Skip to main content
Beantwoord

Opgenomen series terugkijken van bepaalde zenders werkt niet via KPN TV+ App

• August 2, 2025
  • 26 reacties
  • 303 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Heb neem veel series op van BBC NL en Belgische zenders.

Helaas kan ik deze niet via de App terugkijken, hiervoor zou ik via de tuner moeten kijken.

Ik zou dit graag toch via de App willen kijken, zodat ik lekker in de tuin kan zitten en gelijk de opgenomen series terugkijken.

Hoe kan ik instellen dat ik wel terug kan kijken?

Beste antwoord door Wartywolfs

Inmiddels heeft KPN VRT toegevoegd om terug te kijken op de tablet of telefoon.

Dat heb ik, via een ander topic, ook ontdekt. Zelf heb ik geen opnames van VRT staan. Net zo weinig reden toe als RTL 4, SBS 6 e.d.

Dit lijkt ook de volgende zenders het geval sinds 1 november, tenminste op je thuisnetwerk:

BBC NL (terugkijken via de gids en -vermoedelijk- opnames)

Arte (alleen opnames)

VRT trouwens ook alleen opnames, terugkijken via de gids is voor deze zenders ook niet mogelijk op de tv ontvanger.

@Marcia van KPN , misschien is dit vermeldenswaard in “KPN TV Nieuws en Aankondigingen”?

26 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 2, 2025

KPN heeft daarvoor de rechten niet helaas.

BBC zenders, Duitse, Vlaamse, E!, RTL Z.

Dat is niet te omzeilen op een smartphone, tablet of laptop. 

Het is buiten toch veel te licht met zo'n glimmend scherm?

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Johnny 75, het hangt er een beetje vanaf welke zenders het precies zijn inderdaad. Zoals Peter al zegt mogen we sommige zenders niet terug laten kijken via de mobiele versie van de app. Dat kan alleen via de tv-ontvanger en de TV+ App voor je smart tv.

Als het een van die bewuste zenders is kan het niet aangepast worden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 5, 2025

Het gaat inderdaad om VRT / CANVAS / BBC NL

Is het ook niet mogelijk door een authenticator in de app toe te voegen, waarbij een code gegenereerd wordt op de tuner voor de betreffende zender(s) en deze ingegeven moet worden in de app?

Als ik nu buiten de opgenomen zenders zou willen bekijken zou ik een tuner en TV mee naar buiten moeten nemen, wat een heel gesleep is.

• August 5, 2025

Is het ook niet mogelijk door een authenticator ...

Nee. Het kan niet. KPN heeft de rechten niet. Daar veranderd een authenticator helemaal niets aan.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 5, 2025

Het gaat inderdaad om VRT / CANVAS / BBC NL

Is het ook niet mogelijk door een authenticator in de app toe te voegen, waarbij een code gegenereerd wordt op de tuner voor de betreffende zender(s) en deze ingegeven moet worden in de app?

Als ik nu buiten de opgenomen zenders zou willen bekijken zou ik een tuner en TV mee naar buiten moeten nemen, wat een heel gesleep is.

De KPN tv ontvanger werkt alleen op je eigen KPN netwerk.

Dus meenemen is niet zinvol.

En het heeft met auteursrechten te maken (is al gemeld zag ik).😉

Jasper van KPN
Moderator

Nee, zoals aangegeven mogen we dat niet. Die zenders mogen alleen op het tv scherm teruggekeken worden, op het thuisadres. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 7, 2025

Meenemen naar buiten blijkt de enige oplossing, WIfi en bekabeld netwerk is het zelfde als in huis.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 11, 2025

Meenemen naar buiten blijkt de enige oplossing, WIfi en bekabeld netwerk is het zelfde als in huis.

Ah, thuis op je eigen KPN netwerk, dan is het geen probleem.

Ik dacht voor op vakantie of zo, dan werkt het niet, ook al is het daar een KPN netwerk.

TIP:

mocht je een gastnetwerk hebben, die moet je dan niet kiezen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 17, 2025

Is er voor de TV wel een app, waarmee je deze zenders terug kan kijken?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 17, 2025

Ja. Via de Android-TV/Google-TV app is het vrijgegeven. Dat is ook voor Tizen (Samsung) en WebOS (LG en Loewe).

Die app is alleen beschikbaar als je thuis bent. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 17, 2025

Ook op de Google TV Streamer 4K?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 17, 2025

Ja. Maar wel alleen op het adres van het abonnement. 

Jasper van KPN
Moderator

Ook op de Google TV Streamer 4K?

