Skip to main content

Opgenomen programma's haperen s'avonds

• April 11, 2025
  • 5 reacties
  • 61 keer bekeken

Wij hebben precies hetzelfde probleem: opgenomen programma’s haperen constant ‘s avonds.

Het beeld blijft om de haverklap stilstaan en gaat soms na enkele seconden verder of ik moet even terugspoelen en weer starten. Maar het gaat zo constant door. Niet om aan te zien. 
Bovendien wordt het beeld soms slechter en even later weer scherp. Bij rechtstreeks kijken of Netflix is er geen enkel probleem.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Gybels. Welkom op de community! Dat klinkt inderdaad erg vervelend. Goed dat je dit hier meldt! 

Wil je het modem en tv-ontvanger eens opnieuw opstarten? Haal beide apparaten even 10 seconden van de stroom en sluit ze daarna weer aan. Dit lost vaak tijdelijke storingen op.

Helpt dit niet? Laat ons dan weten:

• Of het om een bekabelde of draadloze verbinding gaat tussen modem en tv-ontvanger

• Of je dit probleem bij alle opnames hebt, of alleen bij bepaalde zenders of tijden

• Of je een eigen opname maakt of gebruikmaakt van Begin Gemist of Terugkijken

Met die info kunnen we beter onderzoeken wat er aan de hand is en samen naar een oplossing zoeken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 15, 2025

Bedankt voor de reactie:

ter informatie:

1. Opnieuw opstarten heeft geen effect
  2. tweemaal telefonisch contact gehad met Klantenservice. Zeer vriendelijk en op hun advies van wifi overgestapt naar ethernetkabel vanaf kastje stopcontact DVS 200. Dit heeft nog niet geholpen.
  3. probleem is bij opnames van alle zenders die ik gebruik  ( npo 1,2 en 3; rtl 4 en VRT 1 en 2) 
  4. het vreemde  is dat de storingen van opgenomen programma’s alleen ‘s avonds zijn !!!
  5. rechtstreeks kijken of Netflix: geen enkel probleem

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat vreemd dat dit probleem alleen in de avond optreedt. Heb je de mogelijkheid om je tv-ontvanger tijdelijk rechtstreeks met de ExperiaBox te verbinden, zonder de DVS 200 ertussen? Op die manier kunnen we uitsluiten of het probleem daar vandaan komt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 16, 2025

Inderdaad heel vreemd dat de storingen alleen ‘s avonds optreden, maar ik ben niet de enige die dit probleem heeft. Dat las ik in dit Forum.
De experiabox staat te ver verwijderd van de tv ontvanger om hem rechtstreeks aan te sluiten.

Gisteren, voordat ik tv ging kijken, heb ik het modem weer gereset. Daarna twee opgenomen programma’s bekeken : nu geen enkele hapering, storing of stilstaand beeld.

Als dit de oplossing zou zijn, dan heb ik er geen moeite mee om elke dag het modem te resetten.

Vanavond weer proberen. Ik hou je op de hoogte.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 16, 2025

De DVS 200 (twee honderd) is wel heel oud, zo'n 12 jaar, en zeer gevoelig voor storende factoren in het lichtnet. Die worden veroorzaakt door:

• Led verlichting, vooral dimbare danwel met 230 naar 12/16 volt
  • Magnetrons 
  • Zonnepanelen 

Kpn is ook gestopt met de verkoop van de stopcontact verbindingsset. 

Is het mogelijk om eens te testen met directe verbinding zonder de DVS?