Skip to main content

Goedenavond,

Sinds begin april heb ik het KPN+box abonnement.
Als ik voornamelijk naar opgenomen programma's. Als ik een week gekeken heb beginnen de opnames til te staan en kan je niet zien hoever je doorspoelt. Als je het modem en de tv-ontvanger 5 minuten ontkoppeld doet alles het weer. Echter na een week hetzelfde probleem.
KPN zegt dat je dit alleen kan oplossen door de fabrieksinstelling opnieuw in te stellen maar dan ben je al de opnames die je hebt kwijt.
Vervelend probleem.
Heeft iemand een andere oplossing?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Geertruida2022

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hoi @Geertruida2022, ik wil eerst even op dit reageren:

KPN zegt dat je dit alleen kan oplossen door de fabrieksinstelling opnieuw in te stellen maar dan ben je al de opnames die je hebt kwijt.

Dit is niet zo. Je opnames zitten bij ons in het netwerk en niet op de TV+ Box zelf. Je kunt dus zonder problemen de Box resetten. Je opnames zijn er daarna nog gewoon :)

 

Je geeft aan de laatste tijd problemen te hebben met het kijken van opnames. Haperingen en stilstaand beeld lees ik.

Het eerste waar we dan naar kijken is hoe de TV+ Box is aangesloten op je modem. Is dit via wifi of met een kabel? En als het met een kabel is, is dit rechtstreeks, of zit er nog een ander apparaat (switch, draadloze verbindingsset) tussen?

Als je het via wifi hebt aangesloten, probeer dan eens of het beter wordt als je het met een kabel aansluit.


@Geertruida2022 

 

Welke Experiabox of box12 heb je?

Hoe is de DIW7022 verbonden met de KPN router / modem?  Wat zit er allemaal tussen?


Goedenavond,

Sinds begin april heb ik het KPN+box abonnement.
Als ik voornamelijk naar opgenomen programma's. Als ik een week gekeken heb beginnen de opnames til te staan en kan je niet zien hoever je doorspoelt. Als je het modem en de tv-ontvanger 5 minuten ontkoppeld doet alles het weer. Echter na een week hetzelfde probleem.
KPN zegt dat je dit alleen kan oplossen door de fabrieksinstelling opnieuw in te stellen maar dan ben je al de opnames die je hebt kwijt.
Vervelend probleem.
Heeft iemand een andere oplossing?

Dit issue komt in verschillende vormen voor.

Opgenomen programma's die stoppen of bevriezen en dan weer even doorgaan.

Je geeft ook aan als de stb van het stroom gaat dit tijdelijk werkt,dat klopt want net als met een internetbrowser als voorbeeld, als je het stroom er even afhaal wordt de cache geleegd(tijdelijke data en vluchtig) dus dan werkt het weer goed dit is heel normaal en een quick fix zeker geen oplossing.

Het advies van KPN is natuirlijk weer te makkelijk reset alles maar weer, of kijk de kabels na, helaas komt men bij de servicedesk tegenwoordig niet verder dan dit soort adviezen.

Sterker nog KPN adviseerd nu ook kijk maar op het forum dus ipv te praten hier over tv enz zijn wij een probleemoplossende groep geworden.ik laat maar in het midden wat ik hier van vind.

Wat wel een goed advies evt kan zijn zoals Erik aangeeft om even wat instellingen na te lopen en kijken of die evt anders of beter kunnen.

Om te beginnen hoe is je stb aangesloten rechtstrstreeks of dmv wifi?

Kan je aangeven of je gebruik maak van mulit of unicast of auto?

En even voor nu kun je aangeven welke nummer van de firmware wordt weergegeven.

Mvg

 


Bedankt voor jullie reacties. Ik ga e.e.a checken.

Erik: raar dat u zegt dat opnames bij jullie op het netwerk staan en gewoon weer terugkomen terwijl ik de klantenservice 3 x gebeld heb en zij zeggen dat alles weg is bij een reset naar fabrieksinstellingen.

 

De TV+box is aangesloten met een kabel. De kabel is rechtstreeks .

 

Mvg

Geertruida 2022

 


Bedankt voor jullie reacties. Ik ga e.e.a checken.

Erik: raar dat u zegt dat opnames bij jullie op het netwerk staan en gewoon weer terugkomen terwijl ik de klantenservice 3 x gebeld heb en zij zeggen dat alles weg is bij een reset naar fabrieksinstellingen.

 

De TV+box is aangesloten met een kabel. De kabel is rechtstreeks .

 

Dat kkopt wat Erik zegt opnames staan opgeslagen in de cloud.

Dus als er een reset plaats vindt blijven de opnames bewaatd.

Wat verlies je wel je persoonliijke instellingen en voorkeuren.

Wat verlies bij een harde reboot van je modem.

Al je vetbindingen en wifi connecties.

Daarnaast ook je evt instellingen.

De laatste raad ik persoonlijk af.

Het reseten van je stb is een quickfix en werkt maar tijdelijk.

Het reseten van je modem heeft meer gevolgen.

Al je verbindingen verlies daarnaast kan je dus alles opnieuw cobfigureren.

Als advies om te doen raad ik dit af en heeft ook geen meer waarde.

Het even booten dus aan en uitzetten kan geen kwaad.

Mvg