Skip to main content

In de keuken hebben we tv via internet. Maar.. erg lelijk dat we allerlei kastjes er bij moeten hebben. Hoe kan ik dat het beste oplossen? Is wat oudere tv dus een nieuwe kopen wellicht beter, maar is er een oplossing eventueel dat ik geen extra kastjes meer nodig heb? we krijgen binnen een week of zo een experia 12.  We hebben wifi via range extenders van KPN / die witte ronde gevallen. Ik hoorde van monteur dat ik beter nieuwe zou kunnen nemen? 

 

Zonder kastje zul je sowieso wifi moeten hebben. 

Een smart-tv waarop de KPN TV app kan is dan handig. Dan is alleen een stopcontact nodig.

Geschikte smart-tv's

Samsung, Philips (met Android-TV!), Sony. 

LG kan ook maar ben niet zo'n fan van dat merk. 

Wil je nog geen nieuwe tv dan is de Chromecast Google-TV HD een oplossing. Gebruik dan wel de bijgeleverde adapter want de usb van je tv levert te weinig stroom. Dus twee stekkers, tv en chromecast. En hij gaat in de hdmi. Werkt via wifi dus scheelt internet kabel.

https://www.bol.com/nl/nl/p/google-chromecast-hd-met-google-tv/9300000119991877/


Dank voor je bericht Peter! Dus TV met KPN app en klaar is kees! da's denk ik de beste oplossing! 

groet, Bert


De beste oplossing is denk ik een Chromecast. Zoals Peter al aangeeft. Mijn ervaring met Smart TV's is dat er na een jaar of 4 geen updates meer komen. En dan zit je weer met dit probleem.

Een Chromecast stop je in een HDMI ingang. Werkt op WIFI en je kan er de KPN app op laten draaien. Kost je zo'n 40 Euro


Dank voor je bericht Peter! Dus TV met KPN app en klaar is kees! da's denk ik de beste oplossing! 

groet, Bert

Wel een met Android-TV systeem. Bijvoorbeeld Sony.

Koop geen Samsung. Die heb ik maar daarin ontbreken mogelijkheden als kijken opnames BBC First en wat andere zenders. 


Nog een vraagje (sorry...) ; is de wifi snelheid van een range extender snel genoeg? Of moet ik voor de tv in de keuken ook iets nieuws qua wifi regelen? (heb nu glasvezel met de witte ronde extenders van KPN


Nog een vraagje (sorry...) ; is de wifi snelheid van een range extender snel genoeg? Of moet ik voor de tv in de keuken ook iets nieuws qua wifi regelen? (heb nu glasvezel met de witte ronde extenders van KPN

De snelheid is bijna nooit een probleem, het gaat vooral om de stabiliteit (demping). Voor u vooral herkenbaar aan het aantal blokjes bovenin je telefoon scherm. Als deze vol zijn op de plek van de tv is het meestal prima.

 


Dank!!


Hoi @Bert West, welkom op onze community! Ik zie al een paar goede oplossingen! Kom je er een beetje uit zo?


Beste Thomas, denk het wel; ik ga nieuwe tv kopen met KPN app er op. Dat lijkt me snelste oplossing. Ik heb in de keuken wifi met 3 streepjes van de 4.. hopen dat dat genoeg is. Lijkt me betere oplossing dan chromecast omdat er dan weer extra stekkers nodig zijn. Hoe kijk jij aan tegen de opmerking dat zo'n app op de tv dan wellicht over paar jaar niet mee up to date zou zijn? wordt zo'n app op een tv niet ook bijgewerkt? Alvast dank voor je reactie


Die app word juist wel bijgewerkt, maar de tv niet. Het is net als een laptop: elke 4-5 jaar een nieuwe kopen. 

Met een Chromecast heeft u 1 extra adapter in de stopcontact. Gewoon dezelfde als die u gebruikt om uw telefoon op te laden. En verder zijn er geen extra snoeren of draden.


Die app word juist wel bijgewerkt, maar de tv niet. Het is net als een laptop: elke 4-5 jaar een nieuwe kopen. 

Met een Chromecast heeft u 1 extra adapter in de stopcontact. Gewoon dezelfde als die u gebruikt om uw telefoon op te laden. En verder zijn er geen extra snoeren of draden.

De stekker van een chromecast is een usb, als je een usb poort in ie tv hebt kan je daar vaak de chromecast mee voeden en is hij volledig uit het zicht. 


Die app word juist wel bijgewerkt, maar de tv niet. Het is net als een laptop: elke 4-5 jaar een nieuwe kopen. 

Met een Chromecast heeft u 1 extra adapter in de stopcontact. Gewoon dezelfde als die u gebruikt om uw telefoon op te laden. En verder zijn er geen extra snoeren of draden.

De stekker van een chromecast is een usb, als je een usb poort in ie tv hebt kan je daar vaak de chromecast mee voeden en is hij volledig uit het zicht. 

Dat wordt niet meer ondersteund door de Chromecast Google TV, die vraagt te veel stroom.


De stekker van een chromecast is een usb, als je een usb poort in ie tv hebt kan je daar vaak de chromecast mee voeden en is hij volledig uit het zicht. 

Dat wordt niet meer ondersteund door de Chromecast Google TV, die vraagt te veel stroom.

Gewoon de adapter Ethernet2USB van Google gebruiken, en je heb een super stabiel verbinding en gaat problemen met multicast uit de weg.

