Skip to main content

19 januari 2024. Bij ons heb ik nieuwe KPN Boxen+, nieuw modem en er is een nieuwe glasvezelkastje geplaatst. Heb nu klachten wat betreft de ontvangst c.q. werking vanuit de afstand bediening. Het versneld terug- of doorspoelen van terugkijk- of opgenomen programma's verloopt met schokken. In de afgelopen 4 dagen na de installatie  is de KPN box+ 3 keer tijden tv kijken, na een sis geluid, uit zichzelf uitgeschakeld en aansluitend weer automatisch opgestart. Vandaag is KPN monteur, Dennis, geweest, heeft diverse testen, metingen en mogelijkheden onderzocht maar kon geen oplossing bedenken. De gedachte van hem is dat in het systeem een programeer fout zit. Dit heeft hij ook in zijn werkrapport gezet. Ook vraag ik mij af of de tijdsduur van de info balk in beeld verkort kan worden. Dit is storend als er ondertiteling is. Ook de mogelijkheid van links/rechts scrollen (de driehoekjes om de OK knop) te laten verspringen van 10 wat hij nu doet, naar bijv. 20 of 30 seconden.

Je kunt voor- en achteruitspoelen door in een opgenomen programma of een programma dat je terugkijkt met de cijfertoetsen het gewenste aantal minuten/seconden/uren in te stellen. Vervolgens druk je op < of> om respectievelijk terug- danwel vooruit te spoelen, @Petrus Theresia.

Die spontane herstarts nu en dan zijn wel vervelend inderdaad, maar ze komen ook lange tijd niet voor. Bij een herstart is het beeld overigens na seconde of vijf weer terug...dus ach.

Die informatiebalk moet je wel even kunnen lezen natuurlijk...staat ook niet veel langer dan 3 seconden in beeld, dus ik vraag mij werkelijkheid waar af wat hier nou het probleem is.


Hi @Petrus Theresia,

Ik zie dat Ratonesque al uit heeft gelegd dat er een alternatieve manier is van doorspoelen en hoop dat je op die manier minder problemen ervaart!

Wat betreft het spontane herstarten, dat is wel heel irritant natuurlijk 😕 Goed dat er al een monteur naar heeft gekeken en dat hij er intern een melding van heeft gemaakt!

De mogelijkheid voor het aanpassen vind je bij punt 18 in het overzicht met wensen voor TV+, de ontwikkelaars van TV+ lezen mee in dat topic en zijn dus op de hoogte van deze wens. Als er updates te melden zijn, worden die in dit topic gemeld, goed dus om even in de gaten te houden: