Skip to main content

[Opgelost] Storing TV+: Traag zappen, zwart beeld of geen audio

• September 4, 2025
  • 138 reacties
  • 3127 keer bekeken
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

138 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 7, 2025

Hi ​@Synologic! Dit issue speelde specifiek op de boxen. Als je merkt dat het ook in de app misgaat, wil je dan een eigen topic hiervoor aanmaken? Dan pakken we het daar verder met je op!

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 7, 2025

Heeft niets met je box te maken. Gaat ook fout in de tv app op je iPad of iphone.

Ook daar geen last mee op iPhone of iPad 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 8, 2025

Ik moet even terug komen  op dat ik het niet had.

Ik had het gister ook opeens vanaf kanaal 45 terug naar sbs6 ging hij opeens naar Live

Na ene half uur was het weer LIVE na nog keer zappen naar Eurosport en naar ESPN en weer terug naar Veronica ging hij ook over naar Unicast.

Had dit nog niet eerder gezien.

Reboot helpt voor even daarna is het weer terug.

het zit inderdaad ook in de app zoals ​@Synologic aangeeft

Synologic
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • September 8, 2025

Ik heb het sowieso al langer op mijn tv+ box maar controleerde het ook op mijn iPhone. Daar blijkt het ook fout te gaan. Vandaar mijn melding. Zie niet in hiervoor ook nog eens een topic op te starten. Txs anyway.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 8, 2025

@MennoG78 schrijft: het zit inderdaad ook in de app zoals ​@Synologic aangeeft

De smart-tv app is sowieso unicast, dus dit begrijp ik even niet. Graag verduidelijking.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 8, 2025

@MennoG78 schrijft: het zit inderdaad ook in de app zoals ​@Synologic aangeeft

De smart-tv app is sowieso unicast, dus dit begrijp ik even niet. Graag verduidelijking.

Ik heb het over de app op de iPad en iPhone die is geen unicast die staat ook op LIVE en soms nu op Live

Synologic
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • September 8, 2025

Kennelijk maakt dat niet het verschil dus. Moet het wat anders zijn naar mijn mening.

Synologic
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • September 8, 2025

Heeft niets met je box te maken. Gaat ook fout in de tv app op je iPad of iphone.

Is het locatie gebonden?

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 8, 2025

Is het locatie gebonden?

Nope

Synologic
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • September 8, 2025

Dan heeft het niets met de hardware te maken bij de klantaansluitingen. Op de iMac M1 ook hetzelfde probleem, maar dat was denk ik wel duidelijk. Software???dus.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dank voor deze signalen. We nemen ze voor de zekerheid mee. Laten we dit topic nu verder houden bij de klachten op de TV box. 

En intussen een update, die zojuist ook toegevoegd is aan het startbericht.

De afgelopen dagen blijkt dat de issues met traagheid bij zappen en zwart beeld nog niet (helemaal) opgelost zijn. Het tijdelijk spanningsloos maken van de TV-ontvanger en het uitvoeren van een fabrieksreset kan een tijdelijke oplossing zijn. Het onderzoek naar de oorzaak gaat onverminderd verder. We houden je op de hoogte en updaten dit topic zodra er nieuws is.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 8, 2025

Dan is voor mij nu de cirkel rond! Daar begon ik mijn issue mee hè, dat ik het vervelend vind om telkens de stroom van de box afvre halen omdat ie in een nis achter de muur is weggewerkt.

die tip helpt overigens net zo lang als de tip van resetten namelijk totdat je van bv een Duitse zender terug gaan naar npo en vervolgens weer terug naar de Duitser. 
we wachten maar even rustig af…..

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 8, 2025

Inderdaad een fabrieks reset is wel heel veel gevraagd aangezien het niet bij de klanten ligt en ook niet helpt.

Zelfde geldt trouwens voor box even herstarten.

Want als je weer zapt van NPO naar eurosport of een Duitse zender is het er weer,

Maar goed ik kom vaak toch niet verder als de eerste 20 dan heb je het niet

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • September 8, 2025

Ik ga wel even deze topic in de gaten houden, ook die van de laatste firmware.

Sinds de laatste firmware / eind vorige week zie ik soms momenten dat het beeld heel even stil staat en het geluid doorloopt. Dit heb ik nog niet meegemaakt. 

Uiteraard de box een herstart gegeven, maar komt toch na verloop der tijd weer terug.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Goedemorgen! Gisteren laat in de middag is er een aanpassing doorgevoerd die een positief effect moet hebben op de problemen. Ik ben heel benieuwd of jullie inderdaad verbetering ervaren! Laat het gerust weten.

Forum|alt.badge.img

Helaas stort de multicast weer in, alleen 1,2 en 3 blijven multicast.

TV box bedraad aangesloten. Vanaf 09.51- 09.53 Ned 1 daarna overgeschakeld naar kanaal 14.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 9, 2025

Bij mij lijkt het nu wel stabiel👍🏼

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 9, 2025

Goedemorgen! Gisteren laat in de middag is er een aanpassing doorgevoerd die een positief effect moet hebben op de problemen. Ik ben heel benieuwd of jullie inderdaad verbetering ervaren! Laat het gerust weten.

Hier heb ik opeens launcher versie 1.201.2 eerst werkte het niet maar na 5 min dat het beeld stil stond ging het opeens werken.

• Nieuwkomer
  • September 9, 2025

na de laatste update is het zappen aanzienlijk verslechterd. Het beeld gaat na een zenderwisseling eerst op zwart, blijft een tijdje op zwart en springt dan op beeld en nogmaals op beeld ?

Ik heb werkelijk alles uitgeprobeerd volgens de instructies van KPN service TV+. 

Het geeft geen verbetering.

Alleen NPO 1,2 en 3 schakelen normaal.

Dit is al dagen zo.

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Foruminfo ik heb jouw bericht even naar het lopende topic verplaatst. Op dit moment is er inderdaad een probleem gaande, waarbij je dit kunt ervaren. 

@ iedereen: het technische team heeft op dit moment een workaround geïmplementeerd waarmee de impact opgelost moet zijn. Mocht je toch nog merken dat het bij jou niet opgelost is, ga dan via het menu van jouw ontvanger naar:

• Instellingen
  • Beeld
  • Videomodus → Unicast. 

Synologic
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • September 9, 2025

Jawel hoor alles weer ok. Bedankt technisch team.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 9, 2025

Bij mij is het ook opgelost, hoop dat het zo blijft, bedankt technisch team👍

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 9, 2025

Fijn om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen en tevens bedankt voor jullie terugkoppeling ​@Synologic en ​@Jodelawifi 👌🏻

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 9, 2025

Ook hier is het nu weer ok naar de laatste update.

Zappen gaat prima, geen uitval / terugval naar unicast.

ESPN1 (14) is ook weer in Multicast (perfect beeld) te zien.

Fijn dat er iig aan gewerkt is.

Forum|alt.badge.img

Ook hier is het nu weer in orde !

Schakelen tussen se verschillende kanalen gaat nu goed.

Bedankt voor het goede werk.