Skip to main content
Beantwoord

Opgenomen programma's kunnen niet altijd worden afgespeeld

• October 18, 2025
  • 26 reacties
  • 337 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Het kwam altijd wel af en toe voor dat een opgenomen programma niet meer af te spelen is. Maar nu gebeurt het me steeds vaker. Het beeld gaat direct of na enkele minuten op zwart en het afspelen stopt. Alsof er niet meer is om af te spelen. Er verschijnt geen foutmelding.

Het kastje opnieuw opstarten of het een dag later nog eens proberen helpt niet. 

Beste antwoord door PeterG

The good ship murder zit niet in BBC NL+.  De rechten voor on demand zijn hiervoor bij Prime Video.

Contract vernieuwen naar internet met TV+ via

0800-0402

of via

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

26 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 18, 2025

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Welke ontvanger heb je van kpn?

Interactieve TV: Arris VIP2952, Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260

TV+: Sagemcom TV+ box DIW7022, Sagemcom Soundbox

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 18, 2025

Hallo Peter,

Dank voor je snelle reactie!

Dit staat onderop het kastje Arris 2014-06, vip2952

groet, flipsetien

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 18, 2025

Oh, dat is wel een oudje.

Werken die opnames overigens wel via de 

app in je smart-tv (indien geïnstalleerd)

app in je telefoon/mobiel

laptop http://tv.kpn.com ?

Al een herstart gedaan door 'm 1 minuut helemaal uit (stroomloos; schakelaar achterop) te zetten?

Zit er wat tussen als een switch???

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 18, 2025

Er zit niks tussen.

Het ging deze week om 2 programma's op BBC NL en die kun je alleen via het kastje kijken. Maar het probleem doet zich voor op beide kastjes die we hebben.

1 min uitzetten heeft ook niet geholpen. Ik heb niet het idee dat het aan onze apparatuur ligt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 18, 2025

Oké. Beide kastjes. 2 X Arris VIP2952 neem ik aan.

Maak dan modem een minuutje stroomloos. Bij VDSL.

Indien glasvezel NT en modem stroomloos. 

Eerst NT opstarten. Als die weer werkt modem. Dan ontvangers. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 18, 2025

Bedankt voor de tips. Ik ga het morgen proberen. De rest van de familie is nu bezig met van alles waarbij internet nodig is. 😉

En idd, beide arris.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 20, 2025

Dag Peter,

Alles herstart met hetzelfde resultaat.

Volgens mijn zoon, Iter, lijkt het of de opnames corrupt zijn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 20, 2025

Het zijn dezelfde url's als in alle andere ontvangers. Opnames worden, per platform, 1 x opgenomen en gebruikers krijgen er alleen een tag op voor toegang. 

Staan je gegevens hier in het profiel? Dan zal een moderator via het tv team een onderzoek in laten stellen. En hopelijk ook reparatie. Mogelijk gaat er wat fout met jouw tags.

Vooralsnog zou je opname's moeten kunnen zien via de apps, website. Die van BBC NL wel alleen via de app voor smart-tv's (Samsung, LG, Loewe en toestellen met Android-TV of Google-TV. De laatsten kan ook een streaming apparaatje zijn.)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 20, 2025

16:-01

Ik ondervind het nu ineens ook met heel veel opnames van BBC NL. Zelfs opnames uit augustus.

Ik ga maar eens een melding maken bij KPN hierover. (gewoon via dit forum.)

16:05

En tijdens het maken van de melding wil ik de foutcode overnemen, maar starten al die opnamen in ene weer wel. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@flipsetien, welkom op onze community! Ik zie dat ​@PeterG al goed meegedacht heeft. Klopt het dat de opnames het later wél doen? Merken jullie dit op verschillende zenders? Je noemt het al Peter, ik ben ook wel benieuwd naar de specifieke foutcodes.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 20, 2025

Opnames zijn dan weer wel dan niet dan wel dan niet etcetera af te spelen. Ook de app hakkelt een beetje met opstarten. Platform heeft wat instabiliteit denk ik.

Dit krijg ik af en toe bij opnames. Tot nu alleen met BBC NL opnames, maar dat is bijna de enige zender waar ik van opneem. 

Zie ook "Hulp van " 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 20, 2025

Hallo beiden,

‘Fijn’ te horen dat ik niet de enige ben. 🤔

Ik krijg geen foutmelding. Hij stopt gewoon met afspelen, gaat op zwart en dan terug naar het scherm met de opties afspelen, verwijderen en annuleren. Alsof het einde van de opname was bereikt. Terwijl de opname pas een paar min liep en qua lengte nog lang niet aan het eind is.

Ik probeer het nu al meerdere dagen in de hoop dat het weer lukt. Maar helaas. Het gaat o.a. om het slot van een serie die ik aan het kijken was. Erg vervelend.

Het gebeurt ook wel eens met opnames van andere zenders. Maar dan hebben ze lengte nul en zijn dus gewoon niet opgeslagen.

Morgen ga ik proberen een kpn tv+ box te regelen. Dan kan ik tenminste bbc nl+ streamen en de serie afkijken.

