Skip to main content

[Opgelost] Storing meerdere zenders via KPN interactieve tv en Digitenne

  • 17 december 2021
  • 69 reacties
  • 2137 keer bekeken
[Opgelost] Storing meerdere zenders via KPN interactieve tv en Digitenne
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

69 reacties

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
NHendriks schreef:

Het probleem speelt zich bij meerdere providers als ik de verschillende webcares en AlleStoringen mag geloven.

Dat is dan apart, kijken wat ie doet als die switcht naar het volgende programma. 


NHendriks
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • 2981 reacties
  • 17 december 2021

Jep, geen idee wat het is of kan zijn maar dat het groter is dan alleen bij KPN dat moge duidelijk zijn 😉


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

Bij mij switch die gewoon naar de volgende programma op Ziggo Sport. 


  • Helper
  • 30 reacties
  • 17 december 2021

Bij Ziggo liggen momenteel alle regionale zenders eruit. De rest werkt wel.


  • Topper
  • 74 reacties
  • 17 december 2021

Hier liggen er ook een hele zwik aan zenders uit. Ik had het al verwacht. De hele avond gestotter en gedoe. Dat gaat trouwens de hele week al zo. Ik had de IGMP proxy van mijn Ubiquiti al gereset, maar dat bracht geen oplossing. 
 

Toen het beeld opeens terugspoelde wist ik wel genoeg. Het ligt bij KPN. En dat klopt dus. Het lijkt me voor een IT-bedrijf een nachtmerrie als je niet weet waar de storing vandaan komt. 
 

Volgens mij zijn het wel allemaal zenders die komen uit België. Dus Spike, Discovery, History etc. 


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

Wat er precies aan de hand is weten we niet, als KPN wat meer weet dan melden ze het hier. 😉


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Dennisnet schreef:

Hier liggen er ook een hele zwik aan zenders uit. Ik had het al verwacht. De hele avond gestotter en gedoe. Dat gaat trouwens de hele week al zo. Ik had de IGMP proxy van mijn Ubiquiti al gereset, maar dat bracht geen oplossing. 
 

Toen het beeld opeens terugspoelde wist ik wel genoeg. Het ligt bij KPN. En dat klopt dus. Het lijkt me voor een IT-bedrijf een nachtmerrie als je niet weet waar de storing vandaan komt. 

@Dennisnet het speelt niet alleen bij KPN, meerdere providers worden getroffen. 


  • Topper
  • 74 reacties
  • 17 december 2021

Ah. Oké. Misschien een uplink in het buitenland die het niet doet? Ik weet niet of ZiggoSport via het buitenland wordt aangeleverd, maar dat is bij de Discovery Group in ieder geval wel zo. 


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
NHendriks schreef:

Jep, geen idee wat het is of kan zijn maar dat het groter is dan alleen bij KPN dat moge duidelijk zijn 😉

Ja inderdaad, ik zie meerdere meldingen op het internet. Zal toch geen DDos aanval zijn? 🤔🙈


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Dennisnet schreef:

Ah. Oké. Misschien een uplink in het buitenland die het niet doet? Ik weet niet of ZiggoSport via het buitenland wordt aangeleverd, maar dat is bij de Discovery Group in ieder geval wel zo. 

ZiggoSport zit gewoon in Hilversum bij het Mediapark. 


peter-keetfm
Wijsgeer

Van @Dennis Schreve moet ik deze even plaatsen (van het ander topic) :

Kpn 

Wanneer stopt dat geouwehoer eens een keer 

Bij de kpn android tv app is het ook mis 

Waarom????

Dennis bij deze gedaan 👍


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 17 december 2021

De storing zit in Hilversum(media park)

Monteur kunnen er elk moment zijn…

Partijen zijn zoekende naar oorzaak en oplossing.


PeterG
Superuser
  • 61158 reacties
  • 17 december 2021

Er is ook een flinke zwik radiozenders getroffen. O.a. sky, veronica, radio 10 enzo doen het ook niet.


Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 17 december 2021

Duurt wel erg lang hoor! En ik mis ook wel een duidelijke communicatie/ update, hier, maar ook op twitter bijvoorbeeld (webcare). Ben wel klaar met het wachten. Trusten.


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

0:52 uur:

Update van de storing: TV kijken - Verholpen

Terugkijken: Daar wordt nog aan gewerkt, helaas is dit nog niet verholpen.

Beste mensen,

De storing is weer verholpen, werkt het nog niet goed? Zet dan even je tv ontvanger uit, en zet de ontvanger weer opnieuw aan. Geen reset uitvoeren. Excuses voor het ongemak!


Smileyboy
Topper
  • Topper
  • 10 reacties
  • 17 december 2021

Voor wat nu op tv is,ja dat is weer goed.

