Skip to main content
Vraag

Opgenomen afleveringen verdwijnen bij annuleren serie opname

  • 1 August 2024
  • 8 reacties
  • 97 keer bekeken

Als ik een serie afleveringen heb opgenomen, blijft hij de afleveringen later in de herhaling opnemen. Toen ik de uitgezonden herhaling van de serie ging annuleren voor het opnemen, verdwenen echter alle eerder opgenomen afleveringen! 
Dat was niet de bedoeling. Ik wilde alleen het opnemen annuleren. De eerder opgenomen afleveringen had ik nog niet allemaal bekeken, dus moesten niet verwijderd worden. Dit lijkt me een fout in de software.

Dat is inderdaad knap vervelend 😞 . Om wat voor een serie ging het exact? En hoe heb je opname ingepland, rechtstreeks via de ontvanger zelf of op een andere manier?


Ik heb de opname ingepland via de app (iPad). Het betreft de serie Murdoch Mysteries op BBCFirst. Ik kijk ze gewoon op de tv.

PS Ik heb het nu tijdelijk kunnen oplossen door de herhaling die nog bezig was, weer opnieuw in te plannen voor opname en annuleer dus geen herhalingen meer voordat ik de serie heb afgekeken...


Fijn dat je dan toch zelf een oplossing hebt gevonden Vera. Ik koppel je feedback terug en mocht ik nog iets voor je kunnen doen laat het dan weten!


Graag! Zou fijn zijn als deze fout uit het systeem kan worden gehaald. Met vriendelijke groet, Vera


@Remco van KPN Toch blijft bij mij nu de volgende vraag hangen: Is het standaard zo dat als je een serie-opname annuleert dat dan automatisch alle eerder opgenomen afleveringen verwijderd worden???

Ik mag toch hopen dat dat niet zo is. Als dat wel zo is, dan noem ik het een bug in het systeem en dan zou dat m.i. gewijzigd moeten worden.

Ik vraag het omdat hier bijna alleen tv gekeken wordt middels opnames.


@Katana321 Ik denk dat dit euvel me vaker is overkomen, want ik ben vaker opnames kwijtgeraakt zonder dat ik wist hoe dat kwam. Dus ja, ik heb het sterke vermoeden dat er sprake is van een bug. Ik weet echter niet of dat bij alle zenders zo is, omdat mij gevraagd werd naar zender en programma.


@Remco van KPN het euvel is nog steeds niet opgelost, zo heb ik eergisteren gemerkt. Hoe staat het met de behandeling van deze melding? Graag een reactie hier. Met vriendelijke groet, Vera


Extra informatie;

Bij mij is de herhaling van seizoen 8 Murdoch Mysteries op BBCFirst ook opgenomen en staat nu dubbel in folder. Maar alleen op de KPN+ app, zowel IOS als Android, niet op TV via DIW7022.

Ik zie dat van andere programma’s ook herhalingen worden opgenomen maar deze verschijnen niet in de folder.

Een enkele keer komt de herhaling toch in de folder als ik de eerste uitzending heb verwijderd, dit heb ik alleen bij BBCFirst waargenomen. 
Opnames gepland via IPad KPN+, bekeken en verwijderd op TV-DIW7022


Reageer