Daar kan je de Smart tv versie van de app op installeren inderdaad, en daarop kan je hetzelfde terugkijken als op je tv-ontvanger. Die app werkt dus, zoals Peter al zegt, alleen op je thuisadres.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 27, 2025

Is het ook niet mogelijk door een authenticator ...

Nee. Het kan niet. KPN heeft de rechten niet. Daar veranderd een authenticator helemaal niets aan.

Dat is heel bijzonder.

Klinkt een beetje als KPN is sponsor van google streamer (Android TV).

Nu zit ik buiten met een “samengestelde Tablet” gewoon buiten alles terug te kijken.

De “samengestelde Tablet” bestaat uit:

• Google streamer (speciaal hiervoor gekocht)
  • Portable 15” scherm
  • Powerbank

De installatie is dus ook helemaal draadloos m.b.t. stroomaansluiting en netwerk. Natuurlijk wel bekabeling onderling, wat het minder portable maakt.

Raar dat een tablet die alles in 1 heeft (scherm, accu en KPN TV app) niet alle zender terug kan kijken.

De uitleg van rechten, lijkt mij ver gezocht.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 27, 2025

En toch zijn het rechten. Het is geregeld via De Europese commissie. Vrij gegeven voor smartphones, tablets en laptops. 

En het kan ook nog niet zo heel lang. Pas sinds Q2 2018.

https://www.consumentenbond.nl/tv/online-nederlandse-live-tv-kijken-in-het-buitenland

Kpn heeft voor veel zenders dan weer niet de rechten ingekocht voor opnames en terugkijken via die app.

Wel voor ontvanger en smart-tv app.

Wij als klant zullen het ermee moeten doen. Ik denk dat de tv dienst daatdoor ook wat minder kost dan die van Ziggo en Odido. 

Leen59
Wijsgeer
  • August 27, 2025

Sowieso kun je een aantal zenders niet buitenshuis bekijken vanwege de rechten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 27, 2025

Even voor de duidelijkheid, de rechten zoals kpn dat met die zenders heeft geregeld. Het kan bij een andere provider dus anders zijn. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 7, 2025

Vandaag getest, zelfs op de wifi van een ander KPN klant werkt het terugkijken van de Belgische zenders, dus ook daar weer rechten lijken mij niet het probleem. Buitenhuis kan ik met mijn samengesteld set ook kijken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 7, 2025

Tja, logisch. 

Als je de app in de Google Streamer gebruikt kun je daarop alleen thuis inloggen. Kpn weet dan zeker dat de kijker ook de abonnementhouder is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 1, 2025

Tja, logisch. 

Als je de app in de Google Streamer gebruikt kun je daarop alleen thuis inloggen. Kpn weet dan zeker dat de kijker ook de abonnementhouder is.

Hallo Peter,

thuis ben ik niet bij een ander KPN klant. Dus als ik niet thuis ben maar wel in een KPN netwerk, dan werkt de streamer ook met terugkijken bij andere zenders.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 1, 2025

Ja, ik zeg dus: je moet wel thuis, via je eigen ip-verbinding, erop ingelogd zijn. Als je 'm dan meeneemt werkt ie overal. Maar zo weet kpn dat jij de juiste persoon bent die 'm gebruikt.

Oh wee, als je dus buitenshuis uitgelogd raakt. Moet je echt eerst weer naar huis.

Ik kreeg 'm zelfs via een Ziggo aansluiting aan de praat. Alleen streamde ie niet omdat de hotel-wifi maar 2 Mb/s bleek te zijn.

Dat heb ik, via een ander topic, ook ontdekt. Zelf heb ik geen opnames van VRT staan. Net zo weinig reden toe als RTL 4, SBS 6 e.d.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 1, 2025

dat zeg dus ik ben niet thuis, maar bij een KPN klant en zit op zijn wifi.

Met mijn streamer kan ik dan gewoon alles wat ik opgenomen heb terug kijken (met mijn eigen inloggegevens)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 1, 2025

En dat komt dus omdat je thuis ingelogd hebt op de app.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • November 3, 2025

Dit lijkt ook de volgende zenders het geval sinds 1 november, tenminste op je thuisnetwerk:

BBC NL (terugkijken via de gids en -vermoedelijk- opnames)

Arte (alleen opnames)

VRT trouwens ook alleen opnames, terugkijken via de gids is voor deze zenders ook niet mogelijk op de tv ontvanger.

@Marcia van KPN , misschien is dit vermeldenswaard in “KPN TV Nieuws en Aankondigingen”?

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Superleuke vraag! Ik check even intern hoe het precies zit met deze zenders en dan kom ik erop terug.