Sorry niet goed gelezen.hoop dat terugkijken het ook vlot weer doet


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Smileyboy schreef:

Voor wat nu op tv is,ja dat is weer goed.

Nu het terugkijken nog.Want dat doet het niet.En zat net in goede film,maar kan deze niet terugkijken .Graag zie ik hier ook een oplossing voor.

En ja tv ontvanger uitgezet en na 15 sec weer aangezet.

 maar helaas.....

Bedankt voor deze terugkoppeling @Smileyboy, ik ga het ook even checken. 


peter-keetfm
Wijsgeer
Dennis Schreve schreef:

0:52 uur:

Update van de storing: Verholpen

Beste mensen,

De storing is weer verholpen, werkt het nog niet goed? Zet dan even je tv ontvanger uit, en zet de ontvanger weer opnieuw aan. Geen reset uitvoeren. Excuses voor het ongemak!

nou dat betwijfel ik denk het niet met de laatste firmware vip5202 vaak blauw scherm

niet eerder gehad :sweat: nu zo een week

https://youtube.com/shorts/JZPlYaBGSaA?feature=share

 


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Smileyboy schreef:

Voor wat nu op tv is,ja dat is weer goed.

Nu het terugkijken nog.Want dat doet het niet.En zat net in goede film,maar kan deze niet terugkijken .Graag zie ik hier ook een oplossing voor.

En ja tv ontvanger uitgezet en na 15 sec weer aangezet.

 maar helaas.....

@Smileyboy ik heb het getest, het terugkijken loopt wel, maar het beeld blijft inderdaad zwart. 


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
peter-keetfm schreef:
Dennis Schreve schreef:

0:52 uur:

Update van de storing: Verholpen

Beste mensen,

De storing is weer verholpen, werkt het nog niet goed? Zet dan even je tv ontvanger uit, en zet de ontvanger weer opnieuw aan. Geen reset uitvoeren. Excuses voor het ongemak!

nou dat betwijfel ik denk het niet met de laatste firmware vip5202 vaak blauw scherm

niet eerder gehad :sweat: nu zo een week

https://youtube.com/shorts/JZPlYaBGSaA?feature=share

 

Ik kan wel alles weer kijken, maar niet terugkijken. En de storing zat dit keer in Hilversum. 


PeterG
Superuser
  • 61158 reacties
  • 18 december 2021

@Smileyboy

Gedurende de storing kreeg ook de opnameserver geen signaal. Je film is dus daar ook niet opgenomen voor Terugkijken, Begin gemist en opnamepakket. Kan natuurlijk niet teruggehaald.

Gevalletje overmacht, helaas pindakaas.

Nu het terugkijken nog.Want dat doet het niet.En zat net in goede film,maar kan deze niet terugkijken .Graag zie ik hier ook een oplossing voor.


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Dennis Schreve schreef:

0:52 uur:

Update van de storing: TV kijken - Verholpen

Terugkijken: Daar wordt nog aan gewerkt, helaas is dit nog niet verholpen.

Beste mensen,

De storing is weer verholpen, werkt het nog niet goed? Zet dan even je tv ontvanger uit, en zet de ontvanger weer opnieuw aan. Geen reset uitvoeren. Excuses voor het ongemak!

Ik heb me bericht aangepast. 😉


peter-keetfm
Wijsgeer

@Dennis Schreve 

ik wordt er wel een keer schijt ziek van

eerst die oude ontvangers wat waardeloos zijn

heb ik hussel genomen met 2x vip5202 om dat probleem op te lossen

gaat deze ellende weer beginnen

ik zeg update die firmware niet als er zoveel bugs in zitten

tijd om weer naar canaldigitaal te gaan via de schotel

hadden we altijd beeld behalve bij zwaar onweer


Smileyboy
Topper
  • Topper
  • 10 reacties
  • 18 december 2021
Dennis Schreve schreef:
Smileyboy schreef:

 

@Smileyboy ik heb het getest, het terugkijken loopt wel, maar het beeld blijft inderdaad zwart. 

Jup ,dat is hier ook zo.

Maar begreep dat daar nog aan gewerkt werd.

Dus was even te vroeg met mijn reactie en heb deze aangepast.

Maar toch.....het was wel een heel goede film.,:no_mouth: dus wil deze terugkijken .film was nog bezig dat storingkwam


  • 1981 reacties
  • 18 december 2021

Grappig, wij hadden nergens last van, Las gisteren al overal zo'n soort storing. Nu kijken wij via de kabelaar met een ci+ module,.. Maar elke zender konden we gewoon zien. Of was het ook nog eens regiogebonden misschien,..