Skip to main content

Beste,

Wij merken sinds een aantal weken dat als we een opname stoppen en later hervatten (bijvoorbeeld de volgende dag), de opname standaard ongeveer 5 minuten terug wordt gezet. Dat betekent dat we telkens opnieuw moeten doorspoelen naar het punt waar we gebleven waren, wat best irritant is, want je komt nooit op het exacte punt uit waar je de dag ervoor dus bent gestopt.

Het gebeurt niet bij alle programma’s, maar wel bij meerdere. Is dit een bekend probleem? En is hier iets aan te doen? Een oplossing is welkom.

Alvast bedankt!

Je bedoelt uiteraard een opgenomen programma, niet terugkijken.

Je kijkt een deel van het programma, zet hem daarna uit, en kijkt op een later tijdstip verder.

Als ik het goed heb, is dit altijd zo geweest (weet het niet helemaal zeker meer).

Als je op pauze klikt, moet het wel goed gaan.

P.S.

Welke KPN tv ontvanger heb je? 

Dag Joop2011,

Dat klopt inderdaad. Gaat alleen om opgenomen programma's.

Wij hebben echter niets veranderd aan de manier waarop we onze opnames stoppen zodra we die actie uitvoeren via de afstandsbediening. Normaal zetten we de box dan uit met de afstandsbediening en hebben ook geprobeerd om de opname "netjes" te stoppen door dit via de afstandsbediening te doen middels BACK] > "Weet u zeker dat u de opname wilt stoppen?" JA] zodat je teruggaat naar het menu, waarop we de box uitzetten, maar ook dit maakt geen verschil.

Ik ben er echt van overtuigd dat dit iets relatief nieuws is, maar wat ik al aangaf, het gebeurt niet altijd.

Wij gebruiken overigens de Arris VIP5202.

Groet,

Michel

Zelf heb ik de Arris VIP 5202 nooit gehad.

Ik kon me het nog wel herinneren, maar wij kijken bijna altijd de gehele opname.

Misschien kan iemand met een Arris 5202 hierop terugkomen.

Wij hebben hier een 5202 gehad, en hebben nu de tv+ box. Hier wordt alles wat we willen zien, opgenomen. En wij stoppen regelmatig het kijken van een opname om later de opname verder te kijken.

Maar ik herken helemaal niet wat jij ​@Hinjooo20709  beschrijft. Dat hadden we nooit op de 5202, en nu op de tv+ box ook niet.

Hi ​@Hinjooo20709! Goed dat je dit meldt, en gek dat dit gebeurt. 

Heb je de reset van de tv-ontvanger al eens geprobeerd sinds dit speelt? Misschien dat het daarmee al opgelost is. 
Zo niet, is dit dan het enige wat er op de ontvanger gebeurt? Haperen de opnames ook wel eens, of merk je verbindingsproblemen als je TV kijkt bijvoorbeeld?

Beste ​@Sanne van KPN ,

We hebben de tv-ontvanger nog niet eerder gereset, wel al een aantal keren opnieuw opgestart via het menu.

Enja, heel soms hapert het beeld bij een opname. Het stoppen van de opname helpt dan niet, maar het opnieuw opstarten van de tv-ontvanger werkt meestal weer wel. Ook dit is iets wat we eerder niet hadden met deze tv-ontvanger en komt gelukkig maar zelden voor.

Overigens kan ik het in de veelgestelde vragen niet vinden, maar als wij een reset uitvoeren van onze tv-ontvanger, neem ik aan dat we ook onze opnames kwijtraken? We hebben namelijk nogal wat terug te kijken, vandaar deze vraag 😉

Groetjes,

Michel

Je opnames staan bij kpn “in de cloud” gekoppeld aan je abonnement, en blijven beschikbaar als je je tv ontvanger reset.

Beste ​@Wartywolfs ,

Dank voor je toelichting. Ik weet inderdaad dat de opnames in de cloud worden opgenomen, maar dacht dat wellicht met het resetten van de hele zaak, ook dat verloren gaat. Goed om te horen dat dat niet het geval is.

Klopt, alles blijft bewaard. Alleen zal je bijvoorbeeld wel bij bepaalde apps opnieuw in moeten loggen (Netflix etc.) als je daar ingelogd was. 

Laat je weten of het resetten geholpen heeft? Ik ben benieuwd naar de resultaten!

Reageer