 


De stekker van een chromecast is een usb, als je een usb poort in ie tv hebt kan je daar vaak de chromecast mee voeden en is hij volledig uit het zicht. 

Dat wordt niet meer ondersteund door de Chromecast Google TV, die vraagt te veel stroom.

Gewoon de adapter Ethernet2USB van Google gebruiken, en je heb een super stabiel verbinding en gaat problemen met multicast uit de weg.

 

Maar @Bert West wil juist geen extra stekkers.

En welke problemen met multicast gaat dat uit de weg? De smart-TV app van KPN is geen multicast.


Maar @Bert West wil juist geen extra stekkers.

En welke problemen met multicast gaat dat uit de weg? De smart-TV app van KPN is geen multicast.

Als je meer google home producten heb, bv. google nest speaker of google nest wifi/hub, ze communiceren alle met elkaar via multicast, ook chromecast


Maar @Bert West wil juist geen extra stekkers.

En welke problemen met multicast gaat dat uit de weg? De smart-TV app van KPN is geen multicast.

Als je meer google home producten heb, bv. google nest speaker of google nest wifi/hub, ze communiceren alle met elkaar via multicast, ook chromecast

mDNS is inderdaad ook volledig gestoeld op multicast maar ik heb daarmee via wifi nog nooit problemen ondervonden. Het volume van die berichten is te klein om bij wifi netwerken die geen multicast to unicast ondersteunen tot problemen te leiden. En ook een geluidstream is nu niet dermate zwaar dat je je daar echt zorgen over moet gaan maken als dit vrolijk gebroadcast wordt op jouw wifi.


Is het nog een beetje gelukt @Bert West? Als je t leuk vind hebben we trouwens ook een topic waarin we onze opstellingen delen! 

 


Heb nu nieuwe Experia 12 gekregen. Helpt het voor de internetkwaliteit als ik de witte rangeextenders van KPN vervang voor nieuwe zwarte? Zodat ik wel top wifi heb in de keuken?


Het maakt op zich niet uit. Als je er maar rekening mee houdt dat wifi goed is tot zo'n 7 meter. In vrije ruimte. Het gaat altijd rechtdoor. Muren en vloeren beperken dat (zend) bereik. 

Als de tv binnen een paar meter van een wifi punt staat, wat zelf natuurlijk ook goed signaal binnen binnen 7 meter van het modem, moet het goed zijn.

Echter wel: de nieuwe witte werken optimaal in mesh met de box12. Maar dat is meer van belang voor apparaten die zich verplaatsen fan een tv op een vaste plek.

De nieuwe zwarte superwifi 2 is zowel te koop als te huur.

Koop 

http://apparatuurvoorthuis.kpn.com

Huur 

http://kpn.com/superwifi

 


Dank voor je bericht Peter! Dus TV met KPN app en klaar is kees! da's denk ik de beste oplossing! 

groet, Bert

Ps even los van alle goed bedoeld wifi adviezen hoor,je gebruikt die moca adapters, zo te zien en ik las dat je eventueel een nieuwe tv overweegt. Je kan ook overwegen die moca adapter bekabeld achter id tv drukken. (Gele utp) de kpn tuner weg halen daar > moca adapter verstoppen achter je tv, dan is je tv bekabeld verbonden met internet ipv via wifi > kpn itv app gebruiken en je overige apps!!

 


Dank allen voor jullie reacties! Nieuwe tv opgehangen; bleek dat ik voldoende ruimte had om alle zooi weg te werken. Nu uiteindelijk op zelfde manier aangesloten als het al was! 

Toch nog een vraag; ik heb de afstandsbediening van KPN gekoppeld aan de tv maar kan alleen uitzetten en volume regelen, en zender wisselen. Maar aanzetten lukt niet. Iemand idee hoe dat kan? Heb oude D3 afstandsbediening van KPN uit 2015 of zo. Iemand idee? Alvast dank!


Er zijn per tv merk meerdere codes.

http://kpn.com/ab

Gebruik je nu toch de oude ontvanger nog?


Ja idd ik gebruik nu de oude ontvanger nog. Werkt verder prima / alleen jammer dat ik de tv wel kan bedienen als hij aan staat / maar het aanzetten lukt niet. Dat moet met de Philips afstandsbediening die bij de tv zit. Ik heb de code voor die tv ingevoerd op de afstandsbediening maar het werkte helaas niet zoals gewenst. 


Voor Philips zijn er voor de D3 wel zo'n 50 codes. Heb je die allemaal geprobeerd?

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen/c2-of-d3.htm

  • 441

  • 401

  • 424

  • 525

  • 394

Niet de juiste code gevonden? Toon minder codes

  • 446

  • 419

  • 416

  • 442

  • 406

  • 9113

  • 455

  • 415

  • 526

  • 444

  • 443

  • 417

  • 462

  • 463

  • 400

  • 418

  • 456

  • 231

  • 396

  • 841

  • 420

  • 852

  • 727

  • 297

  • 662

  • 539

  • 399

  • 232

  • 9118

  • 529

  • 502

  • 402

  • 524

  • 248

  • 185

  • 9108

  • 850

  • 528

  • 425

  • 259

  • 9114

  • 846

  • 703

  • 457

  • 431

 


je kan zoeken op type tv en dan krijg je een code; in mijn geval 401…

 


Reageer