Reset gedaan. Helpt niet.


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 27 juli 2020

Sinds een uur ook hier foutcode AVS -500 -5005. Krijg geen menu meer. Hoe op te lossen


Forum|alt.badge.img

Ook de gids dezelfde melding


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 juli 2020

Hier ook dezelfde foutcode. Na enkele seconden weigert ook de afstandsbediening nog iets te doen. 


  • Topper
  • 11 reacties
  • 27 juli 2020

KPN itv doet het ook niet. 


wortellica
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 70 reacties
  • 27 juli 2020

Hier ook de melding foutcode avs-500-5005

Is er al een oplossing reactie!


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 27 juli 2020

ik heb 2 foutmeldingen op de set top box F 303 en AVS 500 5005 geen menu en geen gids ik heb alles al gereset niks helpt , bij de ARRIS AVS TO 0001 .

 


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 27 juli 2020

Hier hetzelfde. En bellen werkt ook niet echt. Zeg maar gerust echt niet.

Had Telfort maar lekker Telfort gehouden...


  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 27 juli 2020

ik krijg geen menu en de gids meer in beeld,ik kan  de ontvanger ook niet resetten en heb hem al twee keer  van de stroom gehaald.ben pas een paar dagen overgestapt naar kpn ,maar loop nu al een paar keer tegen dingen aan,beetje jammer voor de prijs die je wel betaald


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 juli 2020

Ook hier geen KPN ITV,.......hoop dat het snel opgelost wordt.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Auteur
  • Moderator
  • 30835 reacties
  • 27 juli 2020
Anneke-Anna schreef:
Susan_ schreef:

Goedemiddag allen! Ik zie dat er meer klanten last van hebben, dit heeft waarschijnlijk te maken met de storing van iTV. De storing is gemeld en hier wordt hard aan gewerkt. Voorlopig adviseren we om niet te gaan herstarten of resetten! Zodra we meer weten of een oplostijd hebben laat ik weer van me horen!


Ik heb beide kastjes een fabrieksreset gegeven… en liepen dus vast midden in deze storing kwam ik even later achter.


Kan ik er van uit gaan dat de decoders (2260 en 5202) dit weer ‘oppakken’ wanneer de storing is verholpen? 

Daar ga ik vooralsnog wel vanuit! Op dit moment heb ik niet meer inhoudelijke informatie, behalve dan dat er aan gewerkt wordt. 

 

wortellica schreef:

Hier ook de melding foutcode avs-500-5005

Is er al een oplossing reactie!

Er is nog geen oplossing, wel lijkt de oorzaak gevonden en wordt er aan gewerkt. Zodra ik meer weet, laat ik het weten!


  • 0 reacties
  • 27 juli 2020

Hallo @Martin. ,Telfort thuis is nog steeds Telfort thuis en heeft niets met KPN te maken, nog steeds 2 verschillende providers.

De storing is bekend en aan een oplossing wordt gewerkt.

 


mariodings
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 63 reacties
  • 27 juli 2020
Susan_ schreef:

Goedemiddag allen! Ik zie dat er meer klanten last van hebben, dit heeft waarschijnlijk te maken met de storing van iTV. De storing is gemeld en hier wordt hard aan gewerkt. Voorlopig adviseren we om niet te gaan herstarten of resetten! Zodra we meer weten of een oplostijd hebben laat ik weer van me horen!

Mag ik mijn oude menu terug? Ik vind het helemaal niks. De interface zit vol met fouten. Hebben jullie al van een GAT (gebruikers acceptatie test) gehoord?  De meest eenvoudige dingen werken niet of zijn omslachtig. 
oh, ja en om de haverklap ligt de boel er uit. Zoals nu weer. De foutcodes, die nooit te vinden zijn, vliegen me om de oren.

 

en nog wat. Ik wil voortaan een bevestiging  per mail over het melden van een “ incident” want het begint behoorlijk op een “PROBLEM” te lijken.


Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 21 reacties
  • 27 juli 2020

Hier hetzelfde probleem!

Het begon met een foutcode dat mijn opnames niet konden worden geladen. Toen heb ik het kastje via de schakelaar achterop een paar maal herstart. Na het herstarten springt hij op kanaal 200 met het geluid van kanaal 1.

 

Ik lees hier nu ook dat ik niet had mogen herstarten, maar ja, dat heb ik inmiddels al 3x gedaan. 

 

Ik heb alleen de zenders 1 t/m 16 die ik handmatig in moet voeren. Menu en gids reageren niet.

Netflix krijg ik via kanaal 200 en de rode knop wel aan de praat. 

 

Ontvanger is een Arcadyan HMB2260.

 

 


Wilmahar
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 juli 2020

Zelfde hier. Het begon vanmiddag met AVS-TO-0001. Kon geen opnames meer kijken met een melding dat de recorder vol zou zijn. Nu dus AVS-500-5005. Kan menu- en gifsfunctie op tv ook  niet meer gebruiken. Phh: nooit problemen met XS4ALL. Nu lopen de irritaties al weer flink op nu het KPN is geworden!


DuItS1986
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 27 juli 2020

Bij mij werkt de tv niet. Er blijft steeds een blauwe balk staan


Marijke K
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 27 juli 2020

Idem hier, tv woonkamer met foutmelding, tv slaapkamer geen problemen 

fijn als kpn updates kan geven


Wilmahar
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 juli 2020

Toevoeging: de update na reset tv ontvanger loopt maar tot 95% en zwart beeld.


Forum|alt.badge.img
PeterLJanssen schreef:

Als ik op het knopje 'menu' druk krijg ik de melding: 'Deze actie is momenteel niet beschikbaar, probeer het later opnieuw' Reset gedaan. Helpt niet.

Software verwijderd. Opnieuw ingeladen. Nog steeds geen menu of gids.

Via kpn storingen loop je ook vast. Geen telefoonnummer te vinden bij 'service'.


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 27 juli 2020

Bij mij het zelfde..

 


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 27 juli 2020

@ERvB 

Ik werd even blij dat ik toch Netflix zou kunnen kijken. Even maar hoor want bij mij pakt ie het rode knopje niet... 😪


Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 103 reacties
  • 27 juli 2020

Hier in Almere de issues ook. Alle 3 de decoders.

 

het advies is de decoders niet te herstarten. 2 van de 3 herstarten uit zich zelf met geen beeld als resultaat. Hoop dat de 3e ook niet gaat. Anders 0 tv hier 

 

 


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 27 juli 2020

Same here, zappen kan alleen door nummer knoppen te gebruiken, niet met de omhoog/omlaag knop. Netflix via kanaal 200 lukt hier helaas ook niet.


Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 21 reacties
  • 27 juli 2020
Martin. schreef:

@ERvB

Ik werd even blij dat ik toch Netflix zou kunnen kijken. Even maar hoor want bij mij pakt ie het rode knopje niet... 😪

 

Ik hou er rekening mee dat dat bij mij ook slechts tijdelijk is…

 

Onze andere ontvanger is een Arris VIP 2952 en die heeft ook problemen. 

 

Opnames kunnen niet worden geladen, foutcode AVS-TO-0001.

Maar het menu en de gids werkt daar nog wel. Ook heb ik daar meer dan de eerste 16 zenders (ben ze nog niet allemaal nagelopen) en kan ik gewoon met de P-knoppen zappen.

 

Hoe dan ook, deze storing is zeer vervelend en eigenlijk ben ik dergelijke storingen helemaal niet van KPN gewend!