Skip to main content

[Opgelost] Storing TV+: Traag zappen, zwart beeld of geen audio

• September 4, 2025
  • 138 reacties
  • 3126 keer bekeken
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

138 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 6, 2025

Goed dat je dit meldt ​@Jodelawifi. Je voert de reset van de TV+ Box volgens de stappen uit? 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 6, 2025

Ik word er zo langzamerhand een beetje moedeloos van. Tot daarnet werkte alles goed en nu weer langzame zap snelheden. Wat is er toch aan de hand wat wij niet weten?

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 6, 2025

Nee wel een normale box reset, ik doe dat vanavond wel, vind het wel raar dat ik het NIET heb met de eerste 3 NPO zenders, ik laat het je weten Sanne, fijne avond 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 6, 2025

Probeer is van NPO 1 naar ARD (van 1 naar 45) Dat ging bij mij ook snel maar nu duurt het zeker 4 secondes. 
(Philips 65Oled804)

Hier gewoon snel op soundbox en tv+ box

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 6, 2025

Hier totaal geen last met zappen.

op alle 4 de boxen in huis niet.

soundbox (test)

3x tv+
moet wel toegeven heb geen KPN modem.

maar kom net bij me ouders vandaan die hebben 2 boxen en ook geen last.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 6, 2025

Nee wel een normale box reset, ik doe dat vanavond wel, vind het wel raar dat ik het NIET heb met de eerste 3 NPO zenders, ik laat het je weten Sanne, fijne avond 

Heel graag! Ik ben benieuwd of het helpt. 

En fijn om te weten ​@MennoG78, ik was al even bang dat het weer mis ging. 🙃

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 6, 2025

Heel graag! Ik ben benieuwd of het helpt. 

En fijn om te weten ​@MennoG78, ik was al even bang dat het weer mis ging. 🙃

Nee hoor was voor de update ook al niet nergens last van gehad hier.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 6, 2025

@Wibo02

de ene keer normaal, doe ik het weer een keer, weer hartstikke traag met zwart beeld, maar las net dat er een storing was

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 6, 2025

@Wibo02

de ene keer normaal, doe ik het weer een keer, weer hartstikke traag met zwart beeld, maar las net dat er een storing was

Niet bij iedereen dan

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 6, 2025

We wachten het even af

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 6, 2025

@JanD Dat gaat om deze update: KPN TV+ Box: Update naar firmware versie 0.35.18.

Hier staat nadrukkelijk dat het niet voor de soundbox is toch maar lees wel mensen met problemen met zappen.

staat ook niks in de release notes over het zappen.

ik snap iets niet waarom mensen dat in eens hebben.

of heeft kon wat aan ipv6 veranderd las daar wel meer  punten over wellicht ipv6 uitzetten op je modem.

met me eigen router gebruik ik dit trouwens ook niet.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 7, 2025

Man man man nu ook geen geluid meer behalve de NPO zenders, triest!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 7, 2025

Niet fijn ​@Jodelawifi 😕Maakt een herstart van de ontvanger nog een verschil?

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 7, 2025

Alle kabels er uit, nu geluid, zappen ca 8 sec , triest, nu een paar dagen 

Forum|alt.badge.img

Alleen multicast op kanalen 1,2 en 3.

Overschakelen naar kanaal 4 duurt wel 8 seconden en geen multicast maar unicast !

alles maar op unicast ingesteld, zapt sneller. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 7, 2025

ipv6 aan, of uit maakt totaal geen verschil.

Het probleem is makkelijk te reproduceren, op ontvangers, welke ingesteld staan op multicast, met de beste videokwaliteit aan.

Start de ontvanger opnieuw op, zal je zien dat het (multicast) ok werkt (behalve op kanaal 14, ESPN). Ga zappen, of direct naar 1 van de Duitse zenders (bv ARD, zoals in dit topic al is aangehaald), deze Duitse zenders zijn dan nog steeds prima in Multicast (zap maar tussen 46 en 49 heen en weer), maar zodra je bv terug wil naar bv RTL 4, of Eurosport, dan lukt het niet meer op multicast, de ontvanger hapert, kiest uiteindelijk voor unicast, waarbij geluid haperd, verdwijnt, terug komt, of helemaal weg blijft. Dit gedrag doet zich nu voor op alle kanalen, behalve NPO 1, 2, en 3.

Start je de ontvanger hierna opnieuw op, dan werkt multicast weer, en als je NIET 1 van de Duitse kanalen kiest, blijft multicast het gewoon doen...Maar alles behalve stabiel.

Keek gisterenavond de Finale van het US Open op Eurosport 1, na verloop van tijd, vanuit het niets, begint de KPN Laucher opnieuw te laden, waarbij de info niet meer laad (lege vlakken dus..) en je weer uit je uitzending bent gehaald (weer eens een keer opnieuw opstarten….)

