Skip to main content
Beantwoord

Opname pakket + combivoordeel nog niet actief

• February 25, 2026
  • 9 reacties
  • 127 keer bekeken

Sinds 23 februari ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN.

Het aansluitien ging nagenoeg vlekkeloos, behalve dat mijn experiabox een ander gebruikersnaam + wachtwoord heeft voor de WiFi. Ook na een reset was dit niet conform de sticker op het modem (experiabox 12b). Ik weet niet of ik daar iets mee moet?

Maar mijn hoofdvraag gaat over het opnemen pakket. Dit is nog altijd niet actief evenals mijn combivoordeel. Doorgaans duurt dit maximaal 24 uur, maar we gaan nu richting de 48 uur.

Kunnen jullie dit voor mij nagaan en ervoor zorgen dat dit geactiveerd gaat worden? Bedankt alvast.

Beste antwoord door Beun87

Alles staat nu goed. Heel erg bedankt voor je hulp. Fijn weekend! 

9 reacties

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 25, 2026

@Beun87 , welkom hier. Zijn alle relevante gegevens in uw profiel ingevuld? Pas dan kan een moderator alhier een aantal zaken voor u nalopen en controleren. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 25, 2026

Hallo Berrie.

Ik heb mijn gegevens aangepast. Hopelijk kan de moderator er nu wel wat mee?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 26, 2026

Gisteren (voor de zoveelste keer) contact gehad met een medewerker van de helpdesk. Waar de één zegt binnen 24 uur, de andere weer zegt, nee naar 48 uur is het goed en een ander weer zegt binnen een week moet dit geregeld zijn. Daar word ik een beetje flauw van.

Ik heb het opnemen pakket besteld en dat zou gewoon actief moeten zijn. Het pluspakket staat immers wel aan? Die zit al gratis bij combivoordeel, maar nu ik ESPN compleet erbij genomen heb, duurt het straks alweer 3 dagen en is dit nog niet actief.

Dus wanneer gaat het opnemen pakket geactiveerd worden en ook het het ESPN Compleet pakket (combivoordeel)?

En ja, reset van het modem heeft al plaats gevonden evenals een herstart van de TV+ Soundbox. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Beun87. Welkom op de KPN Community en welkom bij KPN! Alleen jammer dat je nog niet van alle diensten gebruik kan maken. Of kun je inmiddels al op de Soundbox opnames inplannen? Als dat niet het geval is, zou je dan eens de KPN TV+ app op je telefoon of tablet kunnen controleren? Dan ben ik benieuwd of het daar wel lukt of ook niet. Dat geeft dan aan of het wel actief op je abonnement is of dat het alleen mis gaat op de Soundbox. 

Verder heb ik een kijkje genomen op je account en abonnement - dank voor het invullen - en het Opnemen pakket staat wel keurig geactiveerd vanaf de 23e. ESPN staat echter nog niet actief, maar gepland voor binnenkort. Dat moet wel wat sneller kunnen, dus daar ga ik een ticket voor aanmaken. De ticket wordt in ieder geval binnen 24 uur behandeld en ik hoop ook dat hetzelfde geldt voor het activeren van ESPN. 

Kun je trouwens ook al gebruik maken van de Wifi? Is dat gelukt met instellen? Als je wel Wifi nu hebt op je draadloze apparaten, hoef je daar niets aan te veranderen. Als je het gelijk aan de stickerwaarden wilt hebben, dan kun je inloggen op de webinterface van het modem en kiezen voor ‘Reset Wifi’ onder Instellingen. 

Laat maar weten wat je te weten bent gekomen in de TV+ app.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 26, 2026

Bedankt voor jouw reactie Arjan. Het opnemen pakket werkt op zowel de Soundbox als op de TV+ app allebei niet helaas.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 27, 2026

@Arjan van KPN 

Ik ben net gebeld inzake ESPN combivoordeel. Die is nu aangezet en zou naar verwachting met ongeveer 1 uur moeten werken.

Maar voor het opnamepakket nog steeds geen oplossing dus. Kun je daar ook achteraan gaan?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Mooi dat dat alvast gelukt is, nu het Opnemen pakket nog. We hebben nu even je abonnement opnieuw op laten bouwen op je account. Hopelijk geeft dat het gewenste resultaat. Zou je eens je modem opnieuw kunnen opstarten en ook de TV+ box van de stroom kunnen halen voor 30 seconde. Dan ben ik benieuwd wat je daarna ziet. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • February 27, 2026

Alles staat nu goed. Heel erg bedankt voor je hulp. Fijn weekend! 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Graag gedaan en ik ben blij dat je nu optimaal kan genieten van je abonnement!