Skip to main content

Opgelost] Zender ONS op kanaal 89 geeft zwart beeld

Er is op dit moment een storing gaande met zender ONS op kanaal 89. Hier wordt aan gewerkt. 

Zodra we een update hebben zullen we dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak. 

Update 1 14-12-2024 13:55

De storing is verholpen. De zender ONS werkt weer zoals het hoort

Zit ik helemaal klaar voor Dynasty, stukje jeugd sentiment, (en een guilty pleasure) maar Ons staat op Zwart. 🙁

Storing?

Hoi ​@Berteman . Goed dat  je het hier meldt.

Ik zie net dat we hier meer meldingen van hebben via de telefonische ingang.  Ik ga even een storingsformulier invullen. Hopelijk kunnen ze dit snel oplossen! 

Bedankt voor de snelle reactie ​@Erwin van KPN. Hopelijk is het snel verholpen.

Heb KPN PLUSPAKKET, maar als ik kanaal 89 wil kijken gaat deze zender op zwart.

Heb TV al opnieuw opgestart nog steeds hetzelfde resultaat. 

Klopt ONS (89) geeft zwart beeld, ik zal het doorgeven ​@Groot Ingrid 

Hi all, dank jullie wel voor de meldingen. We zijn hier nog steeds druk mee bezig en houden de meldingen hier ook in de gaten. 

Kanaal 89 nog steeds op zwart,  zojuist is er update van KPNTV geweest  (14 december 2024)

Hi ​@Berteman en iedereen. Zoals jullie zien heb ik hiervoor een storingstopic aangemaakt waarin we alle meldingen gaan samenvoegen en waar we updates gaan plaatsen. 

Er wordt hier dus nog aan gewerkt, zodra wij een update hebben zullen we dit hier plaatsen. 

Dag allen, zul je net zien. Net dit storingstopic aangemaakt en krijg het bericht dat het weer werkt. Zouden jullie dit ook willen controleren en bevestigen? 

Yes het werkt weer  ​@Alex van KPN 

Jep. Werkt hier weer via TV+ en smart-tv app Alex. En zal dus via telefoon en laptop ook wel werken. 

Via de 'oude' ontvangers werkte ONS overigens wel gewoon.

Top, hier ook maar ik wilde dit toch bevestigd hebben. Bij deze de storing ook als opgelost afgemeld.

Fijn dat de zender ONS is inderdaad weer beschikbaar is.  

Ik had gisteren ook al gemerkt dat de zender een zwart scherm gaf en bleef geven. 
Via de terugkijk optie kan vastgesteld worden wanneer de storing is ontstaan. Dit was op vrijdag 13 december overdag tussen circa 11:18 en 12:00 uur in het programma The Love Boat dat toen uitgezonden werd. Tijdens het terugkijken van dit programma gaat het beeld halverwege op zwart  en alle programma’s daarna geven ook bij terugkijken een zwart scherm. De storing heeft dus ruim 24 uur geduurd.
Mij is duidelijk dat alle programma’s tijdens de storing gewoon ontbreken en dus niet meer beschikbaar zullen komen voor eventueel terugkijken.

Wat ik mij echter afvraag is of KPN niet actief monitort of er storingen in zenders zijn of dat hiervoor gewacht wordt op meldingen van gebruikers?
Bij een zo een storing die wat langer duurt zou een mededeling in de berichten box van de tv (tv +) prettig zijn zodat de gebruiker op de hoogte is en niet zelf hoeft te gaan zoeken.

We monitoren actief en signalen van gebruikers helpen ons om dit soort storingen te onderzoeken. 🙂 De vraag of het terugkijken nog kan worden hersteld staat uit, dus mochten we daar een update over krijgen dan laat ik het hier weten! 

Je tip wat betreft een mededeling in de berichtenbox zal ik doorgeven. 😄 We proberen de storingen altijd te melden op onze storingspagina. Dus mocht je in de toekomst vermoeden dat er een storing is, dan zou het daar moeten staan.

Dankjewel voor de reactie.
Ik ben bekend met de storingspagina. Ik heb daar gisteravond ook op gekeken maar er werden geen storingen vermeld.  

Ook een terugkoppeling over het terugkijken van de programma's die tijdens de storing uitgezonden werden: helaas is het niet mogelijk om deze te herstellen. 😔 Terugkijken zal dus een zwart beeld blijven geven. 
Hopelijk worden de uitzendingen nog herhaald!

Volgens mij wordt er nu een betere stream gebruikt van ONS. Er is zichtbaar een verbetering in het beeld. Goed te zien aan het ONS logo en reclames. Vorige stream gestopt?

Of het echt HD is betwijfel ik nog, zeker met een unicast stream wat minder kwaliteit geeft.

Volgens mij wordt er nu een betere stream gebruikt van ONS. 

Die indruk heb ik nou ook via TV+ ná de onderbreking ​@Sebas14 . Een Arris ontvanger geeft nog steeds SD aan. 

Zover ik weet is de stream simpelweg hersteld, wel mooi om te zien dat de kwaliteit zichtbaar beter is geworden. Weer mooi meegenomen. 

Volgens mij wordt er nu een betere stream gebruikt van ONS. 

Die indruk heb ik nou ook via TV+ ná de onderbreking ​@Sebas14 . Een Arris ontvanger geeft nog steeds SD aan. 

Okee, het vermoeden is dat KPN nu de HD stream gebruikt van ONS en downgrade naar SD richting de klant. Dat gebeurd sinds enige tijd ook bij TV Oranje. Dan zie je al een lichte verbetering.

In deze tijd zou HD zoiezo de standaard moeten zijn bij deze zenders, maar KPN loopt bij deze zenders nog een beetje ver achter.

Hieronder kan je redelijk de verschillen zien van een opname voor de uitval en na het herstel van de zender:

Op naar echt HD in 2025!

Wel een groot verschil als ik het zo zie ​@Sebas14 .

ONS storing bij ons nog steeds een probleem. Eerst zwart beeld en dan gaat de tv zelfs uit. Heel soms lukt het wel, maar 9 va n de 10 keer niet. KPN graag hier naar kijken, je hebt het lek nog niet boven water.

Is er nog steeds storing op kanaal 89 want blijft zwart!!! 

Beste ​@Sprangolini ONS op 89 werkt bij ons goed.

De tv-decoder al eens herstart of een fabrieks-reset gegeven?

Gm Kan

Dank voor je bericht.

Op fabrieksreset na alles gedaan.

zal dat nu gaan doen ansers weet ik het ook niet meer?? denk dat bellen met kpn ook niet veel uitmaakt

grt,

Gilbert

Reageer