Skip to main content

[Opgelost] Storing TV+: Traag zappen, zwart beeld of geen audio

• September 4, 2025
  • 138 reacties
  • 3124 keer bekeken
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

138 reacties

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 4, 2025

@JanD Dat gaat om deze update: KPN TV+ Box: Update naar firmware versie 0.35.18.

JanD
Superuser
  • September 4, 2025

Die heb van de week gehad ​@Denise van KPN , bedankt.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 4, 2025

Ik heb de box ook even een herstart gegeven. Nu is alles weer oké. Wel jammer dat dit telkens nodig is want de box zit ingebouwd onder een nis en n ik kom er niet makkelijk bij.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 4, 2025

Ik kan me voorstellen dat het enigszins onhandig is, ​@Wibo02. Maar vaak is het wel dé oplossing.

JanD
Superuser
  • September 4, 2025

Ik heb de box ook even een herstart gegeven. Nu is alles weer oké. Wel jammer dat dit telkens nodig is want de box zit ingebouwd onder een nis en n ik kom er niet makkelijk bij.

Hallo ​@Wibo02 , dan ben je aan het resetten via het resetgaatje en niet aan het herstarten, zowel herstarten als resetten kan vanuit het menu van de tv-decoder en hoef je dus niet fysiek bij de decoder te komen.

Forum|alt.badge.img+1

De versnelde update heeft hier inderdaad geholpen. trage zappen is verdwenen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 5, 2025

Voor herstarten hoef je de box niet aan te raken ​@Wibo02 . Dat kan gewoon via de afstandsbediening. Op 2 manieren zelfs.

Stand-by knop 4 seconden ingedrukt houden en opnieuw starten kiezen of

Tandwiel - ok - helemaal onderaan herstarten kiezen 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 5, 2025

Dank allebei ik zal het de volgende keer zo doen! Heb altijd gedacht dat stekker eruit en 30 sec wachten een echte herstart was

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 5, 2025

Nou bij werkt het nu weer niet ondanks een herstart. Het is nu ook een drama bij het zappen van NPO 1 naar NPO 2. “LIVE” wordt “Live” ondanks herstart

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

Bij precies hetzelfde. Ook na herstart is hert weer even goed en dan begint het weer.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 5, 2025

Vreemd Wibo. Ik heb het net nog even getest op zowel mijn eigen ontvanger als die op kantoor maar ik kan het niet meer reproduceren. Heb je een volledige reset uitgevoerd nu? EN hoe staan de beeldinstellingen nu bij jou?

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

Maar weer op unicast gezet de soundbox want op multicast is het weer prijs met zappen. Los het nu eens op !! 

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • September 5, 2025

Ga naar de webinterface van je KPN Experiabox en zet bij internetverbinding ipv6 uit. 

En als je dat gedaan heb eerst je KPN TV + of KPN Soundbox opnieuw opstarten en daarna op Multicast zetten en kijken of het zappen beter gaat. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

Voorstel uitgevoerd nu afwachten.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 5, 2025

Dat is ook een goede tip die ​@Frans123 geeft, test het even zou ik zeggen.

• Nieuwkomer
  • September 5, 2025

Ik heb er sinds tuusen de middag er voor het eerst last van zet hem even uit en weer aan dan doet hij het even maar zappen is ramp en geluid is dan ook weg 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 5, 2025

Heb jij de ontvanger dan een reset kunnen geven Astrid, wellicht heeft dat effect. 

• Nieuwkomer
  • September 5, 2025

Heb jij de ontvanger dan een reset kunnen geven Astrid, wellicht heeft dat effect. 

En hoe doe ik dat ben een leek wat dat betreft 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 5, 2025

@Astridkijk : Wellicht heb je hier iets aan: https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/reset#frisse-start

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

Heb Frans123 tip uitgevoerd en het werkt perfect geen zap probleem meer op multicast , hoop dat de KPN  dit oppakt en iets doet aan ipv6 instellingen internet op het modem want ipv6 iets toch veiliger dan ipv 4 .

• Nieuwkomer
  • September 5, 2025

@Astridkijk : Wellicht heb je hier iets aan: https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/reset#frisse-start

Ik heb inmiddels via instellingen de kpnbox opnieuw opgestart en dat scheelt ook al heb er eigenlijk geen last meer van

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 5, 2025

Bij mij werkt het weer zonder iets te doen…….

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

IPV6 weer ingeschakeld tot nu geen problemen . Misschien heeft KPN er weer iets aangedaan. Afwachten of het zo blijft.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 6, 2025

Top dat het bij jullie ook weer goed draait! Als het weer fout gaat, dan horen wij dat graag. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 6, 2025

Ik heb dat ook sinds kort, alleen de eerste drie NPO zenders ok, de rest zwart beeld, duurt rond de zes sec! Instellingen staan goed, nooit geen last gehad, resetten enz helpt niet 

diw 7022 tv+box internet bedraad 

multicast 

best kwaliteit actief

launcher 1.199.2

firmware 0.35.18