Skip to main content

Aangezien ik nog altijd foutcode 3016 krijg na een tijdje tv gekeken te hebben op de laptop ben ik eens gaan kijken in mijn computer en het lijkt erop dat de DWM.EXE de oorzaak is. Deze wordt in het Nederlands aangeduid met “beheer bureaublad vensters” in taakbeheer. De RAM loopt langzaam vol en hierdoor krijg je 3016 melding. Er is gewoon dan te weinig RAM geheugen beschikbaar om te bufferen.

De browsers Chrome, Firefox en Edge maken gebruik hiervan. Aangezien KPN TV alleen nog maar met deze browsers is te bekijken maakt het dat KPN de oorzaak is dat het geheugen volloopt. Trouwens Ziggo heeft hetzelfde met deze browers.

Je kunt twee dingen doen de computer opnieuw opstarten of van Intel een nieuw grafische driver downloaden en installeren

Ik heb voor het laatste gekozen. Hier de link naar driver van Intel.

https://www.intel.com/content/www/us/en/download/19344/intel-graphics-windows-dch-drivers.html

Mijn laptop:

Windows 11

RAM 32gb

Intel drivers

Hi @Sjpekke en welkom bij de KPN Community! 

Fijn dat je de oplossing gevonden hebt voor het oplossen van de foutcode. Bedankt voor het delen! 💚
Hopelijk is dit voor toekomstige meelezers ook de oplossing als de andere tips voor het oplossen van problemen met TV kijken via de app of browser niet werken. 🙂


Reageer