Groet, flipsetien

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 20, 2025

Lang niet alle series van BBC NL zijn in BBC NL+ te vinden. Om welke gaat het? Dan kijk ik even. 

En hoe wou je een TV+ box 'regelen'? 

Die krijg je alleen als je je abonnement vernieuwd naar de laatste propositie. En dat kan alleen als je de laatste maanden niet je huidige abonnement hebt verlengt ​​​​​​! Je moet contract vrij zijn om naar TV+ te kunnen. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 20, 2025

En je kunt niet meer terug naar de oude ontvangers nadat je eenmaal bent overgegaan naar tv+.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 20, 2025

The good ship murder.

Ik had inmiddels gevonden op de website, met best wat moeite trouwens,  dat je kpn + box alleen bij een nw contract krijgt. Maar volgens mijn KPN-app liep ons contract tot 2012 dus het lijkt me wel dat we een nwe mogen afsluiten. 😉

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • October 21, 2025

The good ship murder zit niet in BBC NL+.  De rechten voor on demand zijn hiervoor bij Prime Video.

Contract vernieuwen naar internet met TV+ via

0800-0402

of via

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 24, 2025

Bedankt voor alle reacties!

Het is ons inmiddels gelukt het contract te verlengen en de KPN +boxjes zijn onderweg. We zijn nog goedkoper uit ook. 

Ik hoop natuurlijk dat ik dan de betreffende afleveringen weer kan kijken, maar gezien de uitleg van ​@PeterG zal dat dus ook wel niet. 

Het zijn dezelfde url's als in alle andere ontvangers. Opnames worden, per platform, 1 x opgenomen en gebruikers krijgen er alleen een tag op voor toegang. 

Als het dan een kwestie van tags is en ik niet de enige ben, gaat KPN er dan een oplossing voor vinden? ​@Thomas van KPN 

@Thomas van KPN en ​@PeterG Ik was altijd in de veronderstelling dat je opnames ergens in de cloud voor je stonden. Maar blijkbaar dus niet. Wat ik dan niet begrijp waarom je bij programma's die vreselijk uitlopen, niet gewoon een tag naar het begin van het programma krijgt. Is dat technisch niet te regelen?? Dat zou een enorme verbetering zijn, vooral voor het opnemen op Belgische zenders.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 24, 2025

Ik heb er geen last meer van. TV+ kastje. 

Als dat bij jou straks nog wel het geval is dan moet er door het tv team even ingedoken worden. 

Je had er last van met twee ontvangers.

Maar goed. We wachten het gewoon af.

Als je een geschikte smart-tv hebt zou je de smart-tv app voor kpn tv+ kunnen downloaden. En daar die bbc nl opnames op kunnen proberen. 

Dié streams gebruiken de TV+ boxjes ook.

Opnames staan in the cloud. Er zijn 2 grote serverparken in het land daarvoor.

Werken recentere opnames dan Good Ship murders wel?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 24, 2025

Als je een geschikte smart-tv hebt zou je de smart-tv app voor kpn tv+ kunnen downloaden. En daar die bbc nl opnames op kunnen proberen. 

Er staat expliciet dat ik deze programma's alleen via het kastje kan terugkijken en een app op een smart tv gaat niet via het kastje. 

Ik hoop nog even op de KPN+ boxjes!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 24, 2025

Ik weet wat ik meld. De app op de smart-tv, en streaming apparaatjes, is maanden geleden gelijk geschakeld aan de ontvanger qua opnames en terugkijken. 

Dat is gedaan omdat er nu ook de app only mogelijkheid is.

De beperkingen zijn er nu alleen op de mobiele app en tv.kpn.com. Dat blijft zo. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 24, 2025

Het is gelukt! Op een van onze TV's kon ik kpn tv+ app installeren. En ik kon de betreffende afleveringen kijken! Helaas niet ‘mijn tv maar ik kan ze in elk geval kijken.

Dus ik heb weer hoop dat het straks met  de kpn + box ook gaat lukken.

Die laten nog op zich wachten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 24, 2025

Het klinkt wel zeer hoopvol. Voor de (zelfde) opnames op de TV+ boxjes. 🙂🤗

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 26, 2025

Gister de nieuwe kastjes opgehaald en geïnstalleerd. En ik kon de betreffende afleveringen kijken!

Onze netflix eraan gekoppeld, gratis ivm combikorting. Dus we zijn ook nog een stuk goedkoper uit met ons nieuwe abonnement.

@PeterG Dank voor je hulp! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 26, 2025

Wauw! Wat een goede afloop. TWEE voordelen.

Geniet van de nieuwe kastjes. Je krijgt ze snel genoeg onder de knie. Het is even anders en toch … hetzelfde. (bv pijltje omhoog voor dagelijkse menu in plaats van menu-knop. Pijltje omlaag voor oproepen voortgangsbalk en functies)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 26, 2025

Het is inderdaad even wennen, maar dat komt helemaal goed.

Ik heb het kastje ook aan de google TV app op mijn telefoon gekoppeld. Dat is ook best handig, je kunt de meeste dingen van de afstandsbediening daar ook mee doen. Maar via de app is de zoekfunctie een stuk gemakkelijker aangezien je dan op je telefoon de zoekterm kunt intypen.