Skip to main content
Beantwoord

Opgenomen programma's van Canvas en VRT beginnen te laat en eindigen te vroeg

• September 26, 2025
  • 4 reacties
  • 74 keer bekeken

Programma’s die ik opgenomen heb, vooral op VRT en VRT Canvas beginnen vaak te laat en stoppen voordat het programma afgelopen is.

Kan KPN er voor zorgen dat het hele programma op de ooname staat?

Beste antwoord door Piet van der Vooren

Programma’s die ik opgenomen heb, vooral op VRT en VRT Canvas beginnen vaak te laat en stoppen voordat het programma afgelopen is.

VRT neemt vaak een loopje met begin- en eindtijden van programma's. Als een programma uitloopt, wat vaak gebeurt, zullen de daaropvolgende programma's ook later beginnen. Met als gevolg dat deze niet geheel opgenomen worden. Het is dus beter om VRT hierover aan te spreken dan KPN. Overigens hebben klanten van andere providers met precies hetzelfde probleem te maken.

Piet.

4 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • September 28, 2025

Hi ​@NXXXx, welkom allereerst bij onze community. 

Ik ga uiteraard mijn best om te kijken wat hier misgaat, goed dus dat je dit hier meldt. 

Om een goed beeld te krijgen zou ik enkele duidelijke voorbeelden willen hebben van opnames die niet kloppen. Dus datum, tijdstip en zender en wat er niet klopt precies. Heb je deze voor me? 

Ik hoor graag van je. 

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

VRT neemt vaak een loopje met begin- en eindtijden van programma's. Als een programma uitloopt, wat vaak gebeurt, zullen de daaropvolgende programma's ook later beginnen. Met als gevolg dat deze niet geheel opgenomen worden. Het is dus beter om VRT hierover aan te spreken dan KPN. Overigens hebben klanten van andere providers met precies hetzelfde probleem te maken.

Piet.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 29, 2025

Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met een medewerker van KPN. Zij gaf inderdaad aan dat het probleem bij VRT ligt en dat KPN het niet op kan lossen. 
En het ligt voor de hand dat klanten van andere providers er ook last van hebben.

De tip die ze gaf om er voor te zorgen dat je het hele programma kunt kijken, namelijk programma’s ervoor en erna opnemen, gebruik ik al maar ik stel het wel zeer op prijs dat ze deze tip gaf.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • September 30, 2025

Wat Piet aangeeft vermoedde ik ook al. Dit blijven wij ook aangeven. 

Blij om te lezen dat je telefonisch goed bent geholpen en dat er toch een soort van oplossing is, hoewel het eigenlijk een workaround is.