Skip to main content

[Opgelost] Terugkijken programma's NPO

• October 10, 2025
  • 16 reacties
  • 182 keer bekeken
Storingstopic draft
Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

[Storing] Terugkijken programma's NPO

Op dit moment ondervinden we problemen met het terugkijken van verschillende programma’s op de NPO-zenders, in het bijzonder op NPO 1. Voor zover bekend betreft het programma’s vanaf vanochtend. Het technische team is geïnformeerd en werkt aan een oplossing.

Zodra we een update hebben zullen we dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

Update 2: 13-10-2025 om 09:00 - Storing afgemeld, intern bevestiging ontvangen dat alles weer werkt.

Update 1: 10-10-2025 om 12:00 - Storing aangemeld, eindtijd nog niet bekend.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

LS, 

sinds vandaag merk ik dat het niet meer mogelijk is om serie opname in te plannen op NPO 1, in de vroege ochtend. Klopt dit?

vr.gr. Edward Jansing

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 10, 2025

Terugkijken in de gids is ook niet meer mogelijk sinds 6:30 vanochtend, NOS Journaal op NPO 1.

Lijkt me een storing.

Bedankt voor deze reactie!

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 10, 2025

Ik heb  dit topic ook even doorgezet naar

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • October 10, 2025

Hi, ik merk 3 problemen:

1. Nu kan ik TV programma’s op de vaste lijn niet terugkijken. De knop terugkijken is er niet meer
  2. Gisteravond ging het terugkijken op de TV webpagina van VI niet. De uitzending deed het 2 minuten en bleef toen hangen. Ook na herstarten laptop herhaalde het probleem zich. Op mijn telefoon werkte de TV app prima: terugkijken en snelheid laden.
  3. Toen ik in de TV app en in MijnKPN mijn instellingen wilde nakijken, werden pagina’s erg traag of helemaal niet geladen.
  • Op mijn laptop heb ik net MacOS Tahoe geïnstalleerd, misschien dat er nog bugs zijn?
  • Bij een Speedtest had ik 180 mbps down 

Groet,

Marvin

• Nieuwkomer
  • October 10, 2025

Kan opeens NPO I en II niet meer terugkijken. Staat bij programma’s soort van scheef belletje met streep erdoor. Hebben de stekker al 30 seconden uit stopcontact gehad, was eerste tip. Helpt niet

• Nieuwkomer
  • October 10, 2025

Kpn box ,journaal terugkijken werkt niet 

• Nieuwkomer
  • October 10, 2025

Vandaag (=10-10-2025) merkte ik dat het terugkijken van bijvoorbeeld het NOS journaal op NPO 1 van eerder op deze dag niet lukte. Dit euvel deed zich voor op de TV box, de website en de android app. Het betreft de kanalen NPO 1 en NPO 3. Terugkijken op NPO 2 werkt wel. Terugkijken van programma's die gisteren zijn uitgezonden werken naar verwachting. Ik heb het moden gereset. Hieronder een screenshot van 11:45.

Mijn vraag: is dit storing of een permanente wijziging?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Moderator
  • October 10, 2025

Goedemorgen allen. Ik kwam breed binnen de Community signalen tegen dat er problemen spelen bij het terugkijken van programma's op de NPO. Dat is ook in andere kanalen van KPN gemeld en we hebben dit inmiddels doorgezet naar de technische dienst voor nader onderzoek. Zodra we meer weten zullen we dat met jullie delen in dit centrale topic.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 10, 2025

Ben even gaan uitproberen maar programma's op NPO 1 vanaf 12:00 zijn wel terug te kijken. Het journaal van 12:00 laat zich terugkijken; die van 11:00 niet.

Daarvóór uitgezonden programma's geven op de laptop “dit programma is nog niet terug te kijken”. Maar hebben wél het terugkijken symbooltje in de gids.

• Nieuwkomer
  • October 10, 2025

Hij doet het weer!,

Dank

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 10, 2025

Hij doet het weer!,

Dank

Inderdaad 👍. Alleen het NOS journaal van 11:00 kan niet terug gekeken. Maar ja, er zijn genoeg journaals. ​@TedjeS 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 12, 2025

We hebben helaas nog geen officiële update ontvangen maar we zien al enkele berichten voorbijkomen waar mensen aangeven dat het weer werkt. Zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen?

• Nieuwkomer
  • October 12, 2025

Het terugkijken op tv, de pc en de app werkt weer zoals verwacht en gewenst. Dank voor het snelle oplossen van deze storing. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 12, 2025

Jij bedankt voor de terugkoppeling ​@SchermKijker 👌🏻

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Moderator
  • October 13, 2025

Goedemorgen we hebben bevestigd gekregen dat de storing in de loop van vrijdagmiddag is verholpen. Iedereen nogmaals bedankt voor de snelle feedback, dat is enorm waardevol. Het topic is bij deze gesloten.