ESPN op kanaal 14, deze krijg ik niet meer in multicast (ook niet na herstart), kies 14, duurt langer dan normaal, en uiteindelijk verschijnt de unicast stream.

Het tv kijken via KPN tv+ platform bevalt me, na al die tijd nog steeds niet. Jammer dat mijn vorige Arris geblokkeerd is, deze tot vrij recent nog kunnen gebruiken icm het TV+ abo.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 7, 2025

Bedankt voor het meedenken en oplossingen. Dit moet toch eigenlijk niet kunnen, alles heeft twee jaar lang goed gewerkt. Als ik van npo1 naar Ard ga, is zappen ok, andersom ook. Doe ik het weer, ruim 8 sec! Vanmorgen ineens geen geluid, behalve npo zenders! 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 7, 2025

ipv6 aan, of uit maakt totaal geen verschil.

Het probleem is makkelijk te reproduceren, op ontvangers, welke ingesteld staan op multicast, met de beste videokwaliteit aan.

Start de ontvanger opnieuw op, zal je zien dat het (multicast) ok werkt (behalve op kanaal 14, ESPN). Ga zappen, of direct naar 1 van de Duitse zenders (bv ARD, zoals in dit topic al is aangehaald), deze Duitse zenders zijn dan nog steeds prima in Multicast (zap maar tussen 46 en 49 heen en weer), maar zodra je bv terug wil naar bv RTL 4, of Eurosport, dan lukt het niet meer op multicast, de ontvanger hapert, kiest uiteindelijk voor unicast, waarbij geluid haperd, verdwijnt, terug komt, of helemaal weg blijft. Dit gedrag doet zich nu voor op alle kanalen, behalve NPO 1, 2, en 3.

Start je de ontvanger hierna opnieuw op, dan werkt multicast weer, en als je NIET 1 van de Duitse kanalen kiest, blijft multicast het gewoon doen...Maar alles behalve stabiel.

Keek gisterenavond de Finale van het US Open op Eurosport 1, na verloop van tijd, vanuit het niets, begint de KPN Laucher opnieuw te laden, waarbij de info niet meer laad (lege vlakken dus..) en je weer uit je uitzending bent gehaald (weer eens een keer opnieuw opstarten….)

ESPN op kanaal 14, deze krijg ik niet meer in multicast (ook niet na herstart), kies 14, duurt langer dan normaal, en uiteindelijk verschijnt de unicast stream.

Het tv kijken via KPN tv+ platform bevalt me, na al die tijd nog steeds niet. Jammer dat mijn vorige Arris geblokkeerd is, deze tot vrij recent nog kunnen gebruiken icm het TV+ abo.

Zoals al eerder gezegd alles heb ik hier op multicast met beste kwaliteit staan ook bij me ouders en 0,0 last van wat hier omschreven staat.

Me ouders hebben een V12 (ipv6 uitgezet) maar daar achter managed switch van HP hierop zitten ze 2 boxen aangesloten.

En ik zelf alles van ubiquiti uxg lite met daar achter aantal switches. Ook ipv6 uit.

en tv op eigen vlan gezet.

tv beneden heeft een soundbox nog steeds uit de test en een tv+ box beide 0,0 problemen.

En op slaapkamer van me zoon en ons zelf ook een tv+ box en ook geen problemen.

daarom kan je ook niet zeggen iedereen heeft er last van en is het niet bij iedereen te reproduceren.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 7, 2025

Jammer dat het nog niet bij iedereen goed lijkt te gaan na de firmware update, weet wel dat er druk gewerkt wordt aan een definitieve oplossing voor deze problemen! Het advies vanuit onze technische dienst is nog om bij problemen de ontvanger te herstarten of resetten, aangezien dat de problemen vaak verhelpt.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 7, 2025

Dat is allemaal al gedaan Maja, reset, harde reset, tig keer kabels in en uit, helpt allemaal niet, dit ook allemaal doorgegeven aan  Sanne!

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 7, 2025

Ter info: het startbericht van die update is niet bijgewerkt, dus is fout. Ofwel: iedereen met een TV+ Box (maar niet een TV+ Soundbox) zou die update inmiddels gehad moeten hebben.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 7, 2025

Niet echt ​@R.vd Broek . Hier DIW7022 op multicast + beste kwaliteit, via wifi hier.. Zapt gewoon snel en alles wat multicast is, dus LIVE ipv Live, werkt in multicast. Zelfde het geval op de boxen (meer) bij ​@MennoG78 .

Het is dus wel een wat lastiger probleem dan zoals jij het hier voorstelt.

Forum|alt.badge.img

@PeterG 

Zoals je aangeeft ingesteld.

1e blok Ned1

2e blok BBC nl

3e blok ESPN HD

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 7, 2025

Hier maakt het niet uit waar ik heen zap

of weer terug zap het blijft gewoon goed.

Synologic
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • September 7, 2025

Heeft niets met je box te maken. Gaat ook fout in de tv app op je iPad